”Vsako leto bolje, vsako leto resneje, vsako leto več! Čestitke ekipi, vsem partnerjem in pokroviteljem. Stežka si predstavljamo vso potrebno organizacijo, koordinacijo in usklajevanje. Vemo, da ni lahko, in veseli smo, da vam uspeva! … predlogov za izboljšave nimamo, želimo vam le to, da še naprej držite tako visok standard, kot smo mu bili priča letos …” Tudi letos so pohvale za uspešno izvedbo PODIM konference deževale iz množice 826 udeležencev iz 33 držav in vnovič dokazale, da gremo z najvplivnejšo in največjo start-up konferenco v regiji, v pravo smer. V zaupanju in tesnem sodelovanju vseh, ki omogočamo, da se dogodek takšnih razsežnosti sploh zgodi, vsako leto nadgrajujemo tudi naše temeljno vodilo: PODIM = Energija + Povezovanje + Učenje + Alpe-Adria, in iz njega črpamo moč ter zagon za vse aktivnosti, s katerimi želimo Slovenijo in Alpe-Adria regijo umestiti med uveljavljena evropska start-up vozlišča. Letos je naša prizadevanja prepoznala tudi vlada Republike Slovenije, saj je njen predsednik dr. Miro Cerar na letošnjem PODIM-u sprejel izziv za odpravljanje upravnih, davčnih, administrativnih in poslovnih ovir, s katerimi se soočajo slovenski start-up podjetniki in zato podjetje velikokrat raje ustanovijo v tujini. Seznam teh ovir smo mu predali v imenu celotne slovenske start-up skupnosti, kjer se zavedamo potenciala naše države in regije kot ene najprivlačnejših lokacij za življenje in delo na svetu. Ta pot še ni končana, a tudi dosežki in presežki letošnjega PODIM-a dokazujejo, da gre za cilj, ki ga je vredno zasledovati, tako na ravni države, vključno z najvišjimi državnimi predstavniki, kot tudi na ravni celotne Alpe-Adria regije.
'TOP' ocena in izpolnjena obljuba
Tudi letos je pričujoča reportaža namenjena temu, da vam predstavimo vsa ključna dejstva, statistike, dosežke in odzive udeležencev ter partnerjev letošnjega PODIM-a. Hkrati vas z veseljem obveščamo, da smo uspeli uresničiti obljubo, ki smo jo za letošnji PODIM dali lani, in sicer, da se bomo mojstrili v kvaliteti, ne kvantiteti, ter z butičnim, personaliziranim pristopom ustvarjali najvplivnejši start-up dogodek v Alpe-Adria regiji. Doživetje letošnjega PODIM-a skozi oči znanega danskega podjetnika, poslovnega angela, predavatelja in avtorja Nicolaja Højer Nielsena lepo potrjuje preskok v kakovosti, saj je PODIM opisal takole: "I judge a startup event on three criteria. A - the quality of the startups attending. B - the quality of the peers or speakers I can network with and C - the quality of the organization of the event. I can honestly say that PODIM 2017 scored at the absolute TOP at all three criteria, and that it's an event I can recommend everyone to attend. Thank you, I really loved it!”
S predsednikom vlade o odpravi ovir za start-up podjetništvo
Letos se nam je na PODIM-u kot častni gost pridružil tudi predsednik vlade dr. Miroslav Cerar. Njegova udeležba je bila izjemnega pomena za nadaljnji razvoj inovativnega podjetništva v Sloveniji, saj smo v slovenski start-up skupnosti, v sodelovanju z znanimi slovenski start-upovci – Alešem Špetičem, Primožem Strajnarjem, Nejcem Škobernetom in Andražem Logarjem, pripravili skrben popis vseh glavnih upravnih, davčnih, poslovnih in administrativne ovir, s katerimi se start-upi soočajo pri svojem poslovanju, zaradi katerih nemalokrat zapuščajo domače okolje in podjetje raje ustanovijo v tujini. Predsednik vlade je bil pripravljen sprejeti izziv in se soočiti s težavami, ki slovenske start-up podjetnike pestijo že nekaj let, hkrati pa se je obvezal, da bo v prihodnosti k reševanju težav pristopil sistematično in na medresorski ravni. ”Do predsednikove zaveze za odpravo ovir ni prišlo naključno, temveč na osnovi našega stalnega dialoga s kabinetom predsednika vlade, prav tako smo se takoj po PODIM-u že dogovorili za follow-up aktivnosti, o katerih bomo obveščali slovensko start-up sceno,” je povedal Matej Rus, vodja Iniciative Start:up Slovenija.
