Leta 2015 sta ustanovitelja startup podjetja Next, David Mohar in Jan Dobrilovič lansirala spletno platformo Beeping, ki omogoča enostavno naročanje preverjenih in zanesljivih čistilcev za dom. Beeping deluje podobno kot Uber, saj lahko samo z nekaj preprostimi kliki hitro, varno in enostavno naročimo čiščenje na dom. S pomočjo Beeping Business lahko zagotovimo čiščenje svojih poslovnih prostorov, podprto z vso podporo tehnologije.
Beeping je prejemnik sredstev iz razpisa SK75 Slovenskega podjetniškega sklada, leta 2018 pa je ekipi podjetja uspelo pridobiti tudi časten naziv Slovenski start:up leta 2018. Podjetje je sklenilo pomembna partnerstva s številnimi mednarodnimi družbami kot so Eurosender, Generali Insurance Group, Krisma in DIH Technology. V Beepingu so prepoznali velik potencial vlagatelji iz zasebnega sklada tveganega kapitala Fil Rouge Capital in leta 2019 tudi vanj investirali. Beeping se je kmalu začel širiti iz slovenskega na hrvaški trg, letos mu je uspel tudi vstop na španski trg.
Širitev v Španijo
Soustanovitelj in direktor podjetja, Jan Dobrilovič je ambiciozno širitev poslovanja na tretje tržišče napovedal že lani, ko so med epidemijo zaznali povečano povpraševanje po njihovih storitvah. Širitev v Španijo so sprva načrtovali za drugo polovico leta 2020 in jo zdaj tudi uresničili ter vstopili v več kot tri milijonsko špansko prestolnico Madrid.
Zakaj Španija?
Po besedah ustanoviteljev predstavlja Španija ključen potencial za poslovni model Beepinga. Sorodne platforme kot so Uber, Uber Eats, Glovo so postale del vsakdanjega življenja številnih prebivalcev španskih mest in v podjetju so prepričani, da segment čiščenja gospodinjstev tu ni izjema. V Beepingu so prepričani, da lahko ponudijo izkušnjo čiščenja na višjem nivoju.
V svoji strategiji ne načrtujejo samo vstopa v Madrid, ampak se želijo širiti tudi v ostala večja mesta kot so Barcelona in Valencia.
O izkušnjah, pripravah, pričakovanjih in izzivih ob vstopu na španski trg, smo govorili tudi s soustanoviteljem podjetja, Janom Dobrilovičem.
[Intervju] Vstop na španski trg, »trd oreh ali mala malica«?
Jan Dobrilovič, Beeping, soustanovitelj
Kakšna so bila vaša pričakovanja ob vstopu na španski trg in ali so se tudi uresničila?
»Ko govorimo o Madridu govorimo o 3,5 milijonskem mestu izjemnega potenciala. Že samo ta številka govori o tem, da so naša pričakovanja visoka. Kljub vsemu pa smo z »nogami na tleh« in poskušamo iz dneva v dan rasti, izboljševati našo storitev in produkt, nadgrajevati naše tehnološke kapacitete ter zmožnosti saj verjamemo, da lahko le na tak način dosežemo izjemno ambiciozne cilje, ki jih imamo na španskem trgu«.
Vstop v Madrid je predstavljal enega izmed največjih izzivov do sedaj, kako ste se z njim soočali in se nanj pripravljali?
»Sam vstop na španski trg je bil sicer planiran v prvi polovici leta 2020, vendar smo bili slednje primorani, zaradi znanih dejstev prestaviti. V Beepingu imamo relativno dodelan načrt vstopa na novo tržišče. Za slednjega imamo pripravljen 100 dnevni sprint, ki vključuje vsa bistvena področja, od ureditve pravno-formalnih zadev glede odpiranja podjetja, potrebnih iniciativ za iskanje prvih beeperjev, lokalizacijo poslovanja, prilagoditev na platformi in vse do marketinških aktivnosti. 100 dnevni plan smo v Španiji uspeli realizirati v 120 dneh. Razlog tiči v dejstvu, da je relativno veliko birokratskih ovir. Velik del ekipe je pomagal pri iniciativah prenosa znanja, na vseh področjih od razvoja, beepers operations do customer operations. Prav vsi so doprinesli k temu, da je lokalna ekipa pridobila vse potrebne informacije, nasvete in usmeritve, ki so olajšale start«.
Kakšne so bile vaše prve izkušnje s španskim trgom?
»Že prvi stik ob iskanju kandidatov za lokalno ekipo in vodenje naših operativnih poslov je prineslo presenečenje. Na razpisano delovno mesto se je v manj kot 24 urah, prijavilo več kot 300 kandidatov in to samo na enem kanalu iskanja kandidatov.
Trg delovne sile je resnično »brutalen«. Ogromno je priložnosti izluščiti kandidate, ki so skladne z vrednotami podjetja. Enako velja na drugi strani, saj smo zaznali izjemno povpraševanje na strani sodelovanja z Beepingom s strani čistilcev, naših partnerjev. Količina prijav in velik interes nas sicer nista presenetila, saj smo to pričakovali, sta pa pospešila aktivnosti v smeri dodatnih izboljšav procesa in tehnološke podprtosti »onboardinga« bodočih beeperjev«.
Nasveti, ki bi jih svetovali podjetnikom ob vstopu na španski trg?
»Vzemite si mesec ali dva več pri pravno-formalnem delu. Odpiranje podjetja v Španiji je podvrženo velikim birokratskim in administrativnim preprekam. Covid situacija tu ni pomagala, kvečemu še dodatno upočasnila zadeve. Španski ritem in dojemanje »customer experience« je popolnoma drugačen kar smo navajeni v Sloveniji. Popolnoma normalno je, da ti banka ne odgovori po več dni, tednov, da na odgovor za posredovano konkretno ponudbo pri določenem dobavitelju čakaš v nedogled, tudi po večkratnih posredovanjih. To je, glede na relativno veliko konkurenčnost trga, presenetljivo. Trg dela v Španiji je relativno drugačen. Mnogo več je fluktuacije, kandidati imajo veliko izkušenj iz različnih področij, različnih podjetji, v veliki večini multinacionalk in uspešnih ter znanih »startupov«. Veliko je kandidatov z mednarodnimi izkušnjami. To bi se mi zdelo bistveno poudariti mogoče glede na trenutno poznavanje tržišča«.
Beeping je prisoten v številnih slovenskih mestih in v največjem hrvaškem mestu Zagreb. Med ključnimi cilji v letu 2021, si ob širitvi v špansko prestolnico Madrid prizadevajo povečati prodajo na trgih, kjer so že prisotni in ponuditi svoje storitve tudi najemodajalcem apartmajev na slovenski obali ter v izbranih obmorskih hrvaških mestih.
Spoznajte finaliste Slovenski start:up leta 2021 in izberite svojega favorita
###
Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.