Kmetijstvo gospodarstvo PanOrganic je z visoko oceno 4,57 prepričalo sedemčlansko komisijo izbora Mladi podjetnik leta. Laskavi naziv Mladi podjetnik leta je Zavod mladi podjetnik letos podelil že šesto leto zapored.
Panorganic svojo zgodbo piše od leta 2013. Najprej so začeli s česnom, nadaljevali s fižolom, ameriškimi borovnicami in jagodami goji. Njihov inovativni produkt sta tudi živa solata in živa zelišča. Trenutno že prodajajo v Avstriji, slovensko samooskrbo solate so dvignili s 6 odstotkov na 19,2 odstotka, tudi zato, ker jo v primerjavi s konkurenti lahko zagotavljajo celo leto. Kmalu se bodo širili tudi v hrvaške trgovine, je napovedal Niko Miholič.
Tri milijone € prometa
Konec leta načrtujejo 3 milijone prometa, želijo pa si povečati rastlinjak, zgraditi eko rastlinjak in povečati nasad borovnic. Za marketing skrbijo sami, večinoma prek digitalnih medijev, veliko truda so posvetili tudi lastnim blagovnim znamkam (Česnek ipd.). Od drugih pridelovalcev se razlikujejo predvsem po tem, da skrbijo tudi za druge aspekte takšne prodaje, predvsem trženje. »Vlagamo v marketing in prodajna znanja, kar klasične kmetije ne počnejo,« je dodal Miholič. Leta 2020 si želijo postati eden največjih proizvajalcev zelenjave in sadja v srednji Evropi.
Preostali finalisti letošnjega izbora
Jezikovna akademija je dobrodošla novost na trgu jezikovnih šol: tečajniki se lahko v tečaje vpišejo kadarkoli in ne več zgolj dvakrat letno, plačilo tečajev pa lahko poravnavajo prek mesečne naročnine. Razvijajo novo spletno aplikacijo, namenjeno prevajalskemu delu, s pomočjo katere bo lahko naročnik ves čas spremljal napredek dela. Ta bo na voljo še letos jeseni, obetajo pa se tudi otroški tečaji, napoveduje Matija Kovač. »Aplikacija predstavlja hibrid med splošno agencijo in spletnim posredovanjem prevodov, na tem področju čisto neposredne konkurence nimamo,« je na vprašanje žiranta odgovoril Kovač. V bodoče pričakujejo 3 milijone prometa.
Mali junaki se predstavljajo s personaliziranimi slikanicami, pri katerih naročnik določi, kako bo videti glavni junak in predstavljajo alternativo založništvu otroških knjig. Rado Daradan, soustanovitelj je povedal: »Prva finančna injekcija ob ustanovitvi Malih junakov je bila sestavljena iz študentskega kredita in osebnih prihrankov.« Ekipa je konec lanskega leta prejela investicijo v višini 50 tisoč evrov s strani bolgarskega pospeševalnika Eleven, ki jim pomaga tudi pri pripravi vstopa na tuje trge. Ena ključnih zadev je avtomatizacija proizvodnje in logistike, ki zagotavlja, da se stroški pri večjem obsegu dela ne povečujejo. S tem so si zagotovili temeljno infrastrukturo za širitev na tuje trge, pri čemer so ravno v sklepni fazi iskanja partnerjev in investitorjev. Tako za letos načrtuje vstop na nemški trg, ki bo po trenutnih ocenah zaradi velikosti trga prinesel 250-odstotno rast prihodkov. V treh letih so prodali več kot 10 tisoč knjig, primarno marketinško strategijo predstavljajo družbena omrežja in vplivne osebe, ki delujejo kot ambasadorji. »Takšne knjige predstavljajo tudi izziv za avtorje, ker niso klasične,« je še dodal Melanšek.
Devetdeset odstotkov srčno-žilnih bolezni lahko preprečimo z zdravim življenjem. To je vodilo k ideji Popolne Postave, podjetju, ki letos načrtuje milijon evrov prihodkov, in ima pred seboj jasen cilj: postati strokovnjak številka 1 za telesno preobrazbo in zdrav življenjski stil v Sloveniji. S svojim programom, ki so ga poimenovali Formula popolne postave, so pomagali že več kot 12 tisoč Slovencem. Lani so vstopili tudi na hrvaški trg, letos nameravajo vstopiti še na nemško govorečega. V ekipi je trenutno 21 ljudi. »Naš glavni fokus je trenutno na zaposlovanju in optimizaciji, jeseni pa bomo predstavili nov program. Evropejcem bomo prek Amazona začeli ponujati svoja prehranska dopolnila, ki so povsem naravna,« je povedal Matej Bešter.
Smart Ninja je šola programiranja, ki ljudi uči IT veščin. »V naslednjih letih bo na trgu primanjkovalo kar milijon IT-jevcev,« pravi Miha Fabjan, ki je skupaj z Matejem Ramuto zasnoval tečaje za vse, ki si želijo osvojiti veščine, ki jih iščejo sodobna IT podjetja. Lani so se kot prvi tovrstni ponudnik predstavili še na avstrijskem trgu. »Ta trg ima svoje posebnosti. Računamo na strateško partnerstvo. Torej že uveljavljeno večje podjetje, ki vidi sinergije v našem delu,« je razkril Fabjan. Prihodki podjetja Snit bodo po napovedih letos znašali 250 tisoč evrov. Njihov poslovni model temelji na zaračunavanju kotizacije na tečajih, IT podjetjem pa zaračunavajo tudi posredovanje kontaktov. Podjetje je sicer profitabilno že od vsega začetka, razvijajo pa tudi tečaje za podjetja ter portal za posredovanje IT delovne sile.