PODIM vsebine za zmago v digitalni prihodnosti
Na globalni start-up sceni se dejansko vse vrti okoli start-upov, investitorjev in korporacij ter njihovih posamičnih ali skupnih inovacijskih, razvojnih ter drugih poslovnih aktivnosti za zmago v digitalni prihodnosti. To dejstvo smo uspešno vgradili tudi v letošnje konferenčne vsebine, ki so bile po mnenju vseh treh glavnih skupin udeležencev na visokem strokovnem nivoju in z visoko dodano vrednostjo. Z njimi smo uspeli pokriti vse ključne digitalne trende, kot so virtualna resničnost, internet stvari, povezljivost, ekonomije delitve, umetna inteligenca, 'big data' in druge tehnologije, ki bodo v dobi četrte industrijske revolucije in digitalne transformacije družbe krojile naša poslovna in zasebna življenja. To nam ne bi uspelo brez odličnih govorcev, strokovnjakov za posamezna omenjena področja, kot so Peter Schlecht, Michael Nassirian, Marcin Kasz, Alexandre Massart in drugi.
Z 'blue chip' partnerji do vrhunskega investicijskega dela konference
Vrhunske vsebine in dogajanje na letošnjem PODIM-u oziroma njegovem investicijskem delu PODIM Challenge smo dosegli v sodelovanju s šestimi 'blue chip' partnerji, ki sistematično iščejo priložnosti za sodelovanje s start-upi na različnih področjih, ki so odvisna od industrije, v kateri delujejo. Koncern Kolektor je tako na PODIM-u aktivno navezoval stike s start-upi, ki delujejo na področju materialov in proizvodnje oz. industrije 4.0 in pametnih tovarn. Eden vodilnih evropskih IKT ponudnikov Iskratel je bil pozoren na ekipe z rešitvami za pametna mesta in skupnosti oz. digitalne storitve na področju javne varnosti, energetike in transporta. Z Zavarovalnico Triglav, vodilno v Sloveniji in Adria regiji, smo pokrili področje delitvene ekonomije in njenih implikacij pri avtomobilskih zavarovanjih in zavarovanjih za dom. S Telekomom Slovenije smo iskali start-upe, ki delujejo na področju interneta stvari in povezljivosti. Pošta Slovenije je sestankovala z ekipami, ki na področju mobilnosti in transporta razvijajo rešitve za izzive t. i. prvega in zadnjega kilometra pri dostavi pošiljk, medtem ko se je Nova KBM s svojo IT ekipo osredotočila na ‘fintech’ start-upe, ki razvijajo napredne uporabniške rešitve za bančne storitve prihodnosti.
Avtocesta do start-upov in PODIM kot glavna postojanka
”Veseli nas, da so korporacijski partnerji prepoznali, da smo v Iniciativi Start:up Slovenija uspeli izgraditi močno in odzivno skupnost start-up podjetnikov, mentorjev, svetovalcev in investitorjev, ki jo lahko primerjamo z avtocesto, po kateri lahko velika uveljavljena podjetja mnogo hitreje in učinkoviteje pridejo do relevantnih start-upov v Sloveniji, Alpe-Adria regiji in na Balkanu, s katerimi lahko kot strateški vlagatelji ali partnerji sodelujejo pri razvoju novih poslovnih modelov oz. iskanju novih poslovnih priložnosti. Na tej avtocesti je dogodek, kot je PODIM, vsekakor ena od glavnih postojank, ki vsako leto strne in zaokroži vse naše aktivnosti na področju spodbujanja, raziskovanja, financiranja in mentoriranja start-upov ter pospeševanja razvoja nacionalnega in regionalnega start-up ekosistema. Pomembna dodana vrednost za naše partnerje je tudi to, da pri teh aktivnostih tesno sodelujemo s podjetjem CorpoHub, ki je pionir na področju vitke in agilne transformacije velikih uveljavljenih podjetij z bogatimi izkušnjami pri povezovanju obeh svetov,” je po koncu PODIM-a povedal Matej Rus, vodja Iniciative Start:up Slovenija.
