Slovenci vedno znova dokazujemo, da zmoremo in znamo ustvariti uspešne podjetniške zgodbe, ki žanjejo uspehe tudi na globalnih trgih. Z izjemnimi rezultati se lahko pohvalijo tudi številni startupi, ki so bili vključeni v podporo, ki jo zagotavlja Slovenski podjetniški sklad s kombinacijo finančne in vsebinske podpore. S takšno podporo je pot startupov in scaleupov do hitre rasti in prodora na globalni trg zagotovo lažja in tako marsikatera podjetniška zgodba, ki sicer ne bi uspela, ob takšni podpori uspe.
Številni prejemniki tovrstne podpore pišejo uspešne podjetniške zgodbe, med njimi Chipolo, ki je lani dosegel 10 mio evrov prihodkov na globalnem trgu, Gentler Stories, ki je bil lani izbran med 1,6 mio aplikacijami za najboljšo aplikacijo leta za Apple Watch s strani Apple-a, CirrioSoft, ki je prejel investicije v višini 600.000 evrov, in mnogi drugi.
SK program podprl 126 podjetij
Podpora, ki jo je v obdobju 2014-2022 s programi SK50, SK75 in SI-SK zagotovil Slovenski podjetniški sklad inovativnim startup in scaleup podjetjem s potencialom hitre globalne rasti, je številnim podjetjem pomagala pri pisanju uspešnih podjetniških zgodb, kar kažejo tako rezultati kot tudi odzivi podjetnikov samih.
V obdobju od 2014-2022 je tako Slovenski podjetniški sklad s spodbudami SK50, SK75 in SI-SK podprl 126 startup in scaleup podjetij s potencialom hitre rasti, med njimi 105 podjetij s konvertibilnimi posojili in 21 podjetij z naložbami. V okviru teh spodbud je Sklad podprl podjetja s 13,78 mio evrov sredstev (7,425 mio evrov konvertibilnih posojil in 6,355 mio evrov lastniških naložb). Podjetja pa so dodatna pridobila še 13,12 mio evrov naložb zasebnih vlagateljev.
Pri SK75 podpori gre za konvertibilno posojilo v višini 75.000 evrov in je namenjena inovativnim startup podjetjem s potencialom globalne rasti, ki že imajo svoj produkt razvit in z njim ustvarjajo prve prihodke na trgu ter želijo pospešiti rast prodaje.
Podpora SI-SK pa je namenjena podjetjem, ki so že pridobila zasebnega investitorja, in podvoji zasebno investicijo v višini od 100.000 do 600.000 evrov.
Poleg denarja tudi bogata vsebinska podpora
Prejemniki finančnih spodbud Sklada so bili poleg finančne podpore deležni tudi bogate vsebinske podpore v okviru Startup Plus Programa v obliki mentorskega programa ter drugih specializiranih, intenzivnih in zaključenih podpornih programov.
Predvsem mentorska podpora z izkušenimi mentorji je zelo dragocena, ob njej pa tudi številne druge oblike pomoči, usposabljanja in programi kot so pospeševalniški program SK Growth Camp, Web3 pospeševalnik, ScaleUPgrade, Prodajni pospeševalnik,Push2Start, Startup klinika, HardwareSTART, dogodki Teambuilding+, možnost udeležbe na konferenci Podim, …
Iz družine SK podjetij prihajajo številne uspešne podjetniške zgodbe
Prav kombinacija finančne in vsebinske podpore je omogočila mnogim podjetjem, da so dosegla zavidljive dosežke in danes pišejo uspešne zgodbe, tudi na globalnih trgih. Ta podpora je še posebej dragocena na začetku podjetniške poti, ko želijo podjetja narediti večji preboj na trgu in hitro rast.
V nadaljevanju predstavljamo nekaj uspešnih podjetniških zgodb iz družine podjetij, ki so prejemniki SK podpore Slovenskega podjetniškega sklada. Zmagovalec med njimi je v obdobju 2014 - 2022 s svojimi izjemnimi dosežki gotovo podjetje Chipolo.
Poglejte, kaj vse jim je uspelo.
Chipolo od uspešne Kickstarter kampanje do 10 mio evrov prihodkov
Trboveljski ekipi, ki izdeluje pametne sledilnike, ki pomagajo uporabniku najti založene stvari, kot so ključi, denarnice, računalnik ali torbice, je po izjemnem uspehu na platformi Kickstarter leta 2013 - zastavljeni cilj 15.000 ameriških dolarjev so dosegli v zgolj 17 urah in na koncu zbrali 297.000 dolarjev-, leta 2021 uspel nov pomembni mejnik. Kot prvi na svetu so naredili sledilnik, ki deluje znotraj Apple Find My ekosistema, kar je dalo podjetju velik pospešek v rasti.
