Sileo, Ollo, Lake, Hurra Studios in Hopalai so tista startup podjetja, ki se letos kot finalisti potegujejo za prestižni naziv »Slovenski start-up leta 2019«. Nagrado, ki jo že dvanajsto leto zapored podeljuje Start:up Slovenija v sodelovanju s Slovenskim podjetniškim skladom, Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter aktivnimi deležniki slovenskega ekosistema, dobi podjetje oziroma ekipa, ki s svojimi dosežki, dejanji, ugledom in razvojnim potencialom predstavlja novo generacijo slovenskih inovativnih podjetnikov.
Mednarodna startup in tehnološka konferenca PODIM, ki letos podira rekorde s številom prijavljenih start-upov, bo ponovno prizorišče zaključne prireditve, na kateri bo eden izmed finalistov za leto dni prejel kristalni kipec – simbol aktualnega nosilca naziva »Slovenski start-up leta«.
Komisija je izbirala in izbrala, ime razkrijemo na PODIM-u!
Zadnjo besedo o prejemniku naziva »Slovenski start-up leta 2019« je včeraj izrekla ocenjevalna komisija, potem ko je poslušala kratke predstavitve vseh finalnih podjetij v konferenčnem centru hotela Radisson Blu v Ljubljani. Sestavljali so jo ugledni slovenski podjetniki, mentorji, vlagatelji in podpornih inštitucij, ki s svojim aktivnim delovanjem razvijajo slovenskega start-up ekosistem: Jugoslav Petkovič, Urša Poznič Goršek, Aljoša Domijan, Roman Kužnar, Jan Dobrilovič, Simona Šega in Aleš Pustovrh, ob njih pa tudi direktorica Slovenskega podjetniškega sklada Maja Tomanič Vidovič.
Komisija je ocenjevala kandidate po štirih kriterijih: uspešni potrditvi vrednosti produkta na trgu, pridobitvi investicij s strani domačih oziroma tujih investitorjev, kompetencah, predanosti, izkušenosti in organiziranosti ekipe ter po potencialu za hitro rast na tujih trgih.
Kdo so letošnji finalisti?
Sileo
Podjetje Sileo je razvilo prvi fotovoltaični strešnik, ki je kompatibilen s klasično opečnato različico strešnika stila "marsigliese". Trend uporabe energije iz obnovljivih virov, med katerimi je tudi sončna energija, je v porastu. Razlogi za to so večja cenovna dostopnost, eko trendi in želja po neodvisnosti. Za naložbo v solarne sisteme se vse pogosteje odločajo tudi lastniki hiš v starih mestnih središčih, ki morajo upoštevati urbanistične predpise. Ti pa postavitev klasičnih FV panelov pogosto ne dovolijo.
Sileo je s svojo rešitvijo trgu ponudil alternativo, ki je estetska in skoraj neopazna. Strešniki, ki so na voljo v več kot 200 barvah, so pravzaprav zasnovani kot gradbeni material in jih lahko vgradijo tako električarji, kot tudi zidarji ali krovci. So standardne oblike in združljivi z istim modelom v terakoti, ki je na trgu prisoten že desetletja, vendar za polovico lažji. Na streho so priviti in posledično odporni proti vetru, snegu, točo, po njih pa se lahko tudi hodi v primeru vzdrževalnih del.
Prvo in še danes delujočo streho so postavili leta 2011 v Italiji v Torinu. Vsi njihovi dosedanji kupci (iz javnega in zasebnega sektorja) so v Italiji. Z njihovimi strešniki se izognemo krajinskim arhitekturnim in estetskim omejitvam. Prav tako jih rešujejo strehe stavb v zgodovinskih središčih in objektih pod okriljem kulturne dediščine.
Ekipa Silea je na startup tekmovanju Podjetna Primorska 2018 osvojila prvo mesto kot najbolj inovativen produkt leta. Kot eno izmed sedmih startup podjetij so bil izbrani med več kot 400 prijavljenimi podjetji za sodelovanje v programu ABC Acceleratorja iz Ljubljane in v sklopu tekmovanja Power Up aprila 2019 v Ljubljani osvojili drugo mesto na državnem tekmovanju.
