Inoviranje za industrijo je seksi! Če ne verjamete, vprašajte Kolektor Labs!

Dne 6. april 2018 objavil Stanislava Vabšek
 


Ena od domišljenih potez multinacionalke Kolektor, kako si v prihodnosti tudi s pomočjo start-upov in nadarjenih posameznikov ter ekip zagotoviti trajen vir rasti, je ustanovitev Kolektor Labs. Gre za tipično start-upovsko, vitko in agilno razvojno okolje s petimi ključnimi področji – umetno inteligenco, robotiko, AR in VR, simulacijskimi tehnologijami in digitalno platformo. Vodi ga start-upovec in doktor znanosti Marko Thaler, ki želi zagotoviti hiter in maksimalno učinkovit razvoj pametnih digitalnih rešitev za industrijo. Thaler sicer poudarja, da Kolektor Labs ni 'mama hotel', čeprav start-upovce dejansko razbremenjuje vsega, s čimer se ukvarjajo kot deklice za vse, zmanjkuje pa jim časa za bistveno – razvoj in testiranje produktov ter hiter vstop na trg. In če ste do zdaj menili, da industrija za start-upe ne more biti prav seksi, preberite tale intervju, na PODIM-u se srečajte z ekipo, ki pri Kolektorju skrbi za sodelovanje s start-upi, in ugotovite, če ste iz pravega testa, da svoja znanja ali obstoječe rešitve prilagodite za rabo v pametnih tovarnah prihodnosti!

---
Skupina Kolektor je globalno uveljavljen igralec na področju visoko specializirane industrijske proizvodnje. Kakšna pa je ideja, ki stoji za ustanovitvijo Kolektor Labs in kako je ta povezan z matično skupino?

Osnovna ideja Kolektor Labs je ustvarjanje novih podjetij, tehnologij in produktov, ki bodo skupini Kolektor zagotavljali rast v prihodnjih desetih letih. Gre za tipično start-upovsko razvojno okolje, ki temelji na petih stebrih – umetni inteligenci, robotiki, AR in VR, simulacijskih tehnologijah ter digitalni platformi. V njem bomo učinkovito povezovali digitalne tehnologije, ki imajo eksponentno rast, z bogatim domenskim znanjem Kolektorja, in trgu zagotavljali sodobne digitalne rešitve za industrijo 4.0. Če start-upom na prvi pogled industrija ne deluje prav seksi, pa je v resnici zelo zanimiva! Ima namreč ogromen potencial za izboljšave, trg je izjemno velik in lažje dosegljiv, kapitala za financiranje je dovolj.

Ko omenjate lažje dosegljiv trg imate v mislih verjetno tudi Kolektorjevo široko razvejano mrežo podjetij in podružnic po vsem svetu?

Seveda. Kolektor ima 35 podjetij v Evropi, ZDA in Aziji ter 5.000 zaposlenih. To je ”ultimativni playground” za ekstremno hitro preverjanje osnovnih predpostavk in testiranje novih rešitev. Znotraj skupine imamo praktično vse različne tipe proizvodnje, zato lahko zelo hitro ugotovimo, kaj bo v končni fazi funkcioniralo in kaj ne.

Ali obstaja nevarnost, da vaše načrte skazijo dolgi prodajni cikli, ki so sicer značilni za korporacijsko okolje?

Za posamezne industrije vedno obstaja neka specifična dinamika. A če pridemo do rešitev, za katere lahko hitro dokažemo, kako delujejo, kakšne prednosti ter prihranke prinašajo in ki so povrh vsega še enostavne za implementacijo, potem so lahko prodajni cikli bistveno krajši, kot sicer veljajo v velikih uveljavljenih podjetjih z odločevalsko hierarhijo. Pri tem bi rad poudaril, da bo več kot 95 % vsega, kar bomo razvijali v Kolektor Labs, namenjeno zunanjemu trgu, saj bomo le tako lahko dosegli povečevanje prihodkov in rast celotne skupine.

Verjetno niste osamljen primer, ki podobno razmišlja. Ali morda veste, kakšno je stališče do omenjenega izziva pri industrijskih gigantih, kot sta Siemens, Bosch?

Podobno, kot se je Kolektor obnašal v preteklosti, da je torej za svoje produkte našel nek nišni, specializiran trg in na njem postal števila ena, dve ali tri, je podobna zgodba tudi danes. Rešitve Kolektor Labs bodo namenjene predvsem majhnim in srednjim podjetjem, saj se veliki igralci s svojimi rešitvami osredotočajo na velike odjemalce, trg pa je podhranjen z rešitvami za majhna in srednje velika podjetja, ki se prav tako soočajo z izzivi, ki jih prinaša megatrend digitalizacije oz. industrije 4.0. V tovarnah je dejansko še vedno veliko vlog in opravil, ki so ročne, za katere potrebujete papir in svinčnik, zanje je potrebno veliko ljudi in se ponavljajo. Zato bo eden naših glavnih fokusov umetna inteligenca, ki odpira povsem nove možnosti digitalizacije in avtomatizacije ter izboljša procese za lažje in hitrejše odločanje. 

