Konferenca Podim DX presegla pričakovanja organizatorjev in udeležencev

Dne 26. maj 2020 objavil Mitja Sagaj
 

Podim DX, ena izmed 30 najvplivnejših startup & tehnoloških konferenc v Evropi, ki se je letos zaradi spremenjenih okoliščin transformirala v povsem digitalno spletno izvedbo, je zaključena. Konferenca je bila nedavno izbrana tudi med 20 najboljših online startup in tehnoloških konferenc v Evropi, odzivi udeležencev po dogodku pa le še potrjujejo upravičenost te izbire.

 

Statistika dogodka, ki vsako leto na enem mestu - doslej je bilo to v Hotelu Habakuk v Mariboru, letos pa prvič na spletu - združi najbolj obetavna startup in scaleup podjetja iz regije, najbolj motivirane regionalne in globalne investitorje, predstavnike korporacij, desetine odličnih govorcev, ki z udeleženci delijo dragoceno znanje in bogate izkušnje, je znova izjemna.

 

Kar 1.126 udeležencev z vsega sveta se je tri dni mrežilo, sestankovalo in sklepalo posle, spletna platforma Podim DX Deal Room je gostila 842 sestankov predstavnikov startupov & scaleupov z investitorji in poslovneži. Med udeleženci so prevladovali člani ekip startupov in scalepov (294), investitorjev je bilo 77, poslovnežev 122, govorcev 144, 489 pa drugih udeležencev, med katerimi so člani podpornega okolja in navdušenci nad podjetništvom ter startupi.

 

 

Posli so bili odlični in jasno kažejo, da se regionalno okolje izboljšuje. Zelo zadovoljni smo, da smo bili del tega dogajanja in drugo leto se zagotovo spet pridružimo,” je po številnih sestankih v Podim DX Deal Roomu dejal investitor Julien Coustaury iz Fil Rouge Capital.
 

Več kot 100 studiev z vsega sveta, združenih v enem virtualnem prizorišču

 

Matej Rus, direktor Tovarne podjemov, organizatorja Podima DX, je bil odkrit: “Situacija s koronavirusom nas je prisilila v to, da smo se podali na povsem digitalno pot. Medtem ko so bili številni podobni dogodki za startupe odpovedani ali prestavljeni, se mi nismo vdali.”

 

 

Virtualno prizorišče dogajanja je bila tokrat spletna platforma Hopin.to istoimenskega londonskega startupa, prehajanje med raznolikim programom Podima DX pa je terjalo le nekaj klikov. Posebnost konference sta bila tudi dva Podim DX studia, eden v Mariboru, ki smo ga pripravili skupaj z ekipama BK TV in podjetja Soundbiro, drugi je bil na Dunaju pri avstrijskem partnerju Der Brutkasten. Iz teh dveh studiev je potekal osrednji program konference, večina gostov pa se je vanj vključevala na daljavo, iz svojih domov in pisarn. Podim DX je imel tako letos več kot 100 “studiev”.

 

“V veselje nam je bilo, da smo lahko to izvrstno konferenco organizirali skupaj z ekipo Podima. S produkcijo smo postavili nova merila, ki veljajo za digitalne konference. Poleg tega pa sem lahko užival v nekaj najbolj zanimivih okroglih mizah in pogovorih, odkar sem v tem poslu. Zato resnično čestitam ekipama Podima in Der Brutkasten, da nam je uspelo izpeljati ta dogodek!” je po koncu Podima DX dejal direktor Der Brutkasten Dejan Jovičevič.

 

 

 

Matej Rus je priznal, da se je ekipa že v preteklosti spogledovala z vpeljevanjem digitalnih tehnologij, a se jim je zdelo skoraj nesprejemljivo, da bi tehnologijo uporabljali na način, ki bi ponujal “bližnjice”. “A zdaj smo bili prisiljeni v to in to smo sprejeli kot priložnost. Smo pa bili hkrati prestrašeni, a tudi drzni. Rekli smo si, da bomo to izpeljali - in smo. In zdaj vemo, da uporaba digitalnih tehnologij v tolikšni meri sploh ni slaba, nenazadnje je tudi trajnostna, saj zaradi manj potovanj prizanaša okolju, dobra pa je tudi za našo izrabo časa.”
 