Neprecenljiva izmenjava Corpo Think Tank izkušenj, nasvetov in znanj!
Za velika uveljavljena podjetja, ki morajo v vse bolj negotovih pogojih zagotavljati učinkovito inoviranje in razvoj, hkrati pa nenehno iskati nove tržne priložnosti in poslovne modele, smo letos v sodelovanju z izbranimi govorci zagotovili tudi posebne vsebinske sklope ‘na ključ’. Med drugim je Arnaud Bonzom, direktor korporativnih inovacij pri 500 Startups iz Singapurja, predstavil dobre prakse največjih globalnih podjetij pri sodelovanju s start-upi. Chuck Goldman, investitor iz Bostona in nekdanji ‘executive’ iz Appla, je razkril za ustvarjanje zmagovalne korporativne kulture, Michelle McConomy, generalna direktorica storitev korporativnih inovacij pri podjetju RocketSpace, pa je predstavila dobre prakse za izgradnjo inovacijskega ekosistema in kako lahko pri tem pomaga vloga aktivnega poslušalca. O pravih oblikah investiranja v pravem času je govoril Matthias Hilpert, direktor sklada MH2 Capital iz Nemčije, pri prijemih za pospešitev poslovanja pa je udeležencem osebno svetoval Thomas Herlin iz francoskega EIT Digital pospeševalnika.
Ambiciozno v PODIM 2018 z novim članom vodstvene ekipe
In preden se odpravimo na predstavitev vseh dosežkov, presežkov, statistik in priporočil letošnjega PODIM-a, bomo, zdaj že tradicionalno, s tole reportažo podali tudi obljubo za PODIM 2018: nadgradili in poglobili bomo letošnje standarde kakovosti in gostoljubnosti ter se še najprej mojstrili pri ustvarjanju nepozabnega doživetja za start-upe, investitorje, predstavnike korporacij in vse ostale udeležence najvplivnejše start-up konference v Alpe-Adria regiji. Počaščeni smo, da se nam je pri uresničevanju obljub za prihodnje PODIM-e pridružil tudi naš letošnji izjemni govorec Chuck Goldman, investitor iz Bostona in izvršni direktor za področje IoT pri Sky Ventures Group, ki je v preteklosti strokovne izkušnje in znanje pridobival kot višji direktor za profesionalne podjetniške storitve pri Applu. Ker smo ga letos na PODIM-u navdušili ravno s kakovostjo dogodka, pristno gostoljubnostjo in odličnimi priložnostmi, ki jih ponuja Alpe-Adria regija, bo Chuck postal član jedrne PODIM ekipe in s svojim znanjem, izkušnjami ter široko mrežo povezav poskrbel za nadgradnjo mednarodne mreže partnerjev, govorcev in strokovnih vsebin konference PODIM.
Zbralo se nas 826 udeležencev iz 33 držav
Letos je na konferenco PODIM prišlo 826 udeležencev, vključno z govorci, start-upi, investitorji, predstavniki korporacij in ostalimi gosti, ki so v kongresni center Habakuk v Mariboru pripotovali iz 33 držav. Če letošnjo udeležbo primerjamo z lanskoletno, ko smo na PODIM privabili skoraj 900 udeležencev iz 26 držav, gre za še en dokaz, da se iz masovnega pristopa in širokega zajemanja premikamo k butičnemu dogodku z izbrano strukturo obiskovalcev in zagotavljanjem idealnih pogojev za njihovo kakovostno interakcijo.
