Podjetji Mesi je pred kratkim za nadaljnjo globalno rast od nemškega SHS Capitala prejel 18 milijonsko investicijo. Več o investiciji in razvojni poti podjetja preberite v kratkem intervjuju z direktorjem in so-ustanoviteljem podjetja Mesi, Jakobomo Šušteričem. Kot zanimivosti gre na tem mestu omeniti, da je bilo podjetje Mesi ustanovljeno leta 2010 in se že leto kasneje uvrstilo med finaliste izbora Slovenski startup leta. Njihove začetki si lahko ogledate v videu iz leta 2011 na povezavi.
Najprej čestitke za prejeto investicijo! Kaj za vas pomeni ta investicija in kaj so kpi-ji, ki so zapisani v investicijski pogodbi?
Gre za scale-up/growth investicijo, torej z njo bomo pomnožili naše aktivnosti, ki preverjeno prinašajo rezultate. Naš namen je, da bomo vsem zdravnikom in medicinskim sestram, najprej v Evropi in ZDA, potem pa tudi drugod, pomagali odkriti bolezni in stanja v zgodnjih fazah bolezni, z digitalnimi diagnostičnimi meritvami, shranjevanjem in analizo velikega števila informacij iz pacientove kartoteke in podprli njihove odločitev s kliničnimi priporočili, ki jih ponuja umetna inteligenca.
Investicijska pogodba pričakuje rast, torej naši KPI so prihodki, število uporabnikov in vrednost naše stranke. Sami pa želimo, da naredimo tranzicijo v organizacijo, kjer bodo dnevni rezultati predvidljivi in rast vzdržna.
Podjetje je bilo ustanovljeno 2010. Kateri so bili najpomembnejši razvojni mejniki podjetja?
S prvim produktom, avtomatskim merilnikom gleženjskega indeksa, smo se predstavili trgu in začenjali razumeti, katere izzive zdravstvo ima in kaj lahko naredi MESI, da zares izboljša učinkovitost medicinske diagnostike. To je bil naš uvod v MESI mTABLET portfolio. Prav tako brez pomoči naših angelskih investitorjev, Diane in Božidarja Dimnika, ki sta nam pomagala na začetku z investicijo v proizvodnjo in zagon prodaje na mednarodnih trgih, ne bi prišli do trenutne stopnje razvoja. Zadnji mejnik pa je odločitev o direktni prodaji na ključnih trgih in s tem ustanovitev podružnic oz vzpostavitev lastnih ekip v Veliki britaniji, Nemčiji, Franciji, Španiji in Italiji.
Na kateri mejnik si najbolj ponosen in zakaj?
Bolj kot na mejnike, sem ponosen na kulturo v našem podjetju – pri nas nič ni nemogoče. In zaradi tega smo prišli do vseh poslovnih dogodkov, ki so nas ponesli do trenutne razvojne stopnje. Ponosen sem tudi na našo hitrost in tudi na rahlo naivnost oz ambicioznost pri sprejemanju odločitev, ki sigurno poganja razvoj s tem, da se izzivov ne ustrašimo.
Bolj kot na mejnike, sem ponosen na kulturo v našem podjetju – pri nas nič ni nemogoče.
Ta kultura nas je pripeljala do diagnostičnega portfolia, ki ga tradicionalna podjetja razvijajo več desetletij, s to kulturo smo odprli podružnice po Evropi in s tem dosegali dobro rast in ta kultura nam je vsakokrat pomagala dokazati investitorjem, da smo ekipa iz pravega testa.
Kako vam je pri doseganju mejnikov pomagal Slovenski podjentiški sklad s svojimi produkti?
Slovenski podjetniški sklad je našemu podjetju čisto na začetku dal največ – vero, da bomo zmogli razviti podjetje do prve investicije sklada ali zasebnega kapitala. Ta vera pa so bili vsi produkti, ki jih SPS ponuja in smo jih pri nas tudi izkoristili. P2 je bil prvi produkt, ki nam je pomagal zaposliti prvo osebo in pomagal pri razvoju produkta. Ključen produkt pa je bil P1, ki nam je omogočil, da smo najeli kredit pri banki za nakup obratnega kapitala za proizvodnjo prvih 100 produktov. Le-te smo prodali in tako pokazali zasebnim vlagateljem, da naš produkt obeta in dobili investicijo. Torej brez SPS bi bilo težje ali nemogoče.
Mesi je danes globalno prisotno tehnološko podjetje. Lahko nekaj številk o podjetju (število zaposlenih, število trgov, predvideni prihodki v letošnjem letu).
Naša ekipa šteje 100 zaposlenih, od tega 70 v Sloveniji in 30 v Veliki britaniji, Namčiji, Franciji, Španiji in Italiji. Letos bomo prihodke povečali iz lanskih 7 milijonov na 11 milijonov EUR. Prodajamo na ogromno svetovnih trgov, vendar smo trenutno predvsem usmerjeni na Evropske trge in trge, ki imajo podobno razvit zdravstveni sistem, kot ga imamo v Evropi.
Naša ekipa šteje 100 zaposlenih, od tega 70 v Sloveniji in 30 v Veliki britaniji, Namčiji, Franciji, Španiji in Italiji.
Kako ocenjuješ razvoj slovenskega startup ekosistema v teh 13 letih. Kaj te najbolj navdušuje? Kaj najbolj pogrešaš?
Slovenski startup ekosistem je parcialen. Tovarna podjemov v Mariboru in SPS ponujata odlično podporo novim podjetjem, predvsem na začetku poti. Manjka še boljša podpora scale-up/growth podjetjem. Potrebujemo tudi boljšo prepoznavnost v Evropi – če bi invsticijski skladi poznali Slovenijo in vedeli, katere prednosti ima tukajšnji trg, potem bi se bili bolj pripravljeni pogovarjati s slovenskimi startupi. Namreč v procesu iskanja investitorja sem največkrat slišal od investitorjev, da je Slovenija izven njihove cone udobja, ker ne poznajo zakonodaje in ne vedo kaj lahko od ekosistema pričakujejo. Torej potrebujemo startup ekosistem blagovno znamko, ki bo predvsem pokazala investitorjem in strateškim kupcem, da smo zreli za zunanje investicije, da je zakonodaja precej podobna Nemški in da so v Sloveniji najboljše ekipe in kadri, ki jih ne bodo razočarali.
Intervju je bil opravljen v okviru reportaž iz Startup Plus programov Slovenskega podjetniškega sklada