Priznanje za izvedbo tudi iz Bruslja

 

Dodatna potrditev za ekipo Podima DX, da je ta na pravi poti, je bila tudi udeležba Margrethe Vestager, podpredsednice Evropske komisije, odgovorne za digitalizacijo Evropske unije. Vestagerjeva je bila častna gostja otvoritve Podima DX, kjer je med drugim dejala: “Kriza je pokazala, česa vse je človek sposoben, ko je v to prisiljen. Med drugim tega, da se čez noč prilagodi novim razmeram. Upam, da bomo del te izkušnje znali uporabiti kot temelj skupaj s prilagojenimi uveljavljenimi modeli. Da torej v prihodnje ne bomo uporabljali le digitalne tehnologije, kajti včasih se je pa vendarle dobro srečati v živo.”

 

 

Pohvalila je izvedbo dogodka in izpostavila angažiranost ekipe: “Prav ta človeški vidik, da torej ljudje upravljajo naprave, je najlepši del tehnologije.” Izjemno zanimiv je bil tudi pogovor Robina Wautersa, urednika Tech.eu, enega vodilnih evropskih medijev na področju tehnologij in startupov, z Margrethe Vestager, ki smo ga neposredno prenašali preko spleta, tudi na Facebook strani Evropske komisije, v njem pa sta govorila tudi o tem, kakšna družba želimo biti in kakšne odnose želimo.

 

“Podim DX je nazorno pokazal, da lahko izjemni dogodki potekajo tako v fizični obliki kot v virtualni. Kar šteje, je skrbnost pri organizaciji, nabor govorcev, kakovost produkcije, interakcija z udeleženci. Potrjuje se, da bo večina virtualnih dogodkov ostala z nami in predvsem, da lahko ljudje od njih veliko odnesejo,” je za Podim DX dejal Robin Wauters.

 

Programski sklopi po meri potreb sodobnih podjetnikov

 

Izjemno bogat program je v več kot 72 urah neposrednega prenosa ponudil več kot 50 okroglih miz, predstavitev in delavnic s 144 odličnimi govorci, ki so z raznolikimi aktualnimi vsebinami navduševali udeležence.

 

Organizatorji Podima DX smo program razvili skupaj s partnerji, vsebine pa so služile kot razmislek za možnosti disrupcije posameznih industrij. Že na predkonferenčni dan so v petih urah Founders Academy navduševali investitorji, ustanovitelji, strokovnjaki in člani podpornega okolja, dogodek, ki je potekal kot del programa Start:up Alpe-Adria, smo tudi v živo prenašali preko spleta.

 

Sklop Growth Academy je bila prava zakladnica nasvetov, trikov in odkrivanja skrivnosti vrhunskih mojstrov za rast prodaje. Z nami so bili strokovnjaki, ki so se dokazali že v podjetjih, kot so Spotify, Facebook, Yelp, Tinder, Salesforce, SoundCloud, …

 

Na vprašanja, ali bo blockchain v letu 2020 počasil tonil na smetišče zgodovine ali pa predstavlja priložnost za rast in preboj, so odgovarjali strokovnjaki z izkušnjami iz podjetij, kot so Ripple, Raiffeisen Bank International, OriginTrail

 

Dragocene izkušnje ustanoviteljev, ki so svoja podjetja prodajali tudi za devetmestne številke

 

O tem, kako je mogoče z inoviranjem s startupi ohraniti konkurenčno prednost, so govorili ključni ljudje, odgovorni za inoviranje v “velikanih” Intel, Western Digital, Visa, DHL Start-up Lab, Raiffeisen, Corephotonics, Allianz, Kapsch TraffiCom, …

 

Serijski podjetniki, ustanovitelji startupov, ki so svoja podjetja prodali tudi za devetmestne številke velikanom, kot so Adidas, IBM, Onevest, pa tudi najbolj aktivni angelski investitorji in predstavniki skladov tveganega kapitala, so razkrivali skrivnosti svojega uspeha in delili dragocene nasvete in izkušnje.

 

 

Tisti, ki iščejo sredstva za naslednji krog investicij, pa so na Podimu DX med drugim izvedeli, kaj morajo storiti, da jih investitorji ne bodo zavrnili. Futurist in humanist Gerd Leonhard pa je med drugim razkrival, kaj je za družbo prihodnosti bolj pomembno, imeti algoritme ali odnose, pa tudi, kdaj je tehnologije že preveč.

