Rast postane v nekem trenutku podjetniškega procesa ključna, pomembno pa je, da ni ne prepočasna ne prehitra. Da bi lahko svojemu poslu zagotovili hitrejšo rast, morajo podjetniki razviti veščine tako s področij miselnosti, ekipe in procesov, kot s področij produkta, prodaje in digitalnega marketinga, hkrati pa se morajo zavedati pasti hitre rasti.
SK Growth Camp je odličen pospeševalniški program za prejemnike semenskega kapitala Slovenskega podjetniškega sklada v sklopu vsebinske podpore Startup Plus Programa. Devet strokovnjakov bo s podjetniki na šestih srečanjih obravnavalo tematike s področij, ključnih za hitrejšo rast podjetja.
Področja, ki jih bodo obravnavali:
-
Mindset in procesi: identifikacija ključnih izzivov podjetja in vodstva, vzpostavitev in vodenje data driven, vitke in agilne organizacije
-
Vodja in ekipa: opredelitev zrelosti vodstva podjetja, triki za uspešno vodenje ekipe in reševanje konfliktov
-
Strateško pozicioniranje produkta: “fine tuning” product-market fita
-
Taktike in strategije: izgradnja prodajnega lijaka v praksi: B2B in B2C, orodja za načrtovanje in spremljanje prodaje
-
Načrtovanje digitalne poti uporabnika: orodja, strategija in taktike za spremljanje uporabnika v različnih fazah
-
Avtomatizacija prodajnih procesov: orodja in proces za avtomatizacijo prodajnih procesov
-
Pravne pasti hitre rasti: pravni nasveti in triki za uspešno hitro rast in organizacijo podjetja ter poslovanja
Najboljši strokovnjaki na enem mestu
SK Growth Camp združuje najboljše strokovnjake za posamezna področja. Strokovnjaki v programu so:
-
dr. Rok Stritar: ustanovitelj trgovine z gorniško opremo Kibuba, največ se ukvarja z metodami design thinkinga in vitkega poslovanja,
-
dr. Blaž Zupan: serijski podjetnik, predavatelj podjetništva, soustanovitelj podjetja Optiprint,
-
Maja Voje: mojstrica hekanja rasti (growth hacking), ki je kariero gradila v podjetjih, kot sta Google in Rocket Internet in ki kot zunanja svetovalka pomaga podjetjem doseči rast,
-
Žiga Berce: odličen poznavalec slovenske startup scene in področja množičnega financiranja (crowdfunding),
-
Matjaž Košir: psihoterapevt, ki se ukvarja z oblikovanjem timov, timskim delom, medsebojnimi odnosti ter razvojem osebnostnih in poslovnih potencialov,
-
Tina Kastelic: psihologinja z bogatimi izkušnjami s področja svetovanja in razvoja kadrov, direktorica podjetje Kompetenca,
-
Matt Mayfield: strokovnjak za razvoj posla, lastnik podjetja Telekta in Naj mentor 2020 po izboru startup in scaleup podjetnikov,
-
Luka Pušnik: direktor podjetja Seltivity s 25 leti delovnih izkušenj v prodaji in marketingu,
-
Peter Merc: ustanovitelj in direktor Fintech Factory, vodilnega podjetja za pravno svetovanje na področju inovativnih plačilnih sistemov.
Rast podjetja = osebnostna rast podjetnika
Na prvem srečanju sta ustanovitelj več podjetij dr. Rok Stritar in serijski podjetnik ter predavatelj na Ekonomski fakulteti v Ljubljani dr. Blaž Zupan v intenzivni interakciji s podjetniki govorila o pozicioniranju podjetja v ustrezno fazo v podjetniškem procesu in opredelitev ključnih izzivov za prihodnje obdobje.
Tina Kastelic, ustanoviteljica Kompetence, in strokovnjakinja za upravljanje človeških virov, je skupaj s člani ekip startupov govorila o tem, kako najti, kako motivirati in kako nagrajevati jedrne ekipe v podjetjih, prav tako pa tudi o trikih za uspešno vodenje ekipe in za reševanje konfliktov.
Zelo tesno s tem je povezana tudi zrelost vodstva podjetja. V neposredni povezavi sta namreč tudi osebnostna rast podjetnika in rast podjetja. Kako torej rasti osebno, delati najboljše, ob tem pa ne pregoreti ali celo izgoreti, je govoril psihoterapevt Matjaž Košir.
Preveč smo “v glavi”, zato ne vemo, kaj nam sporoča telo
“Ker se ne ukvarjamo s seboj, spregledamo določene simptome na poti do izgorelosti,” opozarja Matjaž. Če niste v stiku s samim seboj, če ste, kot pravi Matjaž, zelo “v glavi”, ne čutite pa, kaj vam sporoča telo, je to že prvi simptom, da niste povsem vredu.
Kakšni so simptomi izgorelosti?
-
Kronična utrujenost
-
Tesnoba
-
Nihanje samopodobe
-
Menjava čustev (jeza, razočaranje, …)
-
Vse manj interesa po druženju z ljudmi
Dokončna izgorelost je sicer res zadnja faza dolgotrajnega procesa, kako dovzetni smo za stres in pregorevanje, pa določajo tudi gonila, ki določajo naše vedenje:
-
Bodi popoln.
-
Ustrezi drugemu.
-
Potrudi se.
-
Bodi močan.
-
Pohiti.
“Nobeno gonilo ni bolj pomembno kot drugo, vsa so vredu, pri vsakem posamezniku pa prevladujeta primarno in sekundarno gonilo, ki nas primarno determinirata in vodita v vedenje, reakcije …” pravi Matjaž Košir.
Podjetnik naj bo najpogosteje v vlogi odraslega
Matjaž je govoril tudi o ego stanjih, kot jih definira transakcijska analiza utemeljitelja Erica Berna. Posamezniki smo lahko v:
-
ego stanju odraslega,
-
ego stanju starša ali
-
ego stanju otroka.
A posameznik nikoli ne manifestira samo enega stanja, organizacijske situacije kažejo, da se seli iz enega ego stanja v drugega.
V katerem ego stanju pa bi moral biti, vsaj večino časa, podjetnik? “V ego stanju odraslega, da se lahko odloča, da lahko vodi, kot je potrebno in kot želi. Seveda pa mora znati podjetnik krmariti med različnimi stanji,” pravi Matjaž.
V izjemno zanimivem pogovoru z Matjažem med drugim izveste:
-
Kako spoznati, začutiti, da se z vami nekaj dogaja?
-
Kako gonila definirajo naše vedenje.
-
Kaj so ego stanja in kako krmariti med njimi.
-
Kako postati čuječni in kako čuječnost iskoristiti sebi v prid ...
###
Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.