Ker so izkušnje pokazale, da zgolj denar na podjetniški poti ni dovolj, prejemniki zagonske spodbude P2 Slovenskega podjetniškega sklada v pospeševalniškem programu Push2start v strnjenem formatu in skozi peer-to-peer pridobijo temeljna znanja, kako na trg. Kajti po zaključku razvoja produkta je vstop na trg naslednja ključna faza v podjetniškem procesu.
Za podjetnike je vselej ključno, kje v podjetniškem procesu so, prav tako je pomembno, da naredijo načrt, kam želijo priti in da mu sledijo. Za uspeh na trgu so ključni tudi spoznavanje digitalnih kanalov, izgradnja prodajnega lijaka in avtomatizacija prodajnih procesov.
Da bi bil vstop na trg kar najbolj uspešen, Push2start podjetnikom ponuja znanja in veščine za:
-
Analizo ključnih elementov podjetja: pogosto zanemarjen korak je ključen za uspešno načrtovanje, kjer je treba jasno določiti tudi mejnike in prioritete.
-
Izgradnjo data driven agilne organizacije: pridobivanje znanj, veščin in dobrih praks, ki bodo njihovo podjetje spremenile v hitro in agilno organizacijo.
-
Spoznavanje moči zgodnjih uporabnikov: osvajanje tehnik in metod, ki bodo podjetnikom omogočale sistematično izkoriščanje vrednosti zgodnjih uporabnikov.
-
Izkoriščanje prednosti MVP-ja: oblikovanje in izvajanje strategije razvoja produkta, ki bo podjetnike v najkrajšem času in z najmanj stroški pripeljala od prve ideje do pravega produkta, ki ga bodo uporabniki oboževali.
-
Izkoriščanje potenciala digitalnih kanalov: uporaba sodobnih pristopov, tehnik in orodij digitalnega marketinga, ki podjetnikom omogočajo tesen stik s trgom, zbiranje povratnih informacij ter natančno in usmerjeno komuniciranje s tarčnim segmentom.
Push2start je pospeševalniški program, ki poteka v okviru vsebinske podpore, združene pod imenom Startup Plus Program in podjetja poleg finančne spodbude opolnomoča tudi z dragocenim znanjem in koristnimi nasveti.
Planiranje je znak, da razmišljaš o stvareh
Startup in scaleup mentorji, ki sodelujejo s podjetniki v programu Push2start, se strinjajo, da je načrtovanje ključno. Je pa tudi treba vedeti, kdaj je treba biti prilagodljiv in kdaj prekršiti uveljavljene norme.
“Podjetnik v resnici ne ve vsakič, kje je in kam mora iti, ampak se mora na vse načine truditi, testirati že uveljavljene poti, mora pa tudi kršiti, narediti kaj drugače. Ni namreč zmagovalne formule in ni ustaljene poti, po kateri je treba iti, ampak če želiš narediti inovacijo, moraš kršiti te norme in skušati narediti enostavno drugače,” pravi Anže Miklavec, podjetniški mentor, sicer pa ustanovitelj in direktor EQUA in Goat Story.
“To, da planiraš, pomeni, da razmišljaš o stvareh. Če dobro razmisliš, boš bolje usmerjen. In če boš bolje usmerjen, boš lažje kontroliral situacijo in se tudi bolje obračal,” pa pravi mentor Dikran Tawitian.
Če želiš naprej, moraš vedeti, kje si zdaj
Če želijo podjetniki vedeti, kaj jih čaka na podjetniški poti, morajo najprej vedeti, kje v podjetniškem procesu so. To so ob pomoči dveh izkušenih startup in scaleup mentorjev dr. Roka Stritarja (Oksip) in dr. Blaža Zupana (Ekonomska fakulteta v Ljubljani) ugotavljali v uvodnem srečanju letošnjega programa Push2start. Nato pa so izdelali tudi akcijski načrt in ga predstavili svojim mentorjem, s katerimi sodelujejo v sklopu mentorske podpore.
Ko je produkt razvit, je treba ustvariti prihodke
“Podjetnik mora prilagoditi svoje aktivnosti, svojo ekipo določeni fazi, v kateri je. In mora vedeti, kje je in kaj so potrebe tiste specifične faze,” pravi Blaž Zupan in opozarja na ključno ločevanje tega, kdaj se razvoj konča in se začne prodaja. Kdaj se je torej treba osredotočiti na generiranje prihodkov in ne več na razvoj produkta, saj je ta že dovolj razvit za prodajo na trgu.
Rok Stritar in Blaž Zupan med drugim govorita:
-
o tem, kdaj se mora podjetnik od razvoja produkta usmeriti v razvoj podjetja in prodaje,
-
o tem, kdaj je treba ločiti funkciji lastnika in upravljavca podjetja,
-
o tem, zakaj sploh preiti iz vloge hektičnega ustvarjalca v urejenega upravljavca,
-
o tem, da je treba, ko je produkt že dovolj razvit, začeti načrtovati podjetje,
-
o tem, zakaj je prodaja tako zelo ključna.
Strokovnjaki v programu Push2start
-
Dr. Rok Stritar, Oksip: strokovnjak za razvoj poslovnih modelov, bootstrappinga, upravljanja in celostnega razvoja podjetij
-
Dr. Blaž Zupan, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani: serijski podjetnik, strokovnjak za razvoj produkta po metodah design thinkinga in vitkega poslovanja, analize trga, marketinga, distribucije in prodaje
-
Matt Mayfield, Telekta: strokovnjak za razvoj posla, eden od pionirjev analizre izzivov pri tranziciji in strokovnjak za vzpostavitev ublažitvenih ukrepov
-
Sašo Jakljevič, samostojni svetovalec: izkušeni vodja projektov, ki pomaga podjetjem na področju poslovne strategije, uporabniške izkušnje in prodaje
-
Peter Merc, Fintech Factory in Lemur Legal: pravni strokovnjak in ustanovitelj podjetja Lemur Legal, ki se je specializiralo na področju pravnega svetovanja za startupe
-
Maja Voje, samostojna svetovalka: mojstrica “growth hackinga”, ki je svojo kariero gradila v tehnoloških velikanih, kot sta Google in Rocket Internet
-
Andrej Kunej, Viny Greta: s svojimi bogatimi izkušnjami, posebnim načinom reševanja izzivov in s sodelovanjem z drugimi deležniki pomaga startup podjetjem v zgodnjih fazah, pri razvoju poslovne strategije ter razvoju poslovanja in prodaje
-
Žiga Berce, Outtale: odličen poznavalec slovenske startup scene in množičnega financiranja (crowdfunding). Obvladuje oblikovanje uspešnih marketinških strategij z področje e-poslovanja, kampanj množičnih financiranj in ICO kampanj.
###
Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.