Kako jim je to uspelo? Kot pravi Primož Zelenšek, direktor podjetja Chipolo d.o.o., so zaznali, da Apple pripravlja nekaj, kar so sami lansirali že skoraj 10 let pred Apple-om. Kontaktirali so Apple, našli so skupni jezik in v aprilu 2021 dali na trg produkt, ki deluje znotraj Apple-ovega ekosistema.
Naslednji mejniki so se zgodili v lanskem letu. Na trg so dali nov produkt Chipolo Card Spot. Gre za pametni sledilnik v kartični izvedbi, ki je primeren za sledenje denarnic. Podjetju je lani uspel tudi vstop v 160 trgovin Best Buy, največjega retailerja prodaje elektronskih naprav na svetu, in vstop v Apple online trgovino, v naslednjem koraku pa je v načrtu tudi vstop v malo manj kot 500 uradnih fizični Apple trgovin.
Poleg tega je podjetje lani na globalnem trgu ustvarilo 10 mio evrov prihodkov, kar je gotovo pomemben mejnik v rasti podjetja.
Inovativnost in ekipa sta igrala ključno vlogo pri uspehu
Kot nam je v intervjuju zaupal Primož Zelenšek je »zagotovo k uspehu prispevala inovativnost, dizajn in preprostost izgleda in uporabnost mobilne aplikacije. Za uspeh pa je bila ključna tudi ekipa. Nas je bilo sedem. To je eden izmed ključnih elementov, da smo uspeli prijadrati tako daleč. Vsak je imel svojo nalogo in te naloge so bile jasno definirane. Takrat smo se zelo hitro odločali. To je bila zelo velika prednost, po drugi strani pa je lahko to tudi slabost.«
Najtežje na njihovi podjetniški poti pa je bilo širjenje prepoznavnosti blagovne znamke z omejenimi sredstvi, še posebej na svetovnem trgu, kjer tekmujemo z največjimi podjetji na svetu, ki imajo marketinške budgete precej večje od njihovih.
V intervjuju je Primož z nami delil še nekaj koristnih nasvetov startupom, med katerimi poudarja, da je »preden začnemo razvijati vesoljsko ladjo, treba ideje zelo dobro stestirati in preveriti, ali bo trg sprejel našo idejo. Vsakemu startupu bi predlagal, da sprva res dodobra raziščejo, kdo je njihov kupec in kje bodo vaš produkt kupili in zakaj bodo kupili ravno vaš produkt. Ko je kupec definiran, najprej osvojite en trg in se potem širite po svetu po segmentih ali pa po državah. Če ti uspe na enem trgu, je večja verjetnost, da ti bo tudi na naslednjem.«
Prejeta podpora zelo koristila v fazi visoke rasti
Denar, ki ga je Chipolo prejel v okviru spodbud Sklada, je po besedah Primoža prišel podjetju zelo prav, saj so ga prejeli takrat, ko so bili v fazi zelo visoke rasti in je bilo potrebno financirati zalogo. Slovenski podjetniški sklad je v vseh teh letih podjetju pomagal tudi preko mentorskih podpor. Vsi raznorazni nasveti so pripomogli, da je Chipolo močnejši kot bi bil brez njih.
Vas zanima še več o Chipolu, njihovih izzivih in nasvetih? Poglejte si celoten intervju s Primožem Zelenškom.
CirrioSoft prejel investicije v višini 600.000 evrov
Podjetje CirrioSoft d.o.o. razvija spletno platformo Quantifly za reševanje HRM izzivov, ki deluje kot neke vrste »zdravnik za podjetja«, saj pomaga managerjem in HR-ju v podjetjih sprejemati strateške odločitve, odkriti, kaj ni optimalno v podjetju in poiskati rešitve. Njihovi pomembnejši dosežki so bili, da so po dveh letih na trgu uspeli pridobiti zaupanje 60 strank na domačih in tujih trgih, med njimi so tudi nekatera največja in bolj prepoznavna slovenska podjetja, vstopili so na tuje trge predvsem organsko in pridobili investicijo podjetja Viva (Peter Vipavec) v višini 100.000 eur in podjetja Elektronček (Joc Pečečnik) v višini 500.000 eur.
Luka Pregelj, direktor podjetja CirrioSoft nam je v intervjuju povedal, da je »k uspehu podjetja najbolj prispevalo predvsem veliko dela celotne ekipe. Pomemben je strateški pristop in ne se ustrašit dela, ker ga bo veliko.«
Dragocena SK podpora in vstop na tuje trge
Luka še dodaja: »Mentorski program v okviru SK podpore nam je gotovo veliko pomagal. 75.000 evrov nam je zelo pomagalo v tistem trenutku. V prvem letu poslovanja nam je ta denar zelo veliko pomenil. Vključeni pa smo bili tudi v druge programe. Zelo nam je pomagala tudi udeležba na Startup Acceleratorju v Izraelu. In zgodba z Elektrončkom se verjetno ne bi odvila brez Podima.«
Na osnovi svojih izkušenj Luka predlaga drugim startupom, naj pričnejo čim prej razmišljati o vstopu na tuje trge. Poleg tega pa predlaga, naj se čim prej vzpostavi nek finančni dashboard za spremljanje finančnih metrik in zelo dobro razumevanje, koliko denarja prihaja in koliko odhaja.