Več kot polovica podjetnikov
Uresničevanje poslanstva PODIM-a, to je zagotavljanje odličnih priložnosti za učenje, motiviranje, povezovanje in sodelovanje start-upov, investitorjev, predstavnikov korporacij in podpornega ekosistema ter ostalih obiskovalcev, je, enako kot pretekla leta, podprla tudi struktura udeležencev letošnje konference: 425 start-upov in predstavnikov malih ter srednjih podjetij (51 %), 126 predstavnikov domačega in regijskega start-up ekosistema (15 %), 106 predstavnikov korporacij oz. velikih uveljavljenih podjetij (13 %), 68 investitorjev iz Slovenije, Evrope ter ZDA (8 %), 45 predstavnikov vladnih služb in agencij (5 %), 30 študentov in akademikov (4 %) in 26 predstavnikov medijev (3 %).
Udeleženci iz Danfossa, Podravke, Atlantic Grupe ...
Poleg predstavnikov omenjenih šestih PODIM Challenge 'blue chip' partnerjev so se nam letos na PODIM-u pridružili tudi udeleženci iz Petrola, Danfoss Trate, PWC, Studia Moderna, Omrona, Pozavarovalnice Sava, Taluma, Iskraemeca, Altantic Grupe, Gorenja, Podravke, Žita in številnih drugih velikih uveljavljenih podjetij iz Slovenije in regije.
Na glavnem konferenčnem odru in treh vzporednih programskih sklopih je 59 uglednih domačih ter tujih govorcev delilo svoja znanja, nasvete in izkušnje, zaradi katerih je marsikateri udeleženec hitro in učinkovito prišel do rešitev za svoj posel, za katere bi sicer lahko porabil tedne ali mesece. Z 48 predavanji, govori, panelnimi razpravami, pogovori ob kaminu, okroglimi mizami in delavnicami smo uspeli pokriti vsa področja oz. tematike, ki zanimajo udeležence start-up konference, hkrati pa zagotoviti intenzivno izkušnjo učenja in interaktivnega sodelovanja z govorci.
59 govorcev in 48 nastopov
86 osebnih svetovanj in odlični programski partnerji
Da bi udeležencem PODIM-a zagotovili resnično najboljšo možno vrednost, smo letos močno okrepili tudi sklop za osebna (ena-na-ena) svetovanja. Skupaj smo tako za udeležence izvedli 86 osebnih svetovanj z vrhunskimi strokovnjaki iz D·Labs, EIT Digital in IUURI, in sicer na področju hitrih produktnih popravkov, pospešitve poslovanja in pravnega svetovanja. Tudi sicer je bilo sodelovanje z našimi letošnjimi programskim partnerji več kot uspešno. S člani ljubljanske in londonske D·Labs ekipe smo izpeljali delavnico o metrikah, ki so pomembne za spremljanje napredka pri razvoju produktov. Virtuoz za digitalni marketing Andraž Štalec iz RedOrbit nas je na svoji delavnici popeljal skozi življenjske cikle kupca v digitalnih kanalih. V sodelovanju z ekipo CEED Slovenija smo izpeljali okroglo mizo o start-upovski in vodstveni mentaliteti ter odraščanju, CorpoHub pa je bil, kot smo že omenili, nepogrešljiv pri vsebinah za povezovanje svetov korporacij in start-upov.
'Lineup' odličnih govorcev – tudi s pomočjo PODIM prijateljev
Enako kot v preteklih letih so nam tudi za letošnji PODIM pri iskanju odličnih govorcev in njihovem privabljanju v Slovenijo pomagali naši PODIM prijatelji iz vsega sveta. Gre za start-upe, investitorje, mentorje in druge strokovnjake, ki so v preteklosti že obiskali PODIM in bili navdušeni nad tem, kaj uspemo vsako leto organizirati, hkrati pa se zavedajo vloge in pomena PODIM-a za razvoj nacionalnega in regijskega start-up ekosistema. Tako smo poleg že omenjenih govorcev, kot sta Chuck Goldman, bostonski investitor in nekdanji manager iz Appla, ter Michael Nassirian, investitor iz Seattla in nekdanji član vodstvene ekipe za HoloLens, letos v Mariboru gostili tudi Tomaža Štolfo, soustanovitelja start-upa Layer, ki živi in dela v San Franciscu, kjer njegovo podjetje velja za enega najbolj vročih start-upov, pa soustanovitelja izjemno uspešne platforme za nastanitev študentov Uniplaces.com Mariana Kosteleca. Bučne aplavze sta letos na odru požela tudi Demetrios Zoppos, ugledni londonski investitor in podjetnik, ki se je pred skokom v start-up svet kalil pri McKinsey & Co. in Svetovni banki, ter Sunil Sharma, uveljavljen investitor iz Kanade in vodilni partner pri Extreme Venture Partners.
