Letošnje leto je zaznamovalo tudi podjetje Trilogic, ki je razvilo platformo eHrana in se je maja združilo s španskim zagonskim podjetjem Glovo, ki je prisotno v 22-ih državah in 790-ih mestih. Začetki eHrane segajo v leto 2011, ko so trije prijatelji z gimnazije in kasneje fakultete za elektrotehniko zasnovali platformo za spletno naročanje in dostavo hrane.
Na letošnjem jesenskem teambuildingu SK in P2 podjetij, ki poteka v okviru Startup Plus Programa, ki ga organizira Slovenski podjetniški sklad, smo lahko prisluhnili daljšemu pogovoru s soustanoviteljem eHrane, Borutom Markljem. Borut nam je zaupal nekoliko več o združitvi Glova z eHrano. Preberi spodnji intervju in spoznaj, kako je eHrana postala del globalne zgodbe Glovo.
[Intervju] Od eHrane do Glovo Slovenija
Borut Markelj, eHrana, soustanovitelj
Kakšna je neka dodana vrednost tega prevzema za uporabnika vaših storitev kot eHrane, zdaj ko je ta postala del globalne zgodbe Glovo?
“Jaz mislim, da se bo zgodilo več sprememb, ta deal je tudi t.i. Acq-hiring deal, kar pomeni da firma prevzame poleg vseh strank, uporabnikov, vzpostavljene infrastrukture, tudi vse zaposlene in to je tudi del pogoja.
Tukaj sta tudi dve veliki spremembi, ena je v interni ekipi, eno pa kaj bo vidno na trgu. Za interno ekipo je to zmeraj šok in tako kot je Rok omenil, ko se začne M&A proces je lahko problemaitčno. Ko so februarja k nam prišli španci pogledat, kakšna je ekipa in ali je to res added value za njih so vsi zaposleni izvedeli kaj se dogaja.
Tukaj je bilo problematično predvsem za ekipo, saj so vedeli, da je firma v procesu prodaje. Od februarja do julija so imeli zaposleni za tebe kot ownerja toliko vprašanj na katera enostavno ne znaš odgovoriti. Tukaj je ful neke negotovosti.
Spremembe na trgu pa bodo tiste ključne spremembe, ker je eHrana delovala kot food delivery app, Glovo pa je multicategory lifestyle app, kjer poleg hrane dostavljajo vse. Od tukaj sledi naslednja velika stvar, ki se bo zgodila in sicer dostava iz supermarketa Tuš. V prihodnosti bo zelo velik poudarek na grocery, na voljo bodo tudi kurirske storitve itd. To pomeni, da si boš lahko enkrat v prihodnosti zaželel iPhone in Glovovec ti ga bo prinesel.”
Kaj pa glede samega prevzema, kaj je bil glavni motiv s strani Glova, vaš know-how, kupci, na kaj so v bistvu najbolj gledali?
“Jaz sem skozi mislil, da pri podjetništvu z nekim lastnim znanjem generiraš prihodke, potem ti ostaja profit, katerega investiraš v razvoj in širitev. Mene je bilo vedno zelo strah za profit. Ampak v celem prodajnem procesu me sploh noben ni vprašal o profitabilnosti, saj to sploh ni bila metrika. V bistvu so jih zanimali samo aktivni uporabniki, aktivne restavracije, kurirji in število zaposlenih. Tudi v zaposlenih so videli velik asset, saj je Time to market zelo pomemben, to da ti zaposliš ljudi ki se spoznajo na določeno področje in tudi ostanejo.”
Ali kljub prevzemu ostajaš v podjetju? Kakšna bo tvoja naloga in ali boš imel kakšno večjo vlogo v okviru korporacije Glovo?
“Zaenkrat sem sprejel vlogo General manager Glovo Slovenija. Mislim, da je za mojo osebnostno rast to zelo zanimivo. Zelo zanimivo je tudi spoznat podjetje, ki je na steroidih in hitro raste. Rad bi tudi videl, kako to deluje in kako se organizirajo oni. Za naprej pa še bomo videli. Jaz mislim, da imajo podjetniki zmeraj problem, če izgubijo prevelik vpliv nad samo storitvijo in servicom v podjetju, ki so ga ustvarili.”
Borut Markelj, soustanovitelj eHrane
Če se dotaknemo tvoje začetniške poti, v enem intervjuju si rekel, da če bi imel prej možnost takih mentorjev, da bi bil razvoj oz. da bi bila ta strma in kasneje tudi zelo uspešna pot, lažja, lahko poveš kaj več o tem?
“Na začetku smo imeli feeling, da vse vemo in to se mi zdi tudi pozitivno, ker če ne bi imeli takšnega feelinga in bili tako naivni, mogoče sploh ne bi začeli. Na poti pa spoznaš, da ti lahko dajo tudi drugi podjetniki kake nasvete, ene lahko takoj upoštevaš, ene pa razumeš komaj čez par let in ti so najbolj zanimivi.
Ko smo dobili P2 investicijo za razvoj logisitčnih algoritmov, smo se prijavili v mentorsko skupino in kmalu sem obžaloval, da že prej nismo dobili kakšnega mentorja, ki nam bi svetoval. Najverjetneje bi dober mentor lahko prej prepoznal, kakšno rast lahko naredimo.
Na tem mestu pa še bi komentiral izbiro imena. Tukaj smo že na začetku naredili mindset napako, saj smo storitev poimenovali eHrana. Že prvi dan smo se omejili samo na slovenski trg in samo na dostavo hrano. V času korone smo sicer želeli preizkusiti večkategorijsko dostavo, a nas je ime pri tem oviralo. Če bi zdaj izbiral ime, bi izbral neko catchy, internacionalno ime, ker nikoli neveš kaj bo čez 5 let.”
Verjetno ne miruješ, že snuješ kakšno novo podjetniško zgodbo?
“Zdaj zelo ne mirujem, ker smo sredi tranzicije iz eHrane na Glovo. Zdaj smo začeli z migracijo userjev na eHrani. Zadnji trije meseci so bili za nas zelo intenzivni, dosti je bilo pravnih dilem in izobraževanj.
Nisem še imel časa razmišljatI o novi podjetniški zgodbi, bo pa ta čas zagotovo še prišel in takrat bom dobro razmislil, kam bom investiral svoj čas v prihodnje.”
Program Teambuilding
Jesenski startup teambuilding je bil brezplačno na voljo vsem mladim podjetjem, ki so prejemnik zagonskih spodbud P2, SK75 in SK200 ali SI-SK, Slovenskega podjetniškega sklada. Potekal je 9. septembra, v Orehovem gaju. Na tokratnem jesenskem teambuildingu smo prisluhnili bogatemu programu, ki so ga sestavljali priznani govorec in coach Dani Polajnar, naj startup podjetja leta, Chipolo, Beeping in Lushna, naj mentorja Maja Voje in Aleš Špetič, odvetnik Rok Jerovšek in so-ustanovitelj E-hrane Borut Markelj.
Te zanima, kako je potekal jesenski teambuilding SK in P2 podjetij? Te zanima kaj je "Flashlight leadership", s katerim je rasel sloviti Outfit7? Bi rad izvedel/a, kdo so naj startupi in mentorji? Izvedi več o združitvi eHrane z Glovom in spoznaj osnovne pravne pojme na področju prevzemov ter pridobi nasvete s področja employer in personal brandinga na LInkedInu.
Preberi več o jesenskem Teambuildingu tukaj
###
Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.