»Zelo pomembno pa je tudi imeti čim več posluha za ekipo na nivoju gradnje ekipe kot komunikacije znotraj ekipe kot tudi zagotavljanje tega zanosa. To na koncu naredi razliko med uspešnim in neuspešnim pospešnim. Startup ni nič drugega kot ideja in ekipa, vse ostalo, poslovni model in tehnologija, se bo razvilo samo, če ti dve zadevi funkcionirata. Če ne, potem ne bo uspeha,« še dodaja Luka.
Vas zanima še več o dosežkih podjetja CirrioSoft in njihovih nasvetih? Poglejte si celoten intervju z Luko Pregljem.
Še več dosežkov SK podjetij
Seznam dosežkov podjetij, ki so bila deležna SK podpore Sklada, pa je še precej daljši. Na koncu članka predstavljamo še nekaj dosežkov nekaterih izmed njih.
Izjemni dosežki prihajajo tudi iz družine P2 podjetij
Z razpisom P2 podprli 756 podjetij
Slovenski podjetniški sklad je v obdobju 2006-2022 podprl tudi 756 podjetij z razpisom P2, ki je omogočal podjetjem v zgodnjih fazah pridobiti 54.000 evrov nepovratnih sredstev za razvoj produkta. Ta razpis je bil namenjen za zagon tehnološko inovativnih podjetij s potencialom rasti, ki so šele na začetku svoje poti in za širši trg razvijajo inovativne produkte, procese in storitve z visoko dodano vrednostjo. V obdobju 2006-2022 je bilo za razpis P2 odobrenih skupno cca. 42 mio evrov.
Tudi med prejemniki P2 spodbude so številna podjetja dosegla izjemne dosežke, med katerimi so tudi Gentler Stories, Flux Performance, Extra Forge in številni drugi. Pa poglejmo, kaj jim je uspelo doseči.
Gentler Stories prejel prestižno nagrado Apple-a
Podjetju Gentler Stories d.o.o., ki razvija aplikacijo Gentler App za spremljanje fizične vadbe in aktivnosti z namenom vzdrževanja kondicije ob upoštevanju fizične pripravljenosti posameznika, je v lanskem letu uspel prav poseben dosežek. Nedavno so osvojili prestižno nagradno s strani Apple-a »App of the Year«. Apple namreč na koncu vsakega leta izbere po 1 aplikacijo za vsako napravo in letos so med 1,6 mio aplikacijami izbrali Gentler App za Apple Watch, pri čemer je Apple izpostavil, da ta aplikacija pomembno prepoznava prave potrebe v svetu.
Kot nam je v intervjuju zaupala Katarina Lotrič, soustanoviteljica podjetja Gentler Stories, ki ga sestavlja ekipa štirih med seboj zelo raznolikih ljudi, je ključno, da je »ekipa sestavljena iz različnih profilov ljudi, če delaš aplikacijo. Pomembno je, da imaš nekoga, ki razvija, nekoga, ki pokriva uporabniško izkušnjo, nekoga, ki skrbi za način komunikacije, nekoga, ki jo zna spraviti v svet, predstavljati svetu, nekoga, ki zna dobro stestirati aplikacijo, preden gre ven, da zna najti »bug-e«. Se mi zdi, da pri nas pokrijemo ravno prava področja, da smo lahko naredili produkt, ki je dober market fit in ki je bil hkrati potem spravljen v svet in prepoznan na drugi strani kot relevantna rešitev v času in prostoru.«
Če razvijate aplikacijo, jo dajte čim prej ven
Tistim, ki se lotevate aplikacij, Katarina svetuje, da dajte nekaj ven, kakor hitro je to možno, da stvari stestirate. Pomembno je, da si najdete beta testno skupino ali morda daste kaj na App Store Google Play, zato da pridobite feedback.
Katarina še dodaja: »Startupom bi svetovala, naj se ne bojijo tega, da niso dovolj dobri, naj ne stremijo za neko perfekcijo, ker pač ne obstaja. Za vse, kar je zunaj, dobivaš feedback in ves čas prilagajaš. Pomembno je tudi, da preveriš, ali je to kar si zaznal, samo tvoj problem ali še od koga drugega.«
Kot pravi, se da danes to dobro preveriti na družbenih omrežij, v člankih, debatah, forumih in tako lahko hitro ugotovite, ali ima še kdo drug problem, ki ste ga zaznali, ali ne. Pri aplikacijah je tudi zelo dobro pogledati review-je uporabnikov pri konkurenci in se iz njih kaj naučiti, saj uporabniki radi povedo, kaj jim je všeč, kaj jim manjka ali kaj jih moti, kar je lahko dobra osnova za snovanje rešitve.
