Sedem slovenskih startupov po tednu dni izjemno dragocenega Fundraising Bootcampa ve, kako pristopiti k investitorjem, kako jih nagovoriti, kaj izpostaviti. Vsi so hvaležni za to priložnost v okviru programa RazvojniPlus Slovenskega podjetniškega sklada.
StarKid Universe, Centrum Cognitio, GreenMind.AI, DDDInvoices, DTS Hub, Optivlak in Fliqa so udeleženci letošnjega Fundraising Bootcampa, enega najbolj prepoznavnih in uspešnih programov za pripravo podjetij na pridobivanje kapitala. Programa pod vodstvom izkušenega mednarodnega strokovnjaka Francoisa Mazoudierja se je doslej udeležilo že približno 300 podjetij iz več kot 40 držav, skupaj pa so ta podjetja zbrala že 485 milijonov evrov kapitala. Veliko izjemno dragocenega znanja je Francois namenil podjetnikom, ki so hvaležni za priložnost v okviru podpore, ki jo preko programa RazvojniPlus slovenskim startupom omogoča Slovenski podjetniški sklad.
Za super pozitivno je po dneh intenzivnega druženja označil vzdušje Francois Mazoudier in glede podjetij dodal: “Vsakič, ko pridemo v Slovenijo, smo zelo presenečeni nad kakovostjo podjetij in potencialom, ki ga imajo. Sicer je na začetku pogosto prisotna miselnost, češ ‘smo majhno slovensko podjetje, nihče se ne bo ozrl name’. A po programu je drža podjetnikov zelo drugačna. Dejstva so na njihovi strani. Naenkrat se zavedajo, kako dobri so, tudi v evropskem merilu. In enako se je zgodilo tokrat. Začeli so zelo skromno, nato pa skozi rast spoznali, da lahko zgradijo res dober posel.”
Francois Mazoduier ne skriva, da gre za intenziven program in dodaja, da gre tako pri Fundraising Bootcampu v veliki meri tudi za veliko psiholoških izzivov. “Približno polovico dela, ki ga opravimo, vodi psihologija. A mi v to enačbo vnesemo dejstva, številke, transakcije in poskrbimo, da se podjetniki začnejo zavedati, kako dobri so v resnici. Je pa vse to treba uporabiti z ustreznimi metodami, tehnikami,” pravi sogovornik. Vlagateljski ekosistem v državi in regiji vidi kot dokaj majhen, saj ni veliko skladov tveganega kapitala. Francois pove, da nekateri vlagatelji znajo pritiskati na startupe, da ti začnejo dvomiti o svoji posebnosti in vrednosti. Eden glavnih ciljev Fundraising Bootcampa je zato povrniti startupom samozavest in energijo ter jim omogočiti, da ponovno zadihajo s polnimi pljuči. Prvi rezultati kažejo, da ta pristop deluje in pozitivno vpliva na ustanovitelje.
Program, ki je izpolnil vsa pričakovanja
“Imela sem visoka pričakovanja, a dogodek ni razočaral,” je dejala Nina Strajnar iz Fliqe, slovenskega startupa leta 2024. Njeno dragoceno spoznanje s Fundraising Bootcampa je, da večina startupov ne propade zato, ker bi imeli slab produkt ali ker ekipa ne bi bila vredu, temveč zato, ker ne poskrbijo za ustrezno financiranje. “Program je izpolnil vsa moja pričakovanja. O pitchanju je govoril drugače kot vsi drugi programi,” je dejal Rok Grdiša iz Centrum Cognitio.
In nadaljeval: “Glede pitchdecka vsi govorijo o enem vzorcu, kako mora izgledati, a potem se vsi predstavljajo na isti način in na tak način ne moreš izstopati.”
Miha Lukanc iz GreenMind.AI je program ocenil takole: “Zelo dragocena izkušnja, zdaj vidimo, kje smo. Tudi veliko informacij, ki jih je treba implementirati v svoj projekt. Smo pa dobili dober vpogled v to, kaj je za investitorje res pomembno in s čim jih lahko navdušimo nad svojim projektom.”
Denis Vehovec Pondelak iz DDDInvoices, pa je dejal: “Tak Fundraising Bootcamp bi morali obiskati že dve leti nazaj. Francois na zelo lep in enostaven način razloži pot od začetnih investicij do kasnejših rund, zato bi obisk Bootcampa priporočil vsakemu founderju.” “Je izjemno dober, pa tudi izjemno intenziven program, saj se sočasno učiš, hkrati pa že razmišljaš o svojem podjetju, kako ta znanja uporabiti tam,” pa pravi Diego Cuadrado iz podjetja Optivlak. Yvonne Knap iz StarKid Universe, ki je v iskanju investicije, je dejala: “Pričakovala sem kakovosten program z vsemi informacijami, kako dodelati vse dokumente, potrebne za fundraising in program je izpolnil vsa pričakovanja.”
Skrivne omake, za katero vsi trdijo, da jo imajo, ni
Med izjemno veliko količino znanja in informacij, ki so jih podjetniki v petih dneh Fundraising Bootcampa prejeli, Francois Mazoudier izpostavlja predvsem znanje, ki ga ni mogoče najti na internetu. Veliko podjetnikov se ne zaveda dovolj dobro procesa pridobivanja investicije. Pri tem ne gre za čarovnijo, poudarja Francois, ki za razliko od številnih drugih strokovnjakov za financiranje, ne skriva, niti nima tako imenovane skrivne omake. Ima pa Francois v rokavu preverjene prijeme, ki dokazano delujejo. “Če se boste lotili pridobivanja investicije z našim sistemom, boste hitro in učinkovito prejeli denar, ne da bi se ujeli v pasti,” pravi Francois.
Dodaja, da je pridobivanje kapitala proces, maraton: “Ni hitre zmage, ni enih pogajanj z enim čarobnim vlagateljem, ki se pojavi od nikoder in vam ponudi dober posel. To se lahko zgodi enkrat na milijon primerov.”
To je top 5 nasvetov za pridobivanje investicije
- Pojdite po denar, ko imate jasno zgodbo za investitorje. Pokažite jim, da razumete, kaj jih zanima - to povejte jasno in glasno, tudi če vas tega ne vprašajo.
- Osredotočite se na to, kaj je pomembno za njih, ne le za vas. Konkretno povejte, kakšno dodano vrednost jim vaš startup prinaša.
- Naredite domačo nalogo pri izbiri investitorjev. Premišljeno poiščite tiste, ki vam lahko prinesejo več kot le kapital.
- Nič zato, če (še) nimate popolnega tima. To je šele začetek in prav sredstva bodo pomagala zgraditi dobro ekipo.
- Nikoli ne bodite povprečni, imejte pogum in prevzemite iniciativo. Priložnosti je veliko, a le drzni uspejo.
Francois Mazoudier že nekaj let sodeluje s Slovenskim podjetniškim skladom in poudarja, kako zelo je zadovoljen s tem odnosom: “Mislim, da je praksa Slovenskega podjetniškega sklada nekaj redkega, kar je težko najti v Evropi. Vse vlade govorijo o podpori svojih zagonskih podjetij, vendar Slovenski podjetniški sklad to tudi dejansko počne. Veliko držav v Evropi tega ne počne. Govorijo o tem, a tega ne počno.”
Operacijo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa »Vsebinska podpora za hitrejšo globalno in trajnostno rast inovativnih MSP (RazvojniPlus Program)« v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju od 2021 do 2027.