Ollo audio
Play2me avdio monitoring sistem, ki ga sestavljajo studijske slušalke, nizkotonska blazina in ojačevalec, omogoča avdio inženirjem popolno zvočno izkušnjo, ne glede na to, kje so. Problem avdio inženirskega dela je občutljivost okolja, saj je delo moteče in glasno ter praktično neizvedljivo v urbanih naseljih ter hotelih. Sodoben avdio inženir veliko potuje, med potovanjem pa opravlja delo na daljavo za številke naročnike.
Da to opravi kakovostno, potrebuje posebne slušalke, ki so prilagojene zanj, za tak način dela/življenja. Podjetje Ollo audio je s produktom studijskih slušalk doseglo izjemen odziv svetovnega trga. Niša je slabo pokrita, vanjo pa je podjetje vstopilo z dobro premišljenim in učinkovitim marketingom ter razvojem izdelka, ki dosega najvišje standarde. Vsi uporabljeni materiali so premium kakovosti. Slušalke so v celoti narejene iz lesa, nerjavečega jekla, aluminija in usnja, uporabniku pa omogočajo, da sliši zvok v najčistejši različici.
Posebnost sistema je tudi inovativna nizkotonska blazina, ki base potisne naravnost v telo, preko katerega potem potujejo v slušni sistem. To avdio inženirjem omogoča opravljanje svojega dela kjerkoli - tudi v hotelski sobi, brez motenja sostanovalcev ali sosedov.
Podjetje je bilo ustanovljeno v letu 2017, ko je prejelo tudi nepovartna sredstva z razpisa P2 Slovenskega podjetniškega sklada. Prodaja zelo hitro raste in je že v drugem letu dosegla 100-odstotno rast. V tem letu je do sredine aprila dosegla preko 200-odstotno rast v primerjavi s celotnim preteklim letom. Trenutno prodajajo približno 100 do 150 proizvodov mesečno, zadnja dva meseca pa celo ne uspejo v celoti zadovoljiti povpraševanjem. Z growth hacking prijemi so uspeli prepričati inženirje, ki skrbijo za avdio produkcijo glasbenih zvezd svetovnega kova, kot so: Gary Noble (Amy Winehouse, Jessie J, Joss Stone, Estelle), David Quinones (Beyonce, Demi Lovato, America's Got Talent, Usher), Jeff Taylor (Michael Jackson, Lionel Richie, Mariah Carey) in mnogi drugi.
Lake, razvojni studio
Lake je aplikacija za barvanje, namenjena uporabnikom tabličnih računalnikov iPad in pametnih teelfonov iPhone, vsebuje pa zbirko pobarvank, nastalih pod rokami kreativnih indie ilustratorjev. Živimo v svetu, kjer se od posameznika zahteva vedno več, bolje, hitreje, kar vse pogosteje vodi v izgorelost. Za ohranitev dobre kakovosti življenja je skrb za svoj dobrobit nujna. In tukaj nastopi Lake, ki omogoča uporabnikom sproščanje s pomočjo ustvarjanja. Uporabniki si aplikacijo naložijo brezplačno in takoj imajo na voljo dovolj pobarvank za preko 100 ur sproščujočega barvanja. Lake naročniki si zagotovijo neomejen dostop do vseh pobarvank (trenutno jih je že več kot 800), dodatnih 700 barv ter hkrati z naročnino podprejo ilustratorje. Na račun naročniškega modela si zagotavljajo vzdržen poslovni model, ki generira stalno rast poslovanja. Del naročnin gre ilustratorjem, ki jih s tem jih aktivno podprejo, hkrati pa ti za Lake predstavljajo marketinški kanal, saj imajo močno prisotnost na družbenih omrežjih.
Naboru ilustratorjev ekipa podjetja Lake ves čas dodaja nove, s čimer skrbi za živost platforme. Poleg ilustratorjev se stalno povezuje tudi s svetovno uveljavljenimi znamkami, s katerimi širi prepoznavnost in bazo uporabnikov. Pri izboljševanju UX & UI je nenehno v tesnem sodelovanju z Apple strokovnjaki in je prva dva tedna aprila letos tako preživela v Apple Parku, kjer so ji nudili hands-on mentorstvo. Ekipa podjetja Lake je del širše in uspešne zgodbe, ki jo gradi podjetje Studio 3FS na področju izgradnje kompetentnih teamov, ki je v preteklosti ustvarila več uspešnih zgodb (Toonia, Toshl, Tricky Tribe).
