Povezujte se, iščite kontakte, izborite si sestanek, sedite na letalo za London oz. tja, kjer je vaš ključni trg, in opravite intervju s potencialno stranko. To je osrednje sporočilo drugega izobraževalnega modula na temo ”Get out of the building” oz. ven iz stavbe filozofije, ki je danes za prejemnike investicije prek razpisa SK50 potekal v okviru pospeševalnika Start:up Geek House, vodil pa ga je Matej Golob iz podjetja 30Lean.
Filozofija ven iz stavbe razkriva pristope za odkrivanje dejanskih strank in pripravo konkretnega načrta za izvedbo tega procesa (scenarij intervjuja, tabela kontaktov potencialnih strank ipd.). Temeljno orodje filozofije »ven iz stavbe«, v okviru katerega mora podjetnik jasno definirati vizijo, poslanstvo ter strateške cilje, obenem pa postaviti ter preveriti ključne hipoteze, ki so vezane na stranko, njene probleme ter potencialne rešitve, so intervjuji s prvimi beta strankami in t.i. 'Early evangelists'. Pri tem ne gre toliko za klasične intervjuje, kot za simulacijo prodajno-nakupnega procesa z izjemnim občutkom, da se sama prodaja dejansko ne odvija, temveč se odkriva probleme, s katerimi se stranke soočajo.
Kako do kontaktov?
Ob vključitvi strank v razvoj produkta podjetnik lahko kaj hitro ugotovi, da so bile njegove predpostavke povsem napačne in da bo potreben »pivot« oz. temeljna sprememba smeri poslovanja podjetja. Predpogoj pa izvedbo celotnega proces pa so kontakti potencialnih strank, s katerimi podjetnik lahko opravi intervjuje in ugotovi, ali je na pravi poti. Današnji modul, ki ga je za prejemnike konvertibilnega posojila v višini 50.000 EUR prek razpisa SK50, za pospeševalnik Start:up Geek House izvedel ”lean and agile” mentor Matej Golob iz podjetja 30Lean, je bil zato posvečen povsem konkretnim napotkom in prijemom, kako priti do zadostnega števila kontaktov potencialnih strank, ki jih lahko povabimo na intervju.
'Warm lead'
Poglejmo si nekaj primerov iz prakse. Matej je naprej pozval vse udeležence, da v skupen deljen dokument vpišejo vse svoje podatke – ime in priimek, e-mail naslov in direktno povezavo do svojega profila na LinkedInu. Vsi udeleženci so se med seboj povezali na tem poslovnem omrežju, nato pa še osebno pristopili drug k drugemu, se rokovali, in izmenjali besedo, dve, o svoji poslovni ideji. ”Tako se vzpostavi tako imenovani ‘warm lead’ oziroma povezava z osebo, ki ti kasneje prek svoje LinkedIn mreže kontaktov lahko pomaga priti do pravih oseb, najbolje marketinških ali razvojnih direktorjev v podjetjih, ki so potencialni kupci tvojega produkta,” je bil kratek in jedrnat Golob. To je tudi pomembna lekcija za vse druge podjetnike, da je treba zadeve čim prej konkretizirati in stopiti v stik z realnim poslovnim svetom.
Nujnost mreženja in zakladnica LinkedIn
Sošolci v programu so nato drug drugemu pomagali poiskati kontakte prek svojih LinkedIn profilov, odprli pa smo tudi zaprto Facebook skupino za vse udeležence programa, znotraj katere se bo lahko nadaljevala komunikacija in podpora pri iskanju novih poslovnih povezav do potencialnih kupcev. Lekcija za podjetnike torej – čim bolj in povsod se mrežite, izkoristite prav vsak trenutek za širjenje in razvoj vašega posla.
Praksa, kot jo ima Y Combinator
Enako prakso imajo vsi ugledni pospeševalniki po svetu, kar je potrdil tudi Matevž Petek, alumni Y Combinator pospeševalnika, kjer je ena najbolj dragocenih prednosti ravno dostop do skupnosti vseh udeležencev vseh letnikov oziroma generacij pospeševalnika – tako na YC intranetu kot na Facebooku, kjer se komunikacija in pomoč z znanjem, izkušnjami in povezavami med člani nadaljuje tudi po končanem izobraževalnem programu. Skratka, za podjetniški uspeh je izjemno pomembna skupnost in sistematični programi, zato vsi podjetniki vljudno vabljeni, da se vključite v nacionalne programe Iniciative Start:up Slovenij.
Just go for it!
In še zaključni nasvet Mateja Goloba: ”Ko enkrat dobite kontakt – Just go for it! Težite za sestanek, dogovorite termin, sedite na letalo za London in opravite intervju. Ne bi rad videl, da investicijo, za katero ste se potegovali prek razpisa SK50, porabite za slovenske pizze, za plače, ‘development’ in dodatne ‘fičerje’, temveč za to, da greste ven, ven iz stavbe in ven iz Slovenije. Zato bi morda kazalo drugo leto del denarja izplačati v vavčerjih za letalske karte in hotele v tujini, da se vsi ti sestanki, ki smo jih danes nastavili, tudi uresničijo,« dodaja Matej, malo za šalo, malo zares.
Start:up Geek House 'bootcamp' so omogočili ...