 

Posebej zanimiv, predvsem za podjetja iz kreativnega sektorja, je bil sklop s strokovnjaki iz kreativnih industrij, ki so delili svoje dragocene nasvete in izkušnje, pridobljene s sodelovanjem s podjetji, kot so TripAdvisor, Dunkin’ Donuts, Sprinklr, Red Bull, Nike, Levi’s, Xbox in Diesel. V mreženjskem delu je bil Podim DX tudi priložnost za mentoriranja strokovnjakov posameznim startup podjetjem.

 

"Veseli smo, da je letošnji Podim v digitalni izvedbi na naša podjetja in posameznike iz kreativnih industrij pustil navdihujoč vtis ter da smo jim omogočili številna individualna svetovanja s strokovnjaki iz posameznih kreativnih panog. Razprave in predavanja pa so še dodatno pripomogla k motiviranosti pri iskanju novih pristopov tako h kreativnim kot podjetniškim izzivom, s katerimi se spopadamo danes," je dejala Urška Krivograd, vodja projektov v Centru za kreativnost, ki je skupaj s Podimom podjetnikom omogočil individualna mentoriranja.

 

Strokovnjaki in poznavalci prehrambene industrije pa so med drugim govorili o tem, kako agro-živilsko industrijo preoblikovati v bolj trajnostno, pregledno in prilagojeno novim potrebam na trgu.

 

Tudi priložnost za promocijo mesta, države in regije

 

Podim, ki sicer že tradicionalno krepi vlogo univerzitetnega mesta Maribor na področju inovacij v gospodarstvu ter skuša na tak način zmanjševati vrzel med mesti prvega reda in drugega reda, tudi letos ni pozabil na promocijo mesta in regije ter njunih turističnih, kulturnih in športnih posebnosti. V informativno-zabavnem delu programa Podima DX so se med drugimi predstavili mesto Maribor, Ptuj s tradicionalnim pustnim karnevalom in kurentovanjem, Univerza v Mariboru, turistične znamenitosti Slovenije, vključno z Ljubljano, Alpami in Krasom, Tehniški muzej Slovenije, Piranske soline, …

 

 

Prepričani smo, da nam je uspelo narediti eno izmed najboljših digitalnih startup konferenc do sedaj in ponosni smo, da to potrjujejo tudi odzivi udeležencev, tako iz vrst govorcev kot iz vrst startupov. “Produkcijski nivo prireditve me je navdušil. To je najbolj profesionalni spletni dogodek, ki sem ga videl ali se ga udeležil doslej,” je dejal Patrick Lee, eden od govorcev na Podimu DX, sicer soustanovitelj in prvi izvršni direktor Rotten Tomatoes.

 

 

“Izjemne čestitke in poklon za tako odlično izpeljan dogodek in za preklop na digitalno izvedbo. V zadnjih tednih sem se udeležil kar nekaj drugih konference - tudi takšnih, ki jih pripravljajo velike ekipe - a ta je svetlobna leta pred vsemi. Poklon,” je Podim DX ocenil Simon Jurič, soustanovitelj podjetja Inova IT.

 

Na krilih močne podpore skupnosti in partnerjev

 

Programski vodja Podima DX Urban Lapajne je izpostavil pomen skupnosti, ki ima tudi sicer v startup ekosistemu izjemno vlogo: “Podim izgrajujemo s pomočjo naše skupnosti, ki je vse večja in vse bolj tesno povezana. Tudi partnerji so ključen del dogodka, zato tudi njim posebna zahvala, da so nas podpirali pri digitalni izvedbi dogodka.”

 

Ključna na tej poti je bila tudi podpora soorganizatorjev; Podim ob Tovarni podjemov soorganizirata še Slovenski podjetniški sklad in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Direktorica Slovenskega podjetniškega sklada Maja Tomanič Vidovič je med drugim dejala: “Digitalizacija bo v prihodnosti ključna za uspeh. Nenehno moramo inovirati in razmišljati, kaj lahko kot podjetje ali startup še naredimo, da iz spremenjenih okoliščin pridemo še močnejši.”

 

Hrvaški Farseer zmagovalec Podim DX Pitching Competition

 

Kako močni znajo biti startupi, so v času Podima DX pokazali tisti, ki so se prijavili na tekmovanje Podim DX Pitching Competition. Kar 141 se jih je predstavilo komisiji prvi dan konference in 16 najboljših se je uvrstilo v polfinale, peterica nato v finale. Najbolj prepričljiv je bil hrvaški Farseer s svojo rešitvijo za finančno načrtovanje. Ekipa za nagrado prejme možnost enoletnega gostovanja v londonskem stičišču za tehnološka podjetja TMRW, skupaj s podporo.