Kdo se je potegoval za nagrado Slovenski start-up leta?
Poleg odličnih govorcev je letošnje PODIM vzdušje dobro podžgala tudi slavnostna podelitev nagrad za Slovenski start-up leta, ki je bila na PODIM-u na sporedu že deseto leto zapored! Zvezdniška scenografija v stilu oskarjev, vedno zabaven in duhovit Peter Poles v vlogi moderatorja ter šest start-upov, ki so se do nominacij in finala prebili s kakovostjo svojih ekip, inovativnostjo svojih produktov, razvojnim in tržnim potencialom ter vzorom, dosežki in ugledom, ki ga imajo v slovenski start-up skupnosti. V prvo skupino finalistov so se kot ”mladi izzivalci” oz. start-upi v najzgodnejših fazah razvoja, ki so se najbolje odrezali v letošnjem tekmovanju Start:up Slovenija, uvrstili AgiliCity, Potenza Innova in OptiBar. V drugi skupini finalistov pa so se za nagrado potegovale ekipe Fastcast, 45HC in VIAR, ki so jih nominirali deležniki slovenskega ekosistema.
Kristalni kipec je ponosno prejela ekipa VIAR!
V soju žarometov in napetem pričakovanju smo razglasili, da gre nagrada za Slovenski start-up leta 2017 podjetju VIAR, ki ga vodita Jernej Mirt in Blaž Zafošnik. Oba sta bila v času podelitve na službeni poti v Seattlu, zato je veliki kristalni kipec zmagoslavno prejel CTO in soustanovitelj VIAR-ja Marko Munda, skupaj z ostalimi člani VIAR ekipe. Glavni nagradi, ki ju bo letos prejel Slovenski start-up leta, sta osebno svetovanje partnerja elitnega ameriškega pospeševalnika 500 startups Marvina Liao-a in 'all-inclusive' paket Pioneers Festivala na Dunaju.
Kako smo izbirali tekmovalce za PODIM Challenge …
Enako kot slavnostna podelitev nagrade za Slovenski start-up leta je občinstvo navdušil tudi PODIM Challenge, investicijski del konference s 'pitching' tekmovanjem, s katerim smo tako, kot se spodobi, zaključili letošnjo konferenco PODIM. Na njem se je letos zbralo 68 uglednih investitorjev – poslovnih angelov, predstavnikov skladov tveganega kapitala in korporacijskih vlagateljev iz Slovenije, Evrope in ZDA.
V PODIM ekipi smo že pred konferenco organizirali strokovno ocenjevanje, da smo med množico vseh 343 na PODIM Challenge prijavljenih start-upov prišli do 20 polfinalistov. Ti so se nato na prvi dan konference s kratkimi ‘pitchi’ predstavili komisiji, ki so jo sestavljali domači in tuji predstavniki pospeševalnikov, skladov tveganega kapitala, poslovnih angelov in korporativnih vlagateljev.
V finale tekmovanja PODIM Challenge se je umestilo pet najbolje ocenjenih ekip – 3D Survey, Feelif, Borza terjatev, Genialis in Ingen.io, ki so se investitorski komisiji na glavnem odru PODIM-a in investitorjem med občinstvom predstavili s triminutnimi ‘pitchi’. Največje navdušenje ocenjevalcev, ki jih le-ti že četrto leto zapored izkazujejo z zelenimi ali rdečimi kartoni, je prejel Genialis, za katerega je ‘pitchal’ direktor in soustanovitelj podjetja Nejc Škoberne. Zmagovalcu je čestital tudi predsednik slovenske vlade dr. Miro Cerar, ki se je PODIM Challenge udeležil kot častni gost, iz rok predstavnika ABC pospeševalnika Jakoba Gajška je Nejc prejel glavno nagrado - ”all inclusive” enotedenski poslovni obisk Silicijeve doline z mreženjskim programom v organizaciji ABC pospeševalnika v skupni vrednosti 10.000 EUR, za žepnino na poti pa je poskrbel naš PODIM Challenge ‘blue chip’ partner in generalni pokrovitelj PODIM-a, saj je podpredsednik uprave Nove KBM Robert Senica zmagovalcu izročil plačilno kartico s tisoč evri dobroimetja.
