Tudi digitalna izvedba mednarodne konference programa HardwareSTART, ki je del vsebinske podpore Startup Plus Programa za prejemnike finančnih spodbud in semenskega kapitala Slovenskega podjetniškega sklada, je bila uspešna. Približno 100 udeležencev je lahko prisluhnilo zanimivim govorcem, podjetnikom, strokovnjakom in poznavalcem industrije razvoja hardverskih izdelkov.
Za tiste, ki se prvič podajajo v to zahtevno panogo, so bila še posebej pomembna sporočila, da je razvoj hardverskega produkta zelo specifičen, da ekipe še pred vstopom na trg čakajo številni popravki, da morajo biti pripravljeni na težave s kakovostjo, na zavrnitve prvih serij, ... "A vse to je treba vzeti v zakup in ne obupati," pravi Borut Borštnik, soustanovitelj in direktor Zavoda Mladi podjetnik, ki je ob visokotehnološkem podjetju DEWESoft in hardverskem pospeševalniku Katapult soorganizator programa HardwareSTART.
Konferenca je le del programa, ki sicer zajema še dva meetupa hardware skupnosti (prvi meetup je bil organiziran septembra z EQUO, drugi bo januarja 2021 v Katapultu), pa tudi 4 delavnice z DEWESoftovimi inženirji na temo razvoja hardver produkta oziroma podjetja ter paket mentorskih ur za izbrane hardver startupe.
Kako vzpodbujati inovativnost
Na zanimiv način je primer iz prakse predstavil Dušan Olaj, direktor po svetu izjemno uspešnega podjetja Duol, Jaka Klemenčič iz EKWB je govoril o tem, kako produkt postaviti kot relikvijo za svoje stranke, George Deriso iz univerze Boulder v Koloradu je govoril o tem, kako vzpodbujati inovativnost ter ponudil predloge za izboljšave v hardware podjetju, strokovnjak za rast Townsend Wardlaw pa je predaval o direktni prodaji v hardver svetu.
Ključno je zadržati zaposlene v podjetju
Med spoznanji s konference je tudi dejstvo, da je treba v podjetju vzpostaviti okolje in sistem nagrajevanja, ki bosta zadržala zaposlene v podjetju. Še posebej v teh kriznih časih pa se je pokazalo, kako ključno je, da imajo podjetja visoko dodano vrednost, ki lahko tudi v primeru upada prihodkov omogoča poslovanje. Kajti zdaj so v največjih težavah prav tiste panoge, kjer ni nobene dodane vrednosti. "Naloga podjetij je - pa naj to ne zveni negativno -, da morajo imeti dobiček, ustvarjati dodano vrednosti in akumulirati denar. Podjetja, ki bodo tudi v teh časih, vlagala v kadre, razvoj novih produktov in njihov marketing, bodo najbolje prosperirala po koncu krize," še pravi Borut Borštnik.