Po dveletnem premoru na področju dogodkov v živo, smo se v nabito polni veliki dvorani v Tehnološkem parku Ljubljana na že tradicionalnem Forumu 100 % Start:up 2022 ponovno prepričali, da želja po podjetništvu v Sloveniji še kako diha s polnimi pljuči! Za finančno pa tudi moralno podporo startup podjetjem skrbi predana ekipa Slovenskega podjetniškega sklada, ki tako tudi letos pomaga inovativnim podjetniškim idejam z denarjem, pravimi kontakti, mentorji in vključitvijo v pospeševalniške programe. Dogodku so sledili tudi lokalni Roadshow dogodki v Novem Mestu, Novi Gorici, Velenju in Mariboru. V koledarju si ne pozabite označiti roka za prijavo na predselekcijo za P2 in SK75, ki je letos v sredo, 13. aprila!
Tehnologija, sodelovanje in ambicije so 3 ključne vrednote za uspeh
V uvodnem nagovoru, ki ga je vsem prisotnim posvetil direktor Tehnološkega parka Ljubljana, Jernej Pintar, smo razvozlali tri ključne vrednote, ki botrujejo uspehu. Tehnologija, sodelovanje in ambicije so tisto, kar bodočim podjetnikom ne sme manjkati, izkušeni mentorji pa bodo tiste najbolj lačne tudi zvesto podpirali in bili lačni z njimi. Uvodni del Foruma sta nadaljevali predstavnici Slovenskega podjetniškega sklada, Darinka Meško in Nina Urbanič, ki sta polni dvorani predali vse pomembne informacije in prednosti glede nepovratnih zagonskih sredstev P2, konvertibilnega posojila SK75 in so-investicije SI-SK.
“Komisija za ocenjevanje mora razumeti to, kar razumete vi in v vaši ideji najti neko dodano vrednost, se pravi videti, ali je sploh smiselno peljati idejo naprej. Cilj naj bo ustvarjati nova podjetja, nova delovna mesta, vzpodbujati zaposlovanje,” je ob tem povedala Darinka Meško, ki je predstavljala razpis P2.
Foto: Jernej Humar
V zadnjih 15 letih za kar 40 milijonov sredstev, z letom 2022 pa tudi določene novosti
Nepovratna sredstva razpisa P2 so s strani sklada od leta 2006 naprej zagonskim podjetjem pomagala s kar 40 milijoni € sredstev, njegov namen pa je vedno bil razvoj in zagon novonastalih podjetij, prenos njihove ideje v realne podjetniške vode, raziskati, ali lahko zadevo sploh prodamo ali v ideji morda pivotirati.
Najpogostejše napake ob prijavi na razpis so nekaj, čemur se vsako mlado podjetje seveda želi izogniti, med njimi pa najpogosteje zaznajo naslednje:
- neporavnane obveznosti do FURS-a,
- neusklajeni podatki v prijavnem listu in predstavitvenem načrtu,
- načrtovano poslovanje z izgubo,
- nejasno izdelana ideja oz. prijava zgolj zaradi pridobitve sredstev,
- nizka inovativnost projekta,
- slabo poznavanje trga,
- pridobivanje sredstev z istim projektom na več razpisih (dvojno financiranje),
- neustrezen podpisnik.
Foto: Jernej Humar
Ena izmed novosti, ki jo je predstavnica sklada poudarila, je oddaja vloge v digitalni obliki, ob kateri bodo oddajajoča podjetja imela asistenco v obliki priročnega videoposnetka, kako vlogo oddati pravilno. Druga izmed novosti, tako imenovana ocena skladnosti, datumsko določuje, da morajo biti vse aktivnosti zaključene do 30.09.2023, zastavljeni cilji pa morajo biti realni. Kot vsako leto velja, da se nagrajuje ideje, ki so nekaj novega, je pa seveda potrebno tudi dokazati, da so prav zares sveže in nove.