... in poskrbeli za še eno zmagoslavje na odru!
Na PODIM 1:1 ARENI smo letos podvojili število osebnih sestankov!
Dosežkov, rezultatov in visoke dodane vrednosti za udeležence smo se veselili tudi v okviru PODIM 1:1 Arene, ki je letos potekala v posebej opremljenem prostoru hotela Habakuk.
'Must meet' seznam start-upov
Veseli smo tudi dejstva, da se udeleženci konference in deležniki nacionalnega ter regijskega start-up ekosistema vse bolj zavedajo pomena PODIM start-up kataloga, ki ima trajno promocijsko vrednost za domačo in regijsko start-up skupnost. Gre za edino tovrstno publikacijo, v kateri vsako leto na enem mestu zberemo najbolj obetavne start-upe, ki delujejo v Alpe-Adria regiji oz. imajo strateški interes za sodelovanje z njo, hkrati pa gre za 'živ' dokument, ki ga, predvsem na nacionalni ravni, dopolnjujemo z novimi obetavnimi 'early stage' podjetji, ki iščejo investicijo ali strateškega korporativnega partnerja. Sicer smo letošnji PODIM start-up katalog deset dni pred začetkom konference razposlali vsem investitorjem, govorcem in PODIM Challenge 'blue-chip' partnerjem. Slednjim smo skupaj s katalogom poslali tudi personaliziran 'must meet' seznam start-upov in s tem dodali piko na i na vrednost, ki smo jo letos zanje želeli zagotoviti. Da nam je uspelo, je potrdila tudi Mateja Lavrič, direktorica korporativnega investicijskega sklada Kolektor Ventures.
Skoraj 3.500 interakcij v PODIM aplikaciji
Poleg formalnega organiziranega mreženja s pomočjo PODIM start-up kataloga v PODIM 1:1 Areni je praktično neskončne možnosti neformalnega navezovanja novih stikov in poznanstev tudi letos omogočila uradna PODIM aplikacija. Poleg predstavitve vseh govorcev in investitorjev je aplikacija vsebovala tudi opise vseh start-upov iz kataloga, uporabniki so prek nje več kot 30.000-krat zahtevali določene podatke, vanjo naložili skoraj 400 fotografij, zabeležili pa smo tudi skoraj 3.500 interakcij (komentiranje, všečkanje ...) uporabnikov. Aplikacija je bila dragocena tudi za nas organizatorje, sam smo prek nje poleg splošnega utripa dogodka pridobili tudi številne dragocene povratne informacije, pohvale in priporočila.
Prva medijska najava za prvo čezmejno angelsko sindicirano naložbo
Konferenco PODIM sta si kot prizorišče medijske najave za prvo zasebno čezmejno sindicirano naložbo v slovenski start-up, ki jo bo istočasno izvedla skupina poslovnih angelov iz Slovenije, Madžarske in Estonije ter nekaterih drugih držav, izbrali tudi poslovni angel in vodilni investitor Niko Slavnič ter direktor ter soustanovitelj start-upa Datafy.it Igor Panjan, ki bo omenjeno investicijo v višini 250.000 EUR prejel za mednarodno širitev poslovanja. Tudi sicer je podjetje Datafy.it odličen primer start-upa, ki raste tudi s podporo slovenskega start-up ekosistema in se redno udeležuje PODIM konference, ”saj se na njej vsako leto na enem mestu zberejo start-upi, uveljavljena podjetja in investitorji iz praktično vsega sveta, kar predstavlja izjemno priložnost za testiranje poslovnih idej, iskanje strank in vzpostavljanje ter ohranjanje kontaktov s potencialnimi vlagatelji,” je ob tej priložnosti še povedal Igor Panjan.