Vas zanima še več o Gentler Stories dosežku in poti do njega? Poglejte si celoten intervju s Katarino Lotrič.
Flux Performance zbral za 2 mio evrov prednaročil
Podjetje Flux Performance d.o.o., ki razvija visoko zmogljiv električni motokros motor, ki je hitrejši in boljši od vseh bencinskih motokros motorjev na trgu, je zbral v letu 2022 s predstavitvijo produkta na spletu za 2 mio evrov prednaročil, 2.600 ljudi se je prijavilo na možnost testne vožnje, največji mediji v tem segmentu po celem svetu so pisali o podjetju in zabeležili so 36 objav po svetu.
Kot nam je v intervjuju zaupal direktor in soustanovitelj podjetja Flux Performance, Marko Ukota, so vse to dosegli na podlagi objave spletne strani in z digitalnimi slikami motorja. »Niti enega oglasa nismo naredili, niti enega evra nismo zapravili za marketing. Tako da želja na trgu je res velika. Zgleda, da smo zaigrali na pravo struno z našim izdelkom. Naš motor zgleda kot pravi motokros motor in ne kot nek dizajnerski koncept ali futuristična igračka in to mislim, da ljudem že na prvi pogled sporoča, da smo tukaj danes in da napadamo najboljše bencinske tekmece na trgu.«
Poznavanje ciljne skupine je bistveno
Marko pravi: »V našem primeru imam srečo, ker sem jaz sam voznik in uporabnik motorja. Uporabnike zelo dobro poznam, ker sem jaz eden izmed njih. Za tiste, ki nimajo tega luksuza, predlagam, da se čim več pogovarjate z njimi in čim prej imejte nek prototip ali nekaj približnega, da lahko uporabnikom daste v roke, da lahko oni to uporabljajo in dajo feedback.«
In še dodaja: »V tej fazi nam SPS zelo pomaga s kapitalom, ki ga ponuja. To je za nas izjemnega pomena. Naš izdelek je precej kompleksen in drag za izdelat že v prototipni fazi in P2 nam omogoča, da naše ideje iz 3D modelov, simulacij in računov na prtičkih prenesemo na fizični prototip, na katerega lahko nekdo sede in poskusi in to je velikanski mejnik. V sklopu mentoriranja smo se združili z Nilsom, ki je izkušen podjetnik in tudi sam ima startup, ki razvija hardware izdelek. Njegovi nasveti so bili zelo dotični, odpira nam nekaj vrat pri potencialnih investitorjih in nam je pomagal vse oblikovati, da je bolj dovzetno za investitorje po njegovih izkušnjah.«
Vas zanima še več o dosežku podjetja Flux Performance in kaj svetuje Marko Ukota? Poglejte si celoten intervju z Markom Ukoto.
Extra Forge lani realiziral 550.000 evrov
Podjetje Extra Forge d.o.o. se ukvarja s kovanjem iz jekla, aluminija, bakra in brona. V okviru razpisa P2 so pripravili projekt votlega kovanja, kar pomeni, da znotraj obstoječega procesa kovanja ustvarijo votlo telo. To je že samo po sebi dosežek, da jim je uspelo izpeljati projekt od začetka do konca, ker je projekt finančno in logistično zahteven in še ni bil izveden v kovaški industriji. Eden večjih dosežkov podjetja je tudi uspešna pridobitev kredita pri Gorenjski banki, kasneje pa tudi dobiti kupce na še neobstoječi proizvodnji in vzpostavitev proizvodnje. Lani je podjetje doseglo realizacijo približno 550.000 evrov, za letošnje leto pa načrtujejo od 1,9 do 2,4 mio evrov prihodkov.
Dobro zastavljen poslovni načrt in vztrajnost je ključ do uspeha
V intervjuju nam je Marko Lukić, namestnik direktorja podjetja Extra Forge, zaupal, da je igral najpomembnejšo vlogo pri njihovem uspehu prav dobro zastavljen poslovni načrt, ki pa ga je potrebno ves čas nadgrajevati in morda tudi vključiti v pripravo ljudi, ki niso v tej branži, saj lahko od njih prejmemo zelo koristne nasvete.
Dodaja še, da »brez zavrnitev, brez zamud pri dobavi stroja, verjetno ne bi zajeli toliko vidikov kot smo jih sedaj. Dejansko smo dosti bolj pripravljeni na prihodnost in na tekočo proizvodnjo in poslovanje. Lahko bi rekli, da je za uspeh potreben dober načrt, ampak vedno je treba imeti rezervo. In zavrnitve niso nič drugega kot učna točka. Je treba vztrajat. Vsaka prepreka, vsak padec, vsaka zavrnitev pomeni neko točko učenja in dejansko doda dodano vrednost.«
Vas zanima še več o dosežku podjetja Extra Forge? Poglejte si celoten intervju z Markom Lukićem.
Še več dosežkov SK in P2 podjetij
V nadaljevanju je zbranih še nekaj dosežkov nekaterih SK in P2 podjetij. Poglejte, kaj jim je uspelo doseči v letu 2022.
