Zakaj najpogosteje propadajo start-upi in kako se temu izogniti? Zakaj bi morala biti hitra globalna rast ključni cilj, ki sta ga do zdaj uspela doseči le dva slovenska slavoroga? Kako naj start-upi sodelujejo z velikimi podjetji in kje se zanje skriva vse več kapitala? To in še več smo prejšnji teden razkrili na Forumu 100% start-up, kjer smo z več kot 130 udleženci že tradicionalno napolnil veliko predavalnico Tehnološkega parka Ljubljana in napovedali novi krog tekmovanja Start:up Slovenija s P2 ter financiranja s produkti SK75 in SK200 Slovenskega podjetniškega sklada. Pa ne pozabite, roki za prijave v pred-selekcijske postopke so 5. april (za tekmovanje s P2) ter 12. april (za SK75 in SK200)!
Po uvodnih nagovorih gostitelja in sonosilca Iniciative Start:up Slovenija, mag. Iztoka Lesjaka iz Tehnološkega parka Ljubljana, in dr. Sabine Koleša, direktorice Direktorata za podjetništvo, konkurenčnost in tehnologijo na MGRT, so mag. Maja Tomanič Vidovič, direktorica Slovenskega podjetniškega sklada (SPS) in njeni sodelavci predstavili vse programe, ki bodo start-upom na voljo v letu 2016.
Letos na voljo nekaj manj kot 5 mio EUR
Tudi letos so produkti P2, SK75 in SK200 prilagojeni posameznim razvojnim fazam start-up podjetij, zanje pa bo na voljo nekaj manj kot 5 mio EUR. Razpisi bodo na spletni strani SPS in v uradnem listu objavljeni v aprilu, s tem, da se roki za prijavo v pred-selekcijske postopke hitro približujejo: za P2 že 5. aprila 2016, za SK75 in SK200 pa 12. aprila 2016.
10 usodnih pasti, ki prežijo na start-upe
Aleš Špetič, naš znani start-up mentor in prekaljeni podjetnik (Koto, ex CubeSensors), je zelo nazorno in podkrepljeno s številkami ter raziskavami opozoril na deset usodnih pasti, v katere se najpogosteje ujamejo start-upi v prvih letih poslovanja, in kolikšen odstotek podjetij zaradni njih dejansko propade:
- Trg ne potrebuje produkta (42 %)
- Podjetju zmanjka denarja (29 %)
- Napake pri sestavi ekipe (23 %)
- Boljši in hitrejši tekmeci (19 %)
- Nezmožnost ustvarjanja zadostnega dobička oz. marže (18 %)
- Slaba kakovost produkta (17 %)
- Napačen poslovni model (17 %)
- Neupoštevanje potreb, problemov oz. feedbacka kupcev (14 %)
- Slab marketing (14 %)
- Neustrezen čas vstopa na trg (13 %)
In 'top 10' rešitev za izogibanje usodnim pastem
Špetič je zbrani množici podjetnikov položil na srce še nekaj nasvetov, ki jih je izluščil iz svoje dolgoletne start-up in mentorske prakse, ti pa bodo v pomoč pri izogibanju na zgoraj naštete pasti:
Zakaj je uspelo Facebooku?
Dr. Aleš Pustovrh iz ABC pospeševalnika, ki je udeležencem predstavil prednosti vstopa v njihove pospeševalniške programe, je na primeru Facebooka jasno ponazoril, zakaj je uspešnost start-upa enaka hitrosti premikanja in količini učenja.
Facebooku je uspelo tudi zato, ker so razumeli svoje slabosti in se obdali s strokovnjaki, ki so jim pri tem pomagali, sami pa so ostajali fokusirani na hitro rast. Imeli so tudi odličen marketing, ki so ga gradili na ekskluzivnosti in priporočilih.
Outfit7 in Lyst - edina slavoroga
”Takšno pospešeno rast je mogoče doseči v nekaj letih in v Sloveniji imamo dva primera – Outfit7 in Lyst, ki jima je to uspelo. To sta slovenska samoroga ali slavoroga, kot smo skušali najti ime zanje, naš cilj pa je, da svojim članom pomagamo do tovrstne eksponentne rasti,” je še povedal Pustovrh.
Velika podjetja iščejo diferenciatorje
»Zakaj veliko podjetje, kot je Mlekarna Celeia, sodeluje z majhnim start-upom?” je Žigo Dreva, soustanovitelja start-upa Prospeh, na začetku pogovora izzval Matej Golob, start-up mentor in uveljavljeni slovenski 'lean startup' svetovalec. ”Zato, ker so iskali način, kako se diferencirati od vseh ostalih velikih proizvajalcev in konkurence v mlečnopredelovalni industrji,” je pojasnil Drev, ki skupaj z ekipo skrbi za razvoj in prodajo spletne platforme za sledenje izvora živil Origin Trail, v kratkem pa tudi platforme Foodko.
Tehnološki park Ljubljana je most med velikimi in malimi
V nadaljevanju programa je tudi Domen Bole iz Tehnološkega parka Ljubljana predstavil program povezovanja start-upov z velikimi uveljavljenimi podjetji.
Kam po kapital?
Forum 100% start-up smo zaključili s predstavitvijo vseh priložnosti za pridobitev investicije, kot so konferenca PODIM oz. PODIM Challenge, Pioneers Challenge in COINVEST, ki jih je predstavil Urban Lapajne, organizacijski vodja Iniciative Start:up Slovenija. Urban je predstavil tudi pred-selekcijske postopke za vse tri produkte SPS – P2, SK75 in SK200 ter udeležence povabil, naj vsa svoja vprašanja glede prijave in razpisnih ter pogodbenih pogojev pošljejo na FAQ@startup.si.
Program omogočajo