Idrijski startup Smart Optometry, ki razvija digitalne rešitve za testiranje vida in odpravljanje težav z vidom, je s svojimi inovativnimi produkti dosegel že več kot 60.000 uporabnikov po skoraj vsem svetu, sedaj pa je globalni potencial rešitev, ki jih razvija podjetje, prepričal tudi skupino Salus, najbolj znano po istoimenskem veletrgovcu z zdravili in medicinskimi pripomočki, saj so mlado ekipo strateško podprli s semensko investicijo v višini 150.000 evrov, ki bo namenjena hitrejšemu vstopu na trge Zahodne Evrope in ZDA.
Čeprav so digitalne rešitve za testiranje vida in odpravljanje težav z vidom zelo nišno in specifično področje, skrivajo velik tržni potencial. Globalni trendi namreč kažejo, da bodo z vidom povezane težave zaradi staranja prebivalstva in sodobnega načina življenja do leta 2050 resno prizadele že polovico svetovnega prebivalstva.
Prav na pobudo očesnih specialistov je podjetje v letih 2017 in 2018 intenzivno razvijalo in na trg uspešno lansiralo svojo drugo rešitev – trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena treningu vida otrok z lenim očesom, ki prizadene od tri do pet odstotkov celotne populacije otrok oziroma več kot 130 milijonov otrok!
Ker več kot 80 % vsega znanja v izobraževalnem sistemu prejmemo prek vida (branje, opazovanje), je dober vid eden ključnih pogojev za razvoj vseh otrokovih potencialov. Stroka pri tem opozarja, da je otroke težko motivirati k rednemu izvajanju klasičnih (analognih, dolgočasnih) vaj za izboljšanje vida, zato je odprava težav mukotrpno in dolgotrajno početje tako za starše kot otroke. Rešitev AmblyoPlay je ravno zato zasnovana kot računalniška igra, ki otroke spodbuja k vadbi ter se stalno prilagaja njihovemu napredku.
Ekipa Smart Optometry, ki je tudi prejemnica zagonske spodbude P2 za inovativna mlada podjetja Slovenskega podjetniškega sklada, je za rešitev AmblyoPlay so prejeli številne nagrade - lani so bili nominirani za nagrado Slovenski start-up leta in postali finalisti nagrade, prejeli so zlato priznanje za inovacijo GZS in bili razglašeni za najinovativnejše mlado podjetje. Razvili so jo v sodelovanju z domačimi in tujimi strokovnjaki, z njo pa so trenutno prisotni predvsem na trgih zahodne Evrope ter ZDA.
---
Več informacij o dejavnosti podjetja Smart Optometry in novi investiciji:
Žan Menart, direktor podjetja, zan@smart-optometry.com, +386 40 739 422
Čeprav so digitalne rešitve za testiranje vida in odpravljanje težav z vidom zelo nišno in specifično področje, skrivajo velik tržni potencial. Globalni trendi namreč kažejo, da bodo z vidom povezane težave zaradi staranja prebivalstva in sodobnega načina življenja do leta 2050 resno prizadele že polovico svetovnega prebivalstva.
Inovativna rešitev za boj proti lenemu očesu
V tej niši je idrijski startup že zasedel pomemben položaj. Njihovo prvo rešitev, to je aplikacija Smart Optometry, ki je namenjena očesnim specialistom za testiranje vida, uporablja že več kot 60.000 registriranih uporabnikov po vsem svetu.Prav na pobudo očesnih specialistov je podjetje v letih 2017 in 2018 intenzivno razvijalo in na trg uspešno lansiralo svojo drugo rešitev – trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena treningu vida otrok z lenim očesom, ki prizadene od tri do pet odstotkov celotne populacije otrok oziroma več kot 130 milijonov otrok!
Omogočanje razvoja potencialov otrok
Pri težavah z lenim očesom gre za zdravstveno stanje, pri katerem je eno oko bolje razvito od drugega, zaradi česar imajo možgani težavo z usklajevanjem neenotnih slik obeh oči. Zato začnejo možgani sistematično izklapljati vid v slabšem očesu, kar med drugim vodi v izgubo globine vida, težave z branjem in učenjem ter dvojni vid. S pravilnimi in rednimi vajami lahko težavo uspešno odpravimo v mladosti.Ker več kot 80 % vsega znanja v izobraževalnem sistemu prejmemo prek vida (branje, opazovanje), je dober vid eden ključnih pogojev za razvoj vseh otrokovih potencialov. Stroka pri tem opozarja, da je otroke težko motivirati k rednemu izvajanju klasičnih (analognih, dolgočasnih) vaj za izboljšanje vida, zato je odprava težav mukotrpno in dolgotrajno početje tako za starše kot otroke. Rešitev AmblyoPlay je ravno zato zasnovana kot računalniška igra, ki otroke spodbuja k vadbi ter se stalno prilagaja njihovemu napredku.
Z novo investicijo pospešeno na tuje trge
S svežo investicijo skupine Salusa bo ekipa Smart Optometry financirala hitrejši vstop na tuje trge – predvsem države zahodne Evrope in ZDA, kjer so s svojimi rešitvami že prisotni. Po nekaterih ocenah je samo v ZDA vsako leto rojenih več kot 100.000 otrok s težavami, ki jih lahko pomaga odpraviti trening vida AmblyoPlay. Prvi odzivi uporabnikov so zelo pozitivni, zato je ekipa Smart Optometry trdno zavezana nadaljnjemu razvoju in dopolnjevanju rešitve, ki že sodi med ene najperspektivnejših v svoji niši.Korporativni investitorji in podpora ”health” pospeševalnikov
To sta s svojimi naložbami potrdila tudi oba strateška korporativna investitorja - skupina Salus in koncern Kolektor, ki je prek svojega sklada tveganega kapitala Kolektor Ventures v Smart Optometry investiral leta 2016, istega leta pa jih je s pospeševalniškim programom podprl tudi EyeFocus nemškega farmacevtskega giganta Bayer. Pred kratkim pa je idrijska ekipa prejela tudi obvestilo, da so vključeni v pospeševalnik Health Venture Lab, ki ga vzpostavljata EIT Digital in eden največjih svetovnih proizvajalcev medicinske opreme GE Healthcare.Ekipa Smart Optometry, ki je tudi prejemnica zagonske spodbude P2 za inovativna mlada podjetja Slovenskega podjetniškega sklada, je za rešitev AmblyoPlay so prejeli številne nagrade - lani so bili nominirani za nagrado Slovenski start-up leta in postali finalisti nagrade, prejeli so zlato priznanje za inovacijo GZS in bili razglašeni za najinovativnejše mlado podjetje. Razvili so jo v sodelovanju z domačimi in tujimi strokovnjaki, z njo pa so trenutno prisotni predvsem na trgih zahodne Evrope ter ZDA.
---
Več informacij o dejavnosti podjetja Smart Optometry in novi investiciji:
Žan Menart, direktor podjetja, zan@smart-optometry.com, +386 40 739 422
Značke
Smart Optometry
P2
Investicija
Salus