Dosežki SK podjetij
ARVIO d.o.o.
Podjetje Arvio razvija Arvio AVM, sistem za ocenjevanje in upravljanje nepremičnin, ki omogoča samodejno identificiranje primerljive transakcije, oceno likvidnosti na sekundarnih trgih in predvidevanje prihodnjih gibanj na trgu.
V letu 2022 so dosegli pomemben mejnik z lansiranjem novega produkta za avtomatsko ocenjevanje vrednosti nepremičnin v portfelju finančnih institucij in skladov. Z njim so do sredine decembra 2022 ovrednotili preko 30.000 nepremičnin, kar je bistveno več kot v letu 2021, ko so tako ovrednotili 2.700 nepremičnin.
PHARSOL
Podjetje Pharsol je razvilo inovativno držalo za prenašanje laboratorijskih vial, katere ponavadi vsebujejo zelo ohlajene biološke vzorce
Februarja 2021 so zagnali spletno trgovino z delovno in zaščitno opremo, pod blagovno znamko Pharsol Protect. Sprva je šlo za stranski projekt, ki pa se je na trgu takoj prijel in začel naglo rasti. Tako so avgusta 2022 ustvarili novo, naprednejšo spletno trgovino, ki strankam iz Slovenije in tujine omogoča enostavnejši nakup opreme, tako za fizične osebe kot podjetja. V zadnjih šestih mesecih se je prodaja samo na slovenskem trgu zvišala za 300 %, z vstopom na tuje trge pa pričakujejo še večjo rast v letu 2023.
OLLO AUDIO d.o.o.
Podjetje je razvilo Play2me avdio monitoring sistem, ki ga sestavljajo studijske slušalke, nizkotonska blazina in ojačevalec, omogoča avdio inženirjem popolno zvočno izkušnjo, ne glede na to, kje so.
Podjetje je bilo zadnji dve leti na veliki preizkušnji in doseglo pomembne dosežke celotne ekipe. Podjetje je preživelo požar v letu 2021 in kljub temu ohranilo likvidnost ter profitabilnost. V 2022 je sledil upad prodaje za 70 %, kar so tudi prestali brez likvidnostnih težav in upajo, da jim uspe uloviti v decembru tudi profitabilnost. Z novim modelom so razprodali proizvodno kapaciteto do konca februarja 2023 in dosegli mejnik 10.000 strank.
Dezziv d.o.o.
Podjetje DEZZIV razvija mehansko zavoro, ki invalidskemu vozičku omogoča premagovanje stopnic.
Kot pomembne dosežke v letu 2022 v podjetju izpostavljajo ponovno "zaživetje" sejmov po koronskem obdobju in njihovo udeležbi na teh sejmih. Udeležba podjetja na dveh specializiranih sejmih Rehab 2022 in Rehacare 2022 se odraža tudi v povečani prodaji na svetovnem trgu. Tako so lani njihovo edinstveno Brake&Go aktivno zavoro za invalidski voziček prodali že v 23 držav. Največ so prodali v ZDA, Avstralijo, Nemčijo in na Japonsko.
Naslednja pomembna pridobitev v letu 2022 pa je pridobljena zaščita trgov v sedmih največjih evropskih državah, v Združenem kraljestvu, v Kanadi, ZDA in na Japonskem. Vse to so dobre osnove za širitev poslovanja na svetovnem tržišču v prihajajočem letu 2023.
AIPORT TECH d.o.o.
Podjetje AIPORT TECH razvija prenosno napravo LabiPort, namenjeno merjenju kanabinoidov konoplje v času rasti, dozorevanja, suhe rastline in tudi v določenih stopnjah predelave npr. v obliki smole ali tinktur.
Zaradi nestabilnosti dobav elektronskih komponent so bili prisiljeni iskati druge možnosti uporabe njihove tehnologije. Sklenili so partnerstvo z razvojnim podjetjem s področja zdravstva oziroma testiranja virusov. S pomočjo njihove tehnologije in partnerjevo patentirano encimsko mešanico prilagojeno na določeno vrsto virusa, omogočajo hitro in učinkovito testiranje različnih vrst virusov. Po letu razvoja prihaja partner na trg s kompletno rešitvijo katere del je tudi njihov LabiPort, ki omogoča spektralno analizo vzorca in ugotavljanje prisotnosti virusa.
Serijska proizvodnja je s pomočjo dobaviteljev že vzpostavljena. Njihov partner pravkar pričenja s komercializacijo v Sloveniji in EU, pokrito pa imajo že tudi Avstralijo in daljni vzhod. Prve naprave bodo pri uporabnikih predvidoma februarja 2023.
Omisli.si, d.o.o.
Spletni portal Omisli.si iskalcem različnih storitev rešuje problem časovno zamudnega preverjanja ponudnikov, njihovih cen in kakovosti storitev, ponudnikom pa problem pomanjkanja povpraševanja ter dragega in neučinkovitega oglaševanja.