Kako bi strnili ključne prednosti, ki jih start-upi oz. nadarjeni posamezniki ali ekipe lahko pridobijo prek sodelovanja oz. delovanja v okviru Kolektor Labs?

Po moje je ključna prednost v tem, da gre za ultimativno platformo, s pomočjo katere lahko v ekstremno kratkem času razvijamo rešitve, ki dejansko naslavljajo nek pereč problem in imajo visoko uporabno vrednost za kupce. Znižujemo investicijsko tveganje in povečujemo razvojno učinkovitost ter možnost za uspeh, saj lahko hitro izvajamo veliko število iteracij, razvojni cikli ne tečejo v prazno ... Hkrati imajo start-upi na voljo dostop do tehnologij, informacij, domenskih znanj in ultimativnega testnega okolja, v katerem lahko sodelujejo s ključnimi potencialnimi kupci. Kot start-upovec vem, kje ustanovitelji izgubljajo veliko časa in energije, zato je podpora Kolektorjevih skupnih služb – kadrovske, pravne, marketinga, prodaje, nabave, logistike, administracije, financ, IT ... prav tako zelo pomembna.

Zdaj razumem, zakaj izraz ultimativna ... Dejansko odpravljate vsa tipična start-up tveganja in zagotavljate vse potrebne vire – finančne, tehnološke, kadrovske ...

Da, morda res vse skupaj zveni bolj kot nek 'mama hotel', a v resnici smo optimalno okolje za vse tiste, ki se želijo 100 % osredotočiti na tisto, v čemer so najboljši, podporo pa dobiti od tistih, ki so na svojih področjih najboljši. In ker v osnovi delujemo kot dobro organiziran in dobro financiran start-up, je takšen tudi naš kompenzacijski model oz. model plačevanja in nagrajevanja. Naša ključna pokazatelja uspeha sta pridobljeno znanje in sposobnost obvladovanja tveganj, zanimajo pa nas samo vrhunski kadri – tako med obstoječimi sodelavci Kolektorja, kot vsemi zunanjimi, s katerimi imamo stične točke za sodelovanje.

Kako pravzaprav kadrovati za tako zahteven projekt, ki bo očitno ena ključnih inovacijskih aktivnosti sicer globalno uspešne korporacije?

Iskali bomo globalno, samo Slovenija, pa tudi regija, sta premalo. Omogočali bomo delo na daljavo, povezujemo se z ekosistemom in sklepamo partnerstva z izobraževalnimi ustanovami ter ponudniki programov, kot sta Udacity ali Coursera. Imeli bomo lastne natečaje, tekmovanja ...

Kakšne pa so možne oblike sodelovanja s Kolektor Labs? Vas zanimajo samo lastniške investicije v podjetja ali ste odprti tudi za druge možnosti sodelovanja?

S Kolektor Labs lahko sodelujejo posamezniki in ekipe, pri čemer ni nujno, da so že formirani kot podjetje. Lahko gre za povsem klasično projektno obliko sodelovanja, brez lastniških povezav, ali pa za naložbo sklada, s katero Kolektor zagotovi ustrezen kapital in lastniško vstopi v podjetje. Običajno se v tem primeru lahko vzpostavi tesnejša povezava in zaveza, saj gre za manjše tveganje, kar se tiče deljenja Kolektorjevih domenskih znanj. Kot tretjo obliko sodelovanja pa bi izpostavil, da se nam start-upi, posamezniki ali ekipe lahko pridružijo v naših digitalnih laboratorijih, kjer bomo razvijali kompetence ljudi, tehnologije in know-how. V začetku jih bomo postavili pet – glavni laboratorij bo s področja umetne inteligence, zatem robotike in avtonomnih sistemov, pa navidezne in obogatene resničnosti. Ti trije so najbolj aplikativno usmerjeni. Potem sta tu še dva laboratorija – eden za področje simulacijskih tehnologij, drugi pa za digitalno platformo, ki pa sta bolj povezana z optimalnim razvojem novih tehnologij in same digitalne infrastrukture.

---

Stopite v stik s Kolektor Labs!

Če vas zanima reševanje največjih problemov na področju industrije vas vabimo, da na PODIM-u ali že prej stopite v stik z ekipo Kolektor Labs. Pišite Marku Thalerju na marko.thaler@kolektor.com, več informacij o aktivnosti Kolektorja pri investiranju v start-upe pa najdete na http://www.kolektorstartup.com/.
 
 
Značke
Marko Thaler Kolektor Labs Kolektor 2018
Komuniciranje in pr Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.