Kako je doživel letošnjo digitalno izvedbo Podima DX, kako ocenjuje vrednost Podima za startupe in investitorje ter druge udeležence in kakšne so prednosti digitalne izvedbe v primerjavi z dogodkom v živo, govori Rok Habinc, izkušeni investitor tveganega kapitala in partner v STH Management. Podim je osrednji dogodek slovenske startup skupnosti, ki na enem mestu povezuje startupe in scaleupe, investitorje in predstavnike korporacij ter velja za najvplivnejši startup in tehnološki dogodek v Srednji in Vzhodni Evropi.
Kako vidite Podim DX kot investitor, akter podjetniškega ekosistema?
"Podim je za investitorje v slovenska podjetja in druge akterje podjetniškega ekosistema vsako leto zelo koristen dogodek. Na enem mestu se nas zbere zelo veliko akterjev, Podim je odlična priložnost, da drug drugega seznanimo z novostmi in začnemo dogovore o morebitnih skupnih projektih. Tudi predavanja so vsako leto zanimiva in relevantna, na enem mestu in v kratkem času se lahko veliko novega naučiš. Za investitorje je seveda ključno, da se lahko seznanimo z odličnimi startupi, tako slovenskimi kot tujimi, jih začnemo spremljati in se kasneje odločimo za morebitno naložbo.
Kako ključna se vam zdi izvedba Podima DX v razmerah, kot smo jim bili priča letos?
"Letos je celoten globalni ekosistem krepko zatresla pandemija koronavirusa. Ni bilo jasno, kaj bo s konferencami, kjer smo se običajno srečevali. Organizatorji Podima DX so, po moji oceni, neverjetno hitro uspeli organizirati odličen online dogodek. Kljub manjšim tehničnim težavam, so deli programa na Podimu DX tekli neverjetno gladko. Zame je bilo koristno, ker sem zopet na enem mestu lahko srečal - čeprav virtualno - mnoge znance, s katerimi sem želel poklepetati: predvsem podjetnike, investitorje in poslovne angele. Prisluhnil sem odličnim predavanjem tujih predavateljev, poznavalcev globalnih startup okolij, ki jih sicer morda ne bi imel priložnosti slišati - vsaj dve predavanji o fundraisingu bi toplo priporočil vsakemu, ki se loteva zbiranja sredstev za svoj projekt."
Poslušati ideje in dejstva iz tujine razširja obzorja
Je še kak pozitiven učinek?
"Vsekakor. V kratkem času lahko investitorji vidimo tudi preko sto predstavitev, 'pitchev', kvalitetnih slovenskih in tudi tujih startupov - dostop do tolikšnega števila kvalitetnih podjetnikov bi bil sicer bistveno težji in dražji. Udeleženci smo imeli možnost poslušati večje število zelo dobrih pogovorov na mnogotere teme. Slovenski startup prostor je omejen in poslušati ideje in dejstva iz tujine gotovo razširja obzorja. Tako bi udeležencem Podima DX predlagal, naj še enkrat pregledajo program in poslušajo katero izmed predavanj, ki so jih morda zamudili."
"Organizatorji so postavili visok standard za vse druge prireditelje podobnih dogodkov"
Je torej tudi digitalna izvedba dogodka dobra?
"Izvedba je bila odlična, pohvalili so jo prav vsi udeleženci, govorci, podjetniki, investitorji, …. Bila je kakšna tehnična težavica, a velika večina je bila z obilo dobre volje hitro odpravljena. Za nekatere udeležence, predvsem tuje, je bila taka oblika še boljša, saj jim ni bilo treba izgubljati obilice časa s potovanjem v Slovenijo. 20-minutni sestanki 1 na 1 s podjetji v Deal Room-u so mi bili še bolj všeč kot siceršnji v živo: tu te tehnologija dejansko odreže po 20 minutah, zato smo bili udeleženci prisiljeni povedati svoje kratko in jedrnato, kar je velika prednost."
Je kaj vendarle manjkalo v primerjavi s fizično izvedbo dogodka?
"Dobil sem občutek, da smo bili vsi navdušeni nad kvaliteto izvedbe in da je lahko tudi online event - pa čeprav pripravljen v izredno kratkem času - odličen. V nekaterih pogledih celo boljši kot v živo. Organizatorji so postavili visok standard za vse druge prireditelje podobnih dogodkov.
Seveda pa manjka živi stik z udeleženci, klepeti ob kavi, ko se izmenja marsikatera neformalna informacija in se ustvarjajo nova znanstva. Zato upam, da se Podim v živo čim prej vrne."
Zlata vredna priložnost predstaviti se tudi tujim vlagateljem
Ali ima Podim pozitiven učinek za podjetnike v regiji in še posebej za Slovenijo?
"Prav gotovo. Na enem mestu se je zbral cel kup investitorjev, podjetniki so se imeli možnost predstaviti vsem hkrati in dobiti tudi odzive od cele vrste investitorjev in drugih akterjev ekosistema, s katerimi se sicer morda ne bi srečali. Možnosti slovenskih podjetnikov, da pridejo do financiranja, so precej omejene, zato je zlata vredna priložnost predstaviti se tudi tujim vlagateljem. Za Slovenijo je ključno, da predstavimo slovenska podjetja in ekosistem tujim vlagateljem in podjetnikom ter v njih zbudimo zanimanje, da pridejo soustvarjati našo skupno prihodnost."
"Za Slovenijo je ključno, da predstavimo slovenska podjetja in ekosistem tujim vlagateljem in podjetnikom ter v njih zbudimo zanimanje, da pridejo soustvarjat našo skupno prihodnost."
Na kaj ste kot investitor na Podimu še posebej pozorni?
"Zame kot investitorja je zelo pomembno videti tudi, kateri tuji investitorji se sploh zanimajo za slovenska podjetja oziroma za podjetja iz regije. Tako ob iskanju sovlagateljev ali izhoda iz svojih investicij (prodaje deležev) vem, na koga se obrniti, koga bi delež v slovenskem podjetju potencialno zanimal. Slovenska podjetja so večinoma premajhna, da bi bila zanimiva za globalne sklade, zato je ključno, da vemo, kdo ima interes oz. mandat za vlaganje v regijo. Veliko tujih investitorjev prihaja leto za letom, vsako leto pa organizatorji privabijo tudi nekaj novih, da se spoznamo.
Podim se je že v preteklosti uveljavil kot najpomembnejša in najboljša startup konferenca v regiji in mislim, da je ta sloves z letošnjo izvedbo le še utrdil."