Lani so v podjetju presegli mejnik 220.000 povpraševanj strank, ki so preko Omisli.si iskale izvajalca storitve, kar predstavlja 55 % letno rast, in 8.500 aktivnih izvajalcev, ki nudijo storitve tem strankam. Hkrati so povečali promet (revenue) za 40 % v primerjavi z letom 2021.
DTs HUB
Podjetje DTs HUB razvija platformo za personalizirano fizioterapijo na daljavo.
Med dosežki v letu 2022 je lansiranje platforme FroomCare, kjer so že dobili prve naročnike, odličen temelj pa je tudi pametni program personaliziranih vadb, katerega uporablja že več kot 400 posameznikov.
Inno Lab d.o.o. - Innobox
Podjetje je razvilo Innobox, škatlo z materiali in video navodili za poskuse, ki jih otroci lahko izvajajo doma.
Kot mlado podjetje se počasi, a vztrajno razvijajo. Med najpomembnejšimi dosežki podjetja v letu 2022 sta prejem nagrade Start-up Slovenije leta 2022 ter SK75, ki sta podjetju zagotovila prepoznavnost v Sloveniji ter omogočila dodatno finančno in strokovno podporo. To je pripomoglo k širitvi njihovega prodajnega teritorija. Z vstopom na Amazon Italija so tudi uspešno vstopili na tuje trge.
Glossiq d.o.o.
Glossiq je virtualni pomočnik, ki omogoča enostavno in hitro spletno naročanje na lepotne storitve, nakup profesionalnih lepotnih izdelkov salona, deljenje idej, nasvetov, video vsebin in dogodkov ter pregled vsebine iz sveta lepote zbrane na enem mestu.
Pomembnejše dosežke podjetja v letu 2022 predstavljajo vstop v Ameriko s platformo, selitev v nove prostore, zaposlitev 6 novih zaposlenih, začetek priprave mobilne aplikacije. V Ameriko so strateško vstopili z namenom, da bolje razumejo trg in prejemajo feedback partnerjev. Trenutno so prisotni v 2 salonih v LA, hkrati pa so vzpostavili partnerski odnos z JPMS frizerskimi šolami iz NY in LA, ki bodo predstavljali platformo dalje svojim tečajnikom. Podjetje je ustvarilo približno 70.000 evrov s prednaročili in plačili vnaprej.
Blockhapp d.o.o.
Podjetje je razvilo pametno električno samokolnico Karjolo. Zanje je bilo leto 2022 prelomno, saj so po treh letih intenzivnega razvoja Karjolo dostavili prvim kupcem v Sloveniji. Odzivi so bili za podjetje navdušujoči. S Karjolo so jih opolnomočili, da lahko lažje opravljajo svoje delo in uživajo v svojem hobiju. Še posebej je bila ganljiva izjava kupca, da je Karjolo nestrpno pričakoval kar leto in pol in da bi brez Karjole že prenehal z obdelovanjem sadovnjaka. To je bila za podjetje potrditev, da izpolnjujejo svoje poslanstvo.
EggMedia d.o.o.
EggMedia je rešitev za predvajanje multimedijskih vsebin, ki je sestavljena iz aplikacije v oblaku, vmesnika za oblikovanje vsebin in predvajalnika multimedijskih vsebin. Z enim klikom lahko vsaka televizija ali računalnik postane lastna TV mreža z lastnim programom.
Leto 2022 je bilo za podjetje prelomno. V preteklih letih so se ukvarjali predvsem z razvojem platforme za krmiljenje raznih digitalnih vsebin na zaslonih - EggMedia Advertising Digital Signage System, v letu 2022 pa so se usmerili predvsem v širjenje oglaševalne mreže z informacijskimi zasloni, ki so jih namestili na opazna mesta v gostinskih lokalih, trgovskih, wellness, kongresnih in športnih središčih, čakalnicah ter drugih poslovnih in proizvodnih prostorih. Mreža postaja vedno bolj zanimiva za oglaševalce, saj na nevsiljiv način nagovarja potrošnike.
Feelif d.o.o.
Podjetje Feelif kot eden izmed 10 partnerjev iz 5 EU držav razvija inkluzivno rešitev za starostnike v sklopu razpisa AAL, ki ga financirata Služba vlade RS za digitalno preobrazbo in Evropska komisija prek družbenega izziva H2020: zdravje, demografske spremembe, dobro počutje. Projekt nosi ime BeauCoup – Building Active User Experiences to Bring Culture to the People (Gradnja aktivnih uporabniških izkušenj za približevanje kulture ljudem). Vsi konzorcijski partnerji so strokovnjaki na svojem področju, ki bodisi z izkušnjami ali pa z inovativnimi tehnološkimi rešitvami omogočajo dostopnost vsebin tudi slepim, slabovidnim in gluhim. Poleg konzorcijskih partnerjev pa pri razvoju produkta sodelujejo tudi muzeji iz EU, v Sloveniji je to Gorenjski muzej ter starostniki, v Sloveniji je to Dom Danice Vogrinec iz Maribora.