Aplikacija je hitro po izdaji pridobila oznako App Store Editor's Choice, v letu 2017 pa postala prejemnica naprestižnejše Applove nagrade na področju mobilnih aplikacij, t.j. Apple Design Award, ki jo podjetje Apple enkrat letno podeli 10-im najboljšim aplikacijam za sistem iOS.
Hopalai
Kobi je učni pripomoček za učenje branja, namenjen otrokom z disleksijo in drugim, ki jim nagaja členjenje besed. Obdobje opismenjevanja je prelomno v življenju vsakega otroka, saj takrat naredi prve korake proti zakladnici znanja. Žal pa kar za četrtino populacije, ki se sooča z disleksijo, učenje branja predstavlja zelo velik izziv. Če otroku ne nudimo pravočasne in primerne podpore, se v njem lahko vzpostavi odklonilen odnos do branja, ki otežuje njegovo izobraževalno pot.
Kobi je mobilna aplikacija, ki otrokom pomaga pri učenju in treningu branja. Temelji na inovativni metodi selektivnega barvanja črk, ki učinkovito rešuje vrsto specifičnih težav. Otrok se tako hitreje nauči natančnega dekodiranja in pride do ustrezne tekočnosti. Izboljša se razumevanje, mladi bralec pa začuti veselje do branja. Aplikacija Kobi je enostavna in otroku prijazna, tako da jo lahko uporablja kar sam.
Podjetje Hopalai, ki stoji za aplikacijo Kobi, je član Primorskega tehnološkega parka, v organizaciji katerega je ekipa prejela drugo nagrado na tekmovanju inovativnih podjetij. Mobilna aplikacije je razvita do MVP točke in testno poslana na slovenski trg. Več kot 94 % beta uporabnikov je potrdilo, da Kobi izboljšuje bralno natančnost in razumevanje. Njihovemu programu za šole se je v nekaj tednih pridružilo 70 izobraževalnih ustanov (večinoma osnovnih šol), naročnine pa so sklenili tudi prvi individualni kupci.
Hurra Studios
Glavni produkt podjetja Hurra Studios je personalizirana otroška knjiga, njena posebnost je, da lahko vsak uporabnik ob naročilu določi ime, spol in izgled glavnega junaka (barvo oči, las, kože, obliko frizure, dodatke), določi vsebino in napiše posvetilo za prejemnika knjige. Vsaka knjiga je tako unikat. Oblečena je v trde platnice in dostavljena uporabniku na dom v zgolj petih dneh.
To pa ni edini produkt podjetja, saj med 25 % in 40 % naročil vsebuje tudi upsale produkte, kot so darilne škatle z igrami ter prihajajoči merchandise, ki pomenijo resno spremembo v prihodku podjetja. Glavni poudarek dajejo predvsem komunikaciji s strankami, kjer se z načinom in hitrostjo občutno razlikujejo od ožje in širše konkurence.
Do sedaj je ekipa Malih junakov osrečila več kot 600.000 otrok in njihov staršev, do konca leta pa se bo ta številka povzpela na 1,5 milijona. V dveh letih so po prometu zrasli za 82 krat. Potrditev izdelka je podjetje pridobilo na 6 trgih, kjer je hkrati tudi market leader. Gre za Slovenijo, Italijo, Avstrijo, Francijo, Nemčijo in USA. Trenutno se pripravlja za naskok britanskega trga ter ima v bližnji prihodnosti načrte tudi z Kanado in Avstralijo.
Podjetje ima svoj sedež v Ljubljani, kjer vsakodnevno ustvarja več kot 100 posamezniki, z vsemi partnerji globalno pa za zadovoljstvo strank skrbi že več kot 250 posameznikov. Hurra Studios sodeluje z več tujimi in domačimi partnerji.
Nagrade za zmagovalca in finaliste
Zmagovalec nagrade Slovenski start-up leta bo prejel all-inclusive paket za dve osebi za obisk Slush festivala v Helsinkih, postal bo tudi ambasador slovenske start-up skupnosti in prejemnik kristalnega kipca.