 

 

“Podim DX v digitalni izvedbi je ponudil odlične vsebine in je bil tudi izjemno dobro izpeljan. Ker pravzaprav nismo pričakovali ničesar, smo bili vse tri dni zelo sproščeni. Številni dobri startupi so sodelovali, a na koncu smo zmagali in občutek je izjemen. Čeprav smo pogrešali pravo druženje in praznovanje z drugimi člani Tech Boost programa, pa upamo, da bomo naslednje leto vse nadoknadili,” je dejala Matija Nakić, v Farseer odgovorna za produkte.

 

“Udeležba na povsem digitalni 3-dnevni konferenci je zagotovo zelo intenzivna izkušnja. Uživali smo v naboru govorcev, večernih pogovorih z ustanovitelji in še posebej v tem, kako odlično so se odrezali diplomanti našega programa Tech Boost v finalu Podim DX Pitching Competition,” je po koncu dogodka dejala Egita Polanska, vodja programov in partnerstev za Srednjo in Vzhodno Evropo pri Startup Wise Guys.

 

 

“Podim je ponudil odlično izkušnjo predstavitev startupov pred investitorji, sklepanja novih partnerstev, učenja in mreženja. Zelo ponosni smo na zmagovalca Podim DX Pitching Competition, ki izhaja iz našega Tech Boost programa,” pa pravi Amra Omeragić, investicijska svetovalka pri Finance in Motion.
 

Tudi Podim razstavišče letos v DX izvedbi

 

Odlično je bil izpeljan tudi Podim DX Expo, hibridna digitalno-fizična izvedba razstavišča, kjer so se s pomočjo ekipe Podima DX in video ter drugih vizualnih vsebin predstavljali Podim DX partnerji.

 

 

Dogodek pa je dan po koncu že doživel tudi nadaljevanje z odličnim pokonferenčnim dogodkom na daljavo, v okviru katerega sta strokovnjaka Daniel Cronin in Natalie W. Nixon približno 150 zaposlenim Zavarovalnice Sava predavala o korporativni kulturi. Nixonova, strateginja kreativnosti in predsednica podjetja Figure 8 Thinking, ki se specializira za inovativno mišljenje in oblikovalsko vodenje podjetij, v sodelovanju s Centrom za kreativnost pripravlja tudi predavanje za vse akterje v kreativni ekonomiji.



 

Ekipa Podima DX se zahvaljuje vsem partnerjem, ki so verjeli v digitalno izvedbo in omogočili dogodek na tako visoki ravni. Ob soorganizatorjih, Slovenskem podjetniškem skladu in Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, se zahvaljujemo Evropski uniji, ki je skupaj z Evropskim skladom za regionalni razvoj omogočila izvedbo dogodka, mreži Startup Europe Networks, Mestni občini Maribor, Evropski komisiji, Zavarovalnici Sava, podjetju DEWESoft, Centru za kreativnost, Strateškemu razvojno-inovacijskem partnerstvu Mreže za prehod v krožno gospodarstvo, StartNet Carinthia, Tehnocentru Univerze v Mariboru, platformi INNOVUM Univerze v Mariboru, WhataVenture, CEED Slovenia, Ameriškemu veleposlaništvu v Ljubljani, Science Park Graz, Startup Wise Guys, Oracle, Fil Rouge Capital, ABC Accelerator, Silicon Gardens, Panvita, Fintech Factory, TMRW, Der Brutkasten, Startup Sesame, Tech.eu, DigiFed, BABEG, SoundBiro, Klun, Ljubljanski univerzitetni inkubator, Tribar Design, Samino, Build!, ABA - Invest in Austria, KWF - Kärntner Wirtschaftsförderungs Fonds, Press Clipping, BK TV, Sinhro, TechData, Slovenska gospodarska zveza, Silicon Alps Cluster, A1, Raiffeisen Bank International, Elevator Ventures, UNIQA Ventures in Vienna Business Agency.

 

Vse partnerje lahko spoznate tukaj.

 

 

 

###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

 

 

 

Značke
SPS Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo Podim Startup Scaleup Mreženje Investitorji
Komuniciranje in PR Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.