Podpora CEP za start-upe iz BiH, Kosova in Danube držav
Tradicijo nadaljevanja dobrih praks letos že tretjič zapored PODIM dokazuje tudi s partnerskim sodelovanjem s CEP – Centrom za evropsko prihodnost in finančno podporo slovenskega Ministrstva za zunanje zadeve, ki sta letos omogočila povsem brezplačno udeležbo na konferenci desetim start-up ekipam iz Kosova in desetim iz BiH. Letos je CEP uspel geografsko še razširiti svojo podporo start-upom, saj je v okviru svojega Interreg Danube Transnational programa omogočil udeležbo na PODIM-u tudi desetim ekipam iz desetih Danube držav, vključno z Bolgarijo, Hrvaško, Češko, Madžarsko, Romunijo, Slovaško, Črna goro, Srbijo, Moldavijo in Ukrajino.
Udeležba slovenskih zamejskih start-upovcev ob podpori USZS
Dober glas o vseh pozitivnih učinkih, ki jih v mladih start-up ekipah in njenih članih lahko sproži obisk dogodka, kot je konferenca PODIM, pa je letos dosegel tudi Urad vlade za Slovence v zamejstvu (USZS), ki ga vodi minister Gorazd Žmavc. Podobno kot CEP in Ministrstvo za zunanje zadeve je tudi USZS omogočil ”all-inclusive” udeležbo 29 mladim, slovensko govorečim ustanoviteljem, soustanoviteljem ali članom start-up ekip, ki živijo in delajo v Avstriji, Italiji, na Hrvaškem in Madžarskem. Zanje smo že v torek, en dan pred PODIM-om, v sodelovanju s Fakulteto za management in prof. Mitjo Ruzzierjem, organizirali inovativno start-up šolo na osnovi ‘design thinking’ metodologije, v sredo pa jih je na kosilu sprejel in pogostil minister Žmavc.
Zakaj vsako leto znova navdušimo start-upe?
Tudi letos smo med udeleženci iz vrst start-upov prejeli številne pohvale, ki so bili znova navdušeni nad brezhibno organizacijo dogodka, pozitivno energijo celotnega PODIM dogajanja in številnimi formalnimi ter neformalnimi
priložnostmi za mreženje, sodelovanje in povezovanje:
Izpolnjena pričakovanja investitorjev!
Ker smo letos v sodelovanju z 'blue chip' partnerji in številnimi uglednimi investitorji iz Evrope in ZDA bistveno nadgradili in okrepili investicijski del konference, nas je seveda zanimalo, ali smo uspeli uresničiti njihova pričakovanja in jim dostaviti maksimalno vrednost dogodka. Njihove zahvale in priporočila kažejo, da nam je očitno uspelo:
Devet odmevnih dogodkov pred in po PODIM-u
Trije odmevni preddogodki, šest skrbno načrtovanih partnerskih dogodkov po PODIM-u, nepozabna ‘speakers dinner’ ob pokušini vrhunskih vin in druženje ter raziskovanje lepot Slovenije v petek in soboto po uradnem delu konference so letošnja bogata bera pred- in po- konferenčnih dogodkov, ki smo jih uspeli vključiti v letošnje dinamično PODIM dogajanje:
Uživanje v lepotah Slovenije
Krog formalnih pred- in po- PODIM dogodkov smo torej sklenili s CEP delegacijo na gradu Jable, neformalna druženja in uživanja v lepotah in znamenitostih Slovenije pa začeli s post PODIM 'speakers dinner' na hribovitem vinogradniškem posestvu hiše Doppler v Kozjaku nad Pesnico, kjer so nas pričakali ob nepozabnem sončnem zahodu in razvajali z izvirno kulinariko in vrhunskimi vini. V petek smo se z govorci potepali po Ljubljani in njenem starem mestnem jedru, v soboto pa najprej skočili na Gorenjsko in obiskali Bled, Kranjsko Goro, Planico in Vršič ter uživanje v lepotah Slovenije zaključili v pomladnem obmorskem Piranu.