PRIJAVA V PRED-SELEKCIJO P2 DO 13.4.2022
VEČ O P2 - PRIJAVE na P2 do 10.5.2022
Konvertibilno posojilo SK75 bo na voljo v dveh rokih
Za mlada podjetja oblike gospodarske družbe d.o.o., ki niso stara manj od 6 mesecev in več kot 5 let, je konvertibilno posojilo SK75 na voljo v spomladanskem in jesenskem roku. Nina Urbanič, predstavnica Slovenskega podjetniškega sklada, je ob tem poudarila, naj prijavljajoča se podjetja res dobro preverijo pogoje za prijavo in to še preden se odpravijo urejati vso potrebno dokumentacijo. V kolikor presodite, da je razpis res pravi za vas, se lahko na SK75 prijavite tudi, če ste do vključno z letom 2021 prejeli kak drugi razpis.
PRIJAVA V PRED-SELEKCIJO SK75 DO 13.4.2022
VEČ O SK75 - PRIJAVE NA SK75 do 13.5.2022
Kako na podlagi signalov iz trga učinkovito spremeniti smer podjetja
Prvo okroglo mizo dneva sta otvorila Ajda Kaluža, soustanoviteljica podjetja Arvio, ki je v preteklosti tudi sama prejela P2 in SK75 podporo, in Klemen Furlan, soustanovitelj GoGiro podjetja, ki je prejemnik SI-SK razpisa. Klemen se nam je v sončno, a vetrovno Ljubljano, javil virtualno iz Dunaja, z nami pa delil novičko, da so pravkar sklenili partnerstvo z legendarnim hotelom Sacher. Klemen, iskrene čestitke!
Foto: Jernej Humar
Oba podjetnika družijo ne samo izkušnje na področju zagonskega podjetništva s pomočjo razpisov, ampak tudi očitno pivotiranje iz prvotne do trenutne ideje. Tako Ajda kot tudi Klemen sta namreč poudarila, da izhodiščne ideje le redkokdaj ostanejo tiste, s katerim podjetje potem tudi dejansko zaživi.
“Naše pivotiranje je posledica iskanja investitorjev, ki so kot glavni problem skirojev ‘na izposojo’ videli vzdržljivost tega vedno bolj priljubljenega urbanega prevoznega sredstva, visoke stroške vzdrževanja in samega iskanja skirojev po mestu. Ideja se je torej na začetku zdela dobra, kasneje pa se je izkazala za precej problematično. Ker sami nimamo kapacitet za upravljanje teh skirojev, smo šli v partnerski dogovor s hoteli, ki jih sedaj ponujajo svojim hotelskim gostom in ostalim mimoidočim, ki skiro vrnejo na enako mesto po uri ali dveh. Hoteli ob tem ponujajo tudi doživetja, kar pomeni dodaten zaslužek tudi za njih same,” je proces idejne spremembe smeri v GoGiro opisal Klemen.
Če si torej ob naslednjem obisku Dunaja zaželite kaj več od tipične Sacher torte, vam znameniti hotel sedaj ponuja tudi to!
Ajdi je pri pivotiranju in razčlenjevanju podjetniške ideje za Arvio pomagala tudi sama prijava na razpis, v posnetku pa poglejte kako:
Pospeševanje iz faze validacije v fazo rasti
Panel, v katerem so se za eno mizo usedli Matej Guid, soustanovitelj Instatext ali “Grammarly-ja na steroidih”, prejemnik P2 in Slovenski start:up leta 2020, Manca Polovšak, soustanoviteljica Alpine Princess in prejemnica SK75, Gregor Potokar, soustanovitelj in direktor ABC pospeševalnika ter Luka Renko, član investicijskega odbora Silicon Gardens Fund, smo najprej povprašali o predpostavkah. A ne kar nekaterih, temveč o tistih, na katerih sta Matej in Manca ustvarila svoj prvi produkt.