Vsi finalisti pa bodo imeli priložnost obiskati priznani startup dogodek Pioneers '19, ki bo potekal 9. in 10. maja na Dunaju.
Mednarodna startup in tehnološka konferenca PODIM, ki letos podira rekorde s številom prijavljenih start-upov, bo ponovno prizorišče zaključne prireditve, na kateri bo eden izmed finalistov za leto dni prejel kristalni kipec – simbol aktualnega nosilca naziva »Slovenski start-up leta«.
Komisija je izbirala in izbrala, ime razkrijemo na PODIM-u!
Zadnjo besedo o prejemniku naziva »Slovenski start-up leta 2019« je včeraj izrekla ocenjevalna komisija, potem ko je poslušala kratke predstavitve vseh finalnih podjetij v konferenčnem centru hotela Radisson Blu v Ljubljani. Sestavljali so jo ugledni slovenski podjetniki, mentorji, vlagatelji in podpornih inštitucij, ki s svojim aktivnim delovanjem razvijajo slovenskega start-up ekosistem: Jugoslav Petkovič, Urša Poznič Goršek, Aljoša Domijan, Roman Kužnar, Jan Dobrilovič, Simona Šega in Aleš Pustovrh, ob njih pa tudi direktorica Slovenskega podjetniškega sklada Maja Tomanič Vidovič.
Komisija je ocenjevala kandidate po štirih kriterijih: uspešni potrditvi vrednosti produkta na trgu, pridobitvi investicij s strani domačih oziroma tujih investitorjev, kompetencah, predanosti, izkušenosti in organiziranosti ekipe ter po potencialu za hitro rast na tujih trgih.
Kdo so letošnji finalisti?
Sileo
Podjetje Sileo je razvilo prvi fotovoltaični strešnik, ki je kompatibilen s klasično opečnato različico strešnika stila "marsigliese". Trend uporabe energije iz obnovljivih virov, med katerimi je tudi sončna energija, je v porastu. Razlogi za to so večja cenovna dostopnost, eko trendi in želja po neodvisnosti. Za naložbo v solarne sisteme se vse pogosteje odločajo tudi lastniki hiš v starih mestnih središčih, ki morajo upoštevati urbanistične predpise. Ti pa postavitev klasičnih FV panelov pogosto ne dovolijo.
Sileo je s svojo rešitvijo trgu ponudil alternativo, ki je estetska in skoraj neopazna. Strešniki, ki so na voljo v več kot 200 barvah, so pravzaprav zasnovani kot gradbeni material in jih lahko vgradijo tako električarji, kot tudi zidarji ali krovci. So standardne oblike in združljivi z istim modelom v terakoti, ki je na trgu prisoten že desetletja, vendar za polovico lažji. Na streho so priviti in posledično odporni proti vetru, snegu, točo, po njih pa se lahko tudi hodi v primeru vzdrževalnih del.
Prvo in še danes delujočo streho so postavili leta 2011 v Italiji v Torinu. Vsi njihovi dosedanji kupci (iz javnega in zasebnega sektorja) so v Italiji. Z njihovimi strešniki se izognemo krajinskim arhitekturnim in estetskim omejitvam. Prav tako jih rešujejo strehe stavb v zgodovinskih središčih in objektih pod okriljem kulturne dediščine.
Ekipa Silea je na startup tekmovanju Podjetna Primorska 2018 osvojila prvo mesto kot najbolj inovativen produkt leta. Kot eno izmed sedmih startup podjetij so bil izbrani med več kot 400 prijavljenimi podjetji za sodelovanje v programu ABC Acceleratorja iz Ljubljane in v sklopu tekmovanja Power Up aprila 2019 v Ljubljani osvojili drugo mesto na državnem tekmovanju.
Ollo audio
Play2me avdio monitoring sistem, ki ga sestavljajo studijske slušalke, nizkotonska blazina in ojačevalec, omogoča avdio inženirjem popolno zvočno izkušnjo, ne glede na to, kje so. Problem avdio inženirskega dela je občutljivost okolja, saj je delo moteče in glasno ter praktično neizvedljivo v urbanih naseljih ter hotelih. Sodoben avdio inženir veliko potuje, med potovanjem pa opravlja delo na daljavo za številke naročnike.
Da to opravi kakovostno, potrebuje posebne slušalke, ki so prilagojene zanj, za tak način dela/življenja. Podjetje Ollo audio je s produktom studijskih slušalk doseglo izjemen odziv svetovnega trga. Niša je slabo pokrita, vanjo pa je podjetje vstopilo z dobro premišljenim in učinkovitim marketingom ter razvojem izdelka, ki dosega najvišje standarde. Vsi uporabljeni materiali so premium kakovosti. Slušalke so v celoti narejene iz lesa, nerjavečega jekla, aluminija in usnja, uporabniku pa omogočajo, da sliši zvok v najčistejši različici.
Posebnost sistema je tudi inovativna nizkotonska blazina, ki base potisne naravnost v telo, preko katerega potem potujejo v slušni sistem. To avdio inženirjem omogoča opravljanje svojega dela kjerkoli - tudi v hotelski sobi, brez motenja sostanovalcev ali sosedov.
Podjetje je bilo ustanovljeno v letu 2017, ko je prejelo tudi nepovartna sredstva z razpisa P2 Slovenskega podjetniškega sklada. Prodaja zelo hitro raste in je že v drugem letu dosegla 100-odstotno rast. V tem letu je do sredine aprila dosegla preko 200-odstotno rast v primerjavi s celotnim preteklim letom. Trenutno prodajajo približno 100 do 150 proizvodov mesečno, zadnja dva meseca pa celo ne uspejo v celoti zadovoljiti povpraševanjem. Z growth hacking prijemi so uspeli prepričati inženirje, ki skrbijo za avdio produkcijo glasbenih zvezd svetovnega kova, kot so: Gary Noble (Amy Winehouse, Jessie J, Joss Stone, Estelle), David Quinones (Beyonce, Demi Lovato, America's Got Talent, Usher), Jeff Taylor (Michael Jackson, Lionel Richie, Mariah Carey) in mnogi drugi.
Lake, razvojni studio
Lake je aplikacija za barvanje, namenjena uporabnikom tabličnih računalnikov iPad in pametnih teelfonov iPhone, vsebuje pa zbirko pobarvank, nastalih pod rokami kreativnih indie ilustratorjev. Živimo v svetu, kjer se od posameznika zahteva vedno več, bolje, hitreje, kar vse pogosteje vodi v izgorelost. Za ohranitev dobre kakovosti življenja je skrb za svoj dobrobit nujna. In tukaj nastopi Lake, ki omogoča uporabnikom sproščanje s pomočjo ustvarjanja. Uporabniki si aplikacijo naložijo brezplačno in takoj imajo na voljo dovolj pobarvank za preko 100 ur sproščujočega barvanja. Lake naročniki si zagotovijo neomejen dostop do vseh pobarvank (trenutno jih je že več kot 800), dodatnih 700 barv ter hkrati z naročnino podprejo ilustratorje. Na račun naročniškega modela si zagotavljajo vzdržen poslovni model, ki generira stalno rast poslovanja. Del naročnin gre ilustratorjem, ki jih s tem jih aktivno podprejo, hkrati pa ti za Lake predstavljajo marketinški kanal, saj imajo močno prisotnost na družbenih omrežjih.
Naboru ilustratorjev ekipa podjetja Lake ves čas dodaja nove, s čimer skrbi za živost platforme. Poleg ilustratorjev se stalno povezuje tudi s svetovno uveljavljenimi znamkami, s katerimi širi prepoznavnost in bazo uporabnikov. Pri izboljševanju UX & UI je nenehno v tesnem sodelovanju z Apple strokovnjaki in je prva dva tedna aprila letos tako preživela v Apple Parku, kjer so ji nudili hands-on mentorstvo. Ekipa podjetja Lake je del širše in uspešne zgodbe, ki jo gradi podjetje Studio 3FS na področju izgradnje kompetentnih teamov, ki je v preteklosti ustvarila več uspešnih zgodb (Toonia, Toshl, Tricky Tribe).