I FEEL SLOVENIA – green, smart, creative
PODIM kot osrednji mednarodni dogodek domačega in regijskega start-up ekosistema je bil logična izbira tudi za izvajalce promocije slogana I FEEL SLOVENIA - Green. Creative. Smart. Gre za enega izmed projektov v okviru Partnerstva za spremembe, ki je namenjen spodbujanju inovativnega sodelovanja med zaposlenimi v javnem sektorju in v gospodarstvu. V ta namen smo na PODIM-u postavili 'photo booth', v katerem je nastalo več kot 230 zabavnih, kreativnih, zelenih in 'smart' fotografij y več kot 200 udeleženci konference, med sodelujočimi pa smo izžrebali tudi prejemnike privlačnih nagrad - vstopnic za PODIM 2018 in pametnih bluetooth iskalcev izgubljenih predmetov Chipolo. Prav tako je simpatična ekipa I FEEL SLOVENIJA organizirala 'origami challenge', v katerem so udeleženci tekmovali, kdo bo najhitreje zložil zelen origami v obliki smreke. V izzivu je sodelovalo 30 oseb, zmagovalec ga je praktično brez predhodne vaje sestavil v 40 sekundah in za to prejel nagrado Apple TV.
Posebna zahvala
Posebna zahvala gre tudi podjetnikom in investitorjem iz slovenske in svetovne start-up scene – Andražu Toriju, Timu Potočniku, Boštjanu Špetiču, Jakobu Gajšku, Davorinu Gabrovcu, Niku Klanšku, Jerneju Mirtu, Marku Plešku, Tomažu Štolfi, Tilnu Travniku, Tristanu Pollocku, Martinu Železniku, Marku Fileju, Alešu Špetiču in Rini Onur Sirinoglu. Vsi so nam s svojimi nasveti, usmeritvami in kontakti močno pomagali pri iskanju in privabljanju najboljših govorcev v Slovenijo in pustili pomemben pečat pri promociji naše dežele kot gostoljubne, očarljive in razvite države z dinamičnim start-up ekosistemom ter mnogimi obetavnimi podjetniškimi talenti.
Zgornje lastnosti Slovenije in njenega dinamičnega ekosistema potrjuje tudi bogat letošnji 'press clipping', po katerem smo od letošnjega januarja do maja s ključno besedo PODIM zabeležili 172 objav v slovenskih tiskanih in elektronskih medijih. V istem obdobju je našo spletno stran podim.org obiskalo 31.000 obiskovalcev iz 117 držav, na družbenih omrežjih, predvsem Facebook in Twitter, pa smo od dosegli skoraj 220.000 ljudi in nekaj manj kot tisoč omemb.
Več kot 170 medijskih objav
Hvaležni za podporo partnerjev, mesta Maribor in Nove KBM
Letos smo se močno razveselili tudi dejstva, da se nam je kot partner pridružil pospeševalnik UP TO ELEVEN (UT11) iz avstrijskega Gradca. V sodelovanju z ekipo UT11 bomo še okrepili in nadgradili čezmejno povezovanje v okviru Alpe-Adria start-up ekosistema, v katerem sicer že dobro sodelujemo s partnerji iz Celovca in Vidma. Kot ena ključnih podpornic je bila letos že drugič zapored z nami tudi Mestna občina Maribor. Šestnajsto leto zapored pa je bil z nami naš generalni pokrovitelj – druga največja slovenska banka Nova KBM. Z letošnjim PODIM-om smo tako spet dokazali, da lahko Slovenija in Alpe-Adria moč in zagon za razvoj start-up ekosistema črpata iz zaupanja in tesnega sodelovanja, zato se ob tej priložnosti še enkrat iskreno zahvaljujemo vsem organizatorjem, soorganizatorjem, javnim in programskim partnerjem ter podpornikom, s katerimi vsako leto ustvarimo najboljši PODIM doslej!
- - -
Baza znanj in PODIM trenutkov
Celotna baza letošnjih vsebin, fotografij, prezentacij, video posnetkov ... vas čaka na: