Čezmejni pospeševalnik v ZDA: Izvrstna izkušnja, ki krepi slovenski podjetniški ekosistem

Dne 6. januar 2025
 

“Pripravite se na nepozaben teden v Austinu, Teksas, kjer se boste startupi in druga ambiciozna podjetja združili, da zanetite ideje, ustvarite nove povezave in spodbudite svojo rast!” Tako se je glasilo vabilo Slovenskega podjetniškega sklada in AmCham Slovenija za udeležbo v čezmejnem pospeševalniku. In izkušnja je potrdila, da je program, namenjen podjetjem, ki se želijo širiti na trg ZDA, preveriti zrelost storitve ali produkta za ta trg in spoznati investicijske priložnosti, navdušil v vseh pogledih.

 

AmCham Slovenija, ki velja za eno največjih in najbolj aktivnih poslovnih skupnosti v Sloveniji, osredotočeno na ameriški trg, s programom slovenskim startupom in scaleupom omogoča potrebno oporo za rast na konkurenčnem trgu ZDA. “Brez te podpore bi bilo marsikateremu podjetju težko naredit prve korake, s programom pa dokazujemo, da lahko gradimo uspešne zgodbe, ki krepijo ne le posamezna podjetja, temveč tudi slovenski startup ekosistem,” je prepričana Lara Luznar, projektna vodja v AmCham Slovenija.

 

Obisk Austina je bil dragocen tudi, ker so podjetja dobila zelo poglobljen vpogled v tamkajšnji ekosistem, ki zadnja leta postaja eden vodilnih in najbolj dinamičnih ekosistemov v ZDA, morda celo na svetu.

 

DBDtools, ESSENTIA PURA, LINENSPOT, RINGO, TipPri, PSY BYTE, KOKICA, ELINOR, DTs HUB in GLOW SEVEN so bili letošnji udeleženci čezmejnega pospeševalnika v ZDA Startup Overseas 2024 Austin: Bootcamp. Vsa podjetja so bila v preteklosti ali prejemniki podpore Slovenskega podjetniškega sklada (P2, SK in SI-SK) ali so vpisana v Register inovativnih zagonskih podjetij.

 

 

Prvi del programa Startup OverSeas 2024 so sestavljali trije moduli, v katerih so udeleženci bolje raziskali trge ZDA. Moduli, ki so potekali v živo, so ponudili predvsem razumevanje investicijskega, pravnega, davčnega ter marketinškega okolja ZDA.

 

Drugi, praktični del programa Startup OverSeas 2024, je bil intenziven delovni teden v ZDA, ki je udeležencem ponudil, da v praksi preverijo zrelost svoje poslovne ideje in njen potencial za širitev na ameriški trg. Spoznavali so poslovno kulturo v ZDA, pripravljali pitche za uspešno predstavitev investitorjem in kupcem, razvijali strategije in poslovne modele ter raziskovali raznolikost ameriškega trga in identificirali vstopne točke.

 

Hkrati je bilo mreženje v Austinu tudi priložnost za srečanja z lokalno poslovno skupnostjo in investitorji, udeleženci so obiskali zanje zanimiva podjetja in na podlagi praktičnih treningov izdelali individualni načrt vstopa na trg ZDA. Med strokovnjaki, ki so s slovenskimi podjetniki sodelovali v Austinu, sta bila tudi Kevin Koym, ustanovitelj Tech Ranch Austin, in Sean Herrity, ustanovitelj in izvršni direktor podjetja US Trade Consult.

 

Teksas je zelo ambiciozen na tehnološkem nivoju

“Izkušnja je bila res izvrstna, posebej bi izpostavil organizacijo in soudeležence. Program je potekal zelo tekoče, dobre so bile delavnice, dovolj je bilo časa, da smo lahko delali na svojih primerih. Vsi smo bili tam z namenom, da zgradimo posel in smo ogromno delali. Zato je bila to res pozitivna izkušnja,” je dejal Martin Vogrin, direktor podjetja TipPri. Dodal je, da je Teksas zelo progresivna država, ki veliko denarja, čeprav ta prihaja predvsem iz naftne industrije, vlaga v tehnologijo.

 

 

Tudi za Uroša Požgana, ustanovitelja in direktorja Kokice, je bil obisk v Ameriki nekaj posebnega, “ker smo se ne samo povezali z ameriško delegacijo, ampak tudi slovenski podjetniki med seboj. Pridobili smo veliko novega znanja in informacij, kako pravilno vstopiti na ameriški trg, v podjetju pa smo dobili tudi potrditev, da delamo nekaj prav. Pokice smo poslali v Ameriko, bile so zelo dobro sprejete.” Uroš je spoznal tudi, da je personalizacija pokovke oziroma njene embalaže, s katero Kokica ustvari že polovico prometa pri nas, lahko na ameriškem trgu omogoči povsem nov poslovni model, ki kaže zelo pozitivne obete.