Produkt, ki ga razvijajo, bo starostnikom z različnimi starostnimi težavami omogočal dostop do kulturnih vsebin in kulturne dediščine, tudi izven prostorov muzejev in galerij.
Dosežki P2 podjetij
Tudi med podjetji, ki so prejela s strani Sklada P2 spodbudo, je seznam dosežkov precej dolg. V nadaljevanju predstavljamo še nekaj dosežkov teh podjetij.
FLIQA
Podjetje Fliqa razvija fintech platformo, ki preko odprtega bančništva povezuje ponudnike finančnih storitev, ki dajejo in zavarujejo kredite, s končnimi uporabniki. Rešujejo izzive zagotavljanja skladnosti poslovanja in problem nepoznavanja finančnih navad kupcev.
V letu 2022 so dobili v projekt novega investitorja in strateškega partnerja - družbo SRC d.o.o.. Prav tako so podpisali memorandum z dvema velikima strankama.
CLARITECA, Petja Škufca s.p.
Ekipa pod vodstvom Petje Škufce razvija revolucionarno linijo čistilnih izdelkov za kožo ter lase v obliki koncentrata, ki se v stiku z vodo aktivira med umivanjem.
Poseben dosežek za podjetje v letu 2022 je bilo sprejetje v letošnjo sezono projekta Štartaj, Slovenija! in tako prodajajo njihove alternativne čistilne izdelke za osebno nego v obliki prahu od septembra dalje v vseh Intersparih po Sloveniji.
RingoX d.o.o.
Ringo je inovativna modularna IOT naprava, ki odklepa vrata na daljavo preko mobilnega telefona. Lastnikom in upravljalcem nepremičnin omogoča enostavno izdajanje in delitev digitalnih ključev med goste in beleži zgodovino prihodov in odhodov.
Njihov dosežek v letu 2022 je pridobitev certifikata CE, 350+ instalacij (odjemalcev), 3000+ izdanih virtualnih ključev ter 3 partnerske integracije (API keys), s čimer omogočajo hitrejšo širitev posla iz naslova SaaS poslovanja.
SEAVISION d.o.o. – VisionAnchor
VisionAnchor je prvi pametni sistem za nadzor sidra na svetu. Deluje kot nekakšen baby monitor za sidro, ki ga kapitan s podvodno kamero tik nad sidrom, lahko v realnem času spremlja na pametni napravi.
Eden odmevnih dosežkov v zadnjem letu je bilo vabilo, da je podjetje med 200 izbranimi startupi z vsega sveta, ki lahko predstavijo svoje inovacije na konferenci TechCrunch Disrupt v San Franciscu. Potrditev s strani enega vodilnih svetovnih tehnoloških medijev jim je odprla vrata do investitorjev in potencialnih partnerjev v ZDA. Pritegnili so pozornost nekaj investitorjev, nekaj potencialnih partnerjev pri vstopu na ameriški trg in spoznali dosti tehnoloških podjetij, s katerimi lahko sodelujejo.
KOOPERATIVA 103 z.o.o.
Kooperativa 103 razvija nov, inovativen in napreden koncept nadomestka kombuche, ki ponuja 55 % manj sladkorja, 425 % več vitaminov, nižjo ceno proizvodnje in predvsem zmanjšuje količino odpadne steklene embalaže. Ker gre za kombucho v suhi obliki, s tem velikim trgovcem rešujejo problem pomanjkanja prostora v hladilnikih, visokih stroških vzdrževanja hladne verige in logistike, hkrati pa jim ponuja inovativni izdelek.
Njihove dosežke v letu 2022 predstavljajo IFS food 7.0, pridobitev novih linij in odobritev patenta kombuche v prahu.
Nord Drinks d.o.o.
Podjetje Nord Drinks razvija inovativne funkcionalne pijače brez sladkorja in umetnih sladil, ki zadovoljujejo tudi najbolj zahtevnega kupca.
Kot dosežek podjetje izpostavlja začetek prodaje našega produkta Nord Hard Seltzer na hrvaškem trgu. Poleti so produkt dodali v asortiman na petih mednarodnih festivalih v The Garden Resortu, Tisno, festivalski gostje pa so primarno iz držav zahodne Evrope. Rezultati prodaje na festivalih so bili visoko nad pričakovanji, kar je bila za podjetje dodatna potrditev, da je produkt pripravljen za internacionalizacijo.
TipPri d.o.o.
Ekipa podjetja TipPri razvija algoritme za analitiko podatkov z metodami kvantnega računalništva. Rešitve so namenjene inovativnim podjetjem, ki se dnevno srečujejo z veliko količino podatkov in kompleksnimi metodami za njihovo obdelavo.