Aplikacija je hitro po izdaji pridobila oznako App Store Editor's Choice, v letu 2017 pa postala prejemnica naprestižnejše Applove nagrade na področju mobilnih aplikacij, t.j. Apple Design Award, ki jo podjetje Apple enkrat letno podeli 10-im najboljšim aplikacijam za sistem iOS.
Hopalai
Kobi je učni pripomoček za učenje branja, namenjen otrokom z disleksijo in drugim, ki jim nagaja členjenje besed. Obdobje opismenjevanja je prelomno v življenju vsakega otroka, saj takrat naredi prve korake proti zakladnici znanja. Žal pa kar za četrtino populacije, ki se sooča z disleksijo, učenje branja predstavlja zelo velik izziv. Če otroku ne nudimo pravočasne in primerne podpore, se v njem lahko vzpostavi odklonilen odnos do branja, ki otežuje njegovo izobraževalno pot.
Kobi je mobilna aplikacija, ki otrokom pomaga pri učenju in treningu branja. Temelji na inovativni metodi selektivnega barvanja črk, ki učinkovito rešuje vrsto specifičnih težav. Otrok se tako hitreje nauči natančnega dekodiranja in pride do ustrezne tekočnosti. Izboljša se razumevanje, mladi bralec pa začuti veselje do branja. Aplikacija Kobi je enostavna in otroku prijazna, tako da jo lahko uporablja kar sam.
Podjetje Hopalai, ki stoji za aplikacijo Kobi, je član Primorskega tehnološkega parka, v organizaciji katerega je ekipa prejela drugo nagrado na tekmovanju inovativnih podjetij. Mobilna aplikacije je razvita do MVP točke in testno poslana na slovenski trg. Več kot 94 % beta uporabnikov je potrdilo, da Kobi izboljšuje bralno natančnost in razumevanje. Njihovemu programu za šole se je v nekaj tednih pridružilo 70 izobraževalnih ustanov (večinoma osnovnih šol), naročnine pa so sklenili tudi prvi individualni kupci.
Hurra Studios
Glavni produkt podjetja Hurra Studios je personalizirana otroška knjiga, njena posebnost je, da lahko vsak uporabnik ob naročilu določi ime, spol in izgled glavnega junaka (barvo oči, las, kože, obliko frizure, dodatke), določi vsebino in napiše posvetilo za prejemnika knjige. Vsaka knjiga je tako unikat. Oblečena je v trde platnice in dostavljena uporabniku na dom v zgolj petih dneh.
To pa ni edini produkt podjetja, saj med 25 % in 40 % naročil vsebuje tudi upsale produkte, kot so darilne škatle z igrami ter prihajajoči merchandise, ki pomenijo resno spremembo v prihodku podjetja. Glavni poudarek dajejo predvsem komunikaciji s strankami, kjer se z načinom in hitrostjo občutno razlikujejo od ožje in širše konkurence.
Do sedaj je ekipa Malih junakov osrečila več kot 600.000 otrok in njihov staršev, do konca leta pa se bo ta številka povzpela na 1,5 milijona. V dveh letih so po prometu zrasli za 82 krat. Potrditev izdelka je podjetje pridobilo na 6 trgih, kjer je hkrati tudi market leader. Gre za Slovenijo, Italijo, Avstrijo, Francijo, Nemčijo in USA. Trenutno se pripravlja za naskok britanskega trga ter ima v bližnji prihodnosti načrte tudi z Kanado in Avstralijo.
Podjetje ima svoj sedež v Ljubljani, kjer vsakodnevno ustvarja več kot 100 posamezniki, z vsemi partnerji globalno pa za zadovoljstvo strank skrbi že več kot 250 posameznikov. Hurra Studios sodeluje z več tujimi in domačimi partnerji.
Nagrade za zmagovalca in finaliste
Zmagovalec nagrade Slovenski start-up leta bo prejel all-inclusive paket za dve osebi za obisk Slush festivala v Helsinkih, postal bo tudi ambasador slovenske start-up skupnosti in prejemnik kristalnega kipca.
Vsi finalisti pa bodo imeli priložnost obiskati priznani startup dogodek Pioneers '19, ki bo potekal 9. in 10. maja na Dunaju.