“Glavna ustanoviteljica zgodbe Alpine Princess, Sandra, je hotela imeti svoje pajkice. Ker je intenzivna uporabnica ‘outdoor’ oblačil, je želela ustvariti takšne po načelu ‘female first’, se pravi narejene za žensko. To nas tudi dela edinstvene, saj veliki igralci v tem asortimentu najprej začnejo z izdelki za moške, ženske izdelke pa spremenijo zgolj v velikosti in barvi. Izdelkov z mislijo na žensko je zelo malo in prav to je naše merilo, naša prednost!” - Manca Polovšak, Alpine Princess
Foto: Jernej Humar
Oba, tako Manca kot tudi Matej, poslujeta v globalni niši z močnimi konkurenti, Gregor Potokar pa je ob tem poudaril, da je sta oba tipičen primer, ki bi lahko hitro propadel, če ustanovitelja ne bi imela tiste ključne mentalitete, da je nujno poslušati trg in najti niši, ki daje nazaj nek ‘feedback’. Luka iz Silicon Gardens je še poudaril, da je v takšnih primerih nujno ohranjati kulturo podjetja in znamke same, take vrste mentaliteto pa morejo ohraniti tudi pri rasti, potrebno je torej biti agilen, se odločati na podlagi podatkov in zagrabiti priložnosti, ki pridejo na pot.
“Izziv za vsakega ustanovitelja je rast podjetja in predati odgovornost. Podjetnik se mora zavedati, kaj ga naredilo uspešnega do zdaj in se vprašati, ali ga bo delalo uspešnega še naprej. Vprašati se je treba, kako ohraniti svežino v podjetju, ki ni več novo!” - Luka Renko, član investicijskega odbora Silicon Gardens Fund
Kako je na Mateja vplivalo prejetje zagonskih neporatnih sredstev na razpisu P2 in kako na Manco prejetje posojila SK75? Takole:
Ključni mejniki na poti do prodaje podjetja
Na zadnji okrogli mizi so se Urbanu Lapajnetu iz Tovarne podjemov pridružili Dušan Omerčević, ustanovitelj podjetja Cleanshelf, ki je bilo prodano podjetju LeanIX, Borut Markelj, soustanovitelj podjetja Ehrana, ki je bilo prodano španskemu podjetju Glovo, in Tatjana Zabasu Mikuž, vodilna partnerica pri South Central Ventures, ki jo boste lahko srečali tudi na letošnjem Podimu.
Tatjana je v začetku pogovora izpostavila, da kupec podjetje kupi iz več razlogov, med katerimi so:
- Nova tehnologija,
- Vrhunska in utečena ekipa,
- Baza kupcev,
- Dohodki.
Borut je prisotnim položil na srce, da je treba trg spremljati, saj so ene priložnosti boljše in druge slabše. V njihovem primeru so se COVID-19 časi izkazali kot dobri. Je pa potrebno ob možnosti prodaje na to dobro pripraviti ekipo, sta poudarila tako Borut kot tudi Dušan, še posebej v primeru, ko so v igri velika imena še večjih korporacij. Sledi navdušenje, velikokrat pa tudi razočaranje. Za 10 % ekipe so takšnih časi zelo stresni in negotovi, strah ji je, kaj se bo zgodilo.
Kaj je tisti največji ‘kiks’ v Dušanovih očeh in kaj vsem startupov, ki se odločajo za prijavo na razpise, priproča Tatjana? Klik na video:
Ob koncu panela in s tem tudi že tradicionalnega Foruma 100 % Start:up 2022 smo soglasno strnili, da v podjetništvo človek ne gre z mislijo, da bo podjetje prodal, ampak z mislijo narediti nekaj novega, drugačnega in za boljši svet, Tatjana pa je izrazila še željo, da bi se čim več slovenskih nadobudnih podjetnikov videlo kot naslednji veliki startup ali v starem dobrem startupovskem žargonu - kot naslednji ‘unicorn’. Ste pripravljeni na ta izziv? Prijave so odprte zdaj!
###
Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.