 

 

“S programom Startup Overseas pomagamo odpirati vrata najbolj konkurenčnih trgov. Na bootcampu podjetja pridobijo ključne informacije o tem, kako deluje ameriški trg, kako pristopiti k investitorjem, kako prilagoditi svoje produkte potrebam ameriških kupcev, pa tudi, kako izpiliti pitch, ki naj temelji na močni zgodbi,” o programu pove Lara Luznar in dodaja, da so pravila igre v ZDA popolnoma drugačna kot v Evropi: “Ameriški investitorji pričakujejo jasno zastavljeno strategijo rasti, hitro odzivanje na tržne spremembe, zgodbo, ki jih bo prepričala. Na drugi strani pa so kupci, ki pričakujejo hitro odzivnost, dobro podporo. Podjetja skozi naš program dobijo tudi vpogled v ameriško poslovno kulturo, ki ceni inovativnost, neposrednost in hitrost. Je pa potrebno zavedanje, da je sodelovanje v bootcamp programu le začetek poti osvajanja trga ZDA. Potrebne so vztrajnost, osredotočenost, upoštevanje zakonitosti, ki veljajo v ameriški poslovni kulturi.”

 

Slovenski trg je idealen za validacijo, ne ponuja pa možnosti za rast

“Slovenski trg je izjemno majhen in čeprav predstavlja idealen testni trg za validacijo inovativnih poslovnih idej žal ne zadostuje za skalabilnost in podjetjem ne ponuja možnosti, da bi na tem trgu lahko zrasla. Zato se slovenska podjetja morajo širiti preko meja Slovenije in pridobivati nove poslovne priložnosti na tujih trgih. Tega se na Skladu dobro zavedamo, zato smo se že pred leti odločili, da poleg klasičnih pospeševalniških programov razvijemo tudi čezmejne pospeševalniške programe,” odločitev za Startup Overseas utemeljuje Ana Vele iz Slovenskega podjetniškega sklada.

 

Trg ZDA po njenih besedah morda res ni tisti, na katerega slovenska podjetja najprej pomislijo, “primarni cilj so za slovenska podjetja predvsem sosednji trgi, s katerimi pa smo bolje povezani, zato je vstop na te trge tudi lažji. Zato se na Skladu osredotočamo bolj na daljne trge, ki so za podjetja težje dostopni in eden izmed teh so ZDA. ZDA so ogromen trg, tudi eden najbolj tehnološko intenzivnih trgov in če podjetje uspe na enem mestu v Ameriki, se tam lahko zelo hitro širi.”

 

Šele, ko večkrat propadeš, lahko zares uspeš

Ana Vele dodaja, da je ameriški trg tudi kulturno zelo zanimiv: “Američani so zelo drugačni od nas, zelo so nagnjeni k tveganju, kar Slovenci nismo. Pri njih pomeni, da je treba večkrat propasti, da lahko potem zares uspeš. In za podjetnike je ključno, da to spoznajo, in da lahko kaj takega prenesejo tudi v slovensko okolje.”

 

Mreženje je bilo po besedah Ane intenzivno, podjetja so lahko navezala stike in to je bilo izjemno pomembno, predvsem pa so se slovenski podjetniki spoznali tudi med seboj. “Tam so izmenjali izkušnje, znanja, mnenja, kar prispeva tudi h krepitvi slovenskega ekosistema,” je prepričana Ana.

 

Zakaj sodelovati v čezmejnem pospeševalniku?

  • Teden dni v Austinu v Teksasu prinaša poglobljeno razumevanje lokalnega startup ekosistema in prilagoditev strategij za ameriški trg.

  • Srečanje s potencialnimi investitorji omogoča neposreden stik z vlagatelji in pridobivanje finančne podpore.

  • Usposabljanje za razvoj poslovnih pitchev je prilagojeno ameriškim investitorjem, z možnostjo prejemanja povratnih informacij.

  • Intenzivno mreženje in praktično odkrivanje trga ZDA prinaša razširjanje poslovnih stikov in izkušnje z ameriškim trgom.

  • Konkretni nasveti izkušenih podjetnikov in strokovnjakov, ki vam bodo pomagali pri razvoju učinkovitih strategij za ameriški trg.

  • Tridelni program, ki vključuje strokovne vpoglede, usmeritve glede regulative ter strategijo vstopa za uspešen prodor na ameriški trg.

 

V okviru Razvojni Plus programa so na voljo tudi številne druge aktivnosti in programi, ki si jih lahko ogledate tukaj

 

Operacijo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa »Vsebinska podpora za hitrejšo globalno in trajnostno rast inovativnih MSP (RazvojniPlus Program)« v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju od 2021 do 2027.

 

Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.