Največji dosežek podjetja v preteklem letu je razvoj algoritma za napovedovanje nevarnosti naravnih katastrof s kvantnim računalništvom. Nov algoritem je zasnovan na kvantni implementaciji konvolucijskih nevronskih mrež in omogoča analizo satelitskih slik/videoposnetkov za napovedovanje nevarnosti naravnih katastrof. To je njihov prvi delujoč algoritem na področju kvantnih algoritmov za globoko učenje (deep learning). Z rešitvijo so sodelovali na Cassini Hackathonu v Mariboru.
Poplars Petra Kladnik s.p. – NO NUMBER
Ekipa podjetja Poplars je s podatki, pridobljenimi s pomočjo 3D skeniranja nog, omogočila oblikovanje obutve po meri, ki presega standardizirane številke. Obutev so poimenovali ‘No Number’.
Podjetje je uspelo v preteklem letu za projekt No Number sestaviti ekipo, začelo sodelovati s podjetjem Volumental, ki zagotavlja tehnologijo skeniranja nog ter zagotovilo potrebna denarna sredstva za financiranje razvojne faze projekta.
CLUEKIT
Ekipa ClueKit je vzpostavila platformo tiktoker.si v prepričanju, da TikTok še ni dosegel svojega največjega potenciala in je zato sila privlačen za oglaševanje. Podjetjem in blagovnim znamkam tako omogočajo enostavno sodelovanje z ustvarjalci vsebin.
Podjetju je uspelo v roku 6 mesecev v bazo ustvarjalcev vsebine pridobiti 2000 ustvarjalcev vsebine in več kot 50 sodelovanj. Prav tako je podjetju uspelo vzpostaviti sodelovanja z velikimi blagovnimi znamkami/podjetji v slovenskem oglasnem prostoru. Hkrati imajo zastavljenih kar nekaj kampanj in sodelovanj do polovice leta 2023, kar je podjetju dodaten motivator, da se gibljejo v pravi smeri.
Auralix d.o.o.
Podjetje Auralix d.o.o. ponuja rešitve, s katerimi proizvajalcem majhnih elektronskih naprav z nizko porabo energije omogočajo brezžično polnjenje.
Eden večjih dosežkov v letu 2022 je bil v sodelovanju s stranko razvoj enih izmed prvih brezžičnih slušalk, ki se tudi polnijo popolnoma brezžično. Gre za implementacijo nove tehnologije NFC brezžičnega polnjenja, ki je poleg slušalk primerna tudi za polnjenje slušnih aparatov, pametnih pisal, Bluetooth senzorjev in podobnih manjših naprav z nizko porabo energije. Nova tehnologija omogoča, da naprave nimajo izpostavljenih kontaktov in so posledično lahko vodoodporne, lažje za čiščenje, bolj trpežne, hkrati pa odpira vrata novim dizajnom.
Sportimist d.o.o.
Podjetje Sportimist d.o.o. je ustvarilo personaliziran poster mladega športnika, ki ga uporabnik še posebej uredi z dodajanjem osebnih podatkov, slike in ostalih elementov ter tako nekomu podari unikatno darilo.
V zadnjem letu je podjetje pričelo z odpiranjem novih trgov, predvsem nemškega. Pomemben dosežek pa je tudi izdelava novega produkta, ki bo gotov čez 1 mesec.
United Hearts d.o.o.
Ekipa United Hearts d.o.o. razvija unikatno večplastno navijaško platformo oziroma nekakšen množični detektor strasti, ki meri in primerja navijaško strast in globalno povezuje vse športne deležnike.
V letu 2022 so med TV prenosom nogometne tekme s Svetovnega prvenstva izvedli svetovno novost, zgodovinsko prvo tekmo navijačev z aplikacijo Fans' heart, v kateri so izmerili navijaško strast. Navijači Srbije so bili strastnejši od navijačev Brazilije, vsi skupaj pa so se v Športni hiši BTC odlično zabavali.
Knedl d.o.o. - Dispo Market
Ekipa podjetja Knedl z idejo Dispo Market rešuje problem neizkoriščenega prostora malim in srednje velikim podjetjem v cestnem tovornem prometu. Člani ekipe razvijajo sistem, ki s pomočjo računalniškega vida, umetne inteligence, strojnega učenja in podatkov ustvari virtualen 3D prostor, v katerem zazna, kdaj so proste kapacitete v vozilih zares na voljo, te pa nato namesto uporabnikov ustrezno prodajo primernim kandidatom.
V letu 2022 so pridobili 2 nova člana, tako da ekipa sedaj obsega 5 oseb. Uspeli so pridobiti nove stranke in rešitev preizkusiti in uporabljati za delo s tovori na evropskem trgu. Prav tako so odprli svojo prvo pisarno v Ljubljani.
GT Industries d.o.o.
Ekipa GT Industries je ustvarila simulator NOVUS za računalniške igrice, ki je v primerjavi s trenutno ponudbo na trgu cenejši, a še vedno zelo kakovosten.
Največjo prelomnico v letu 2022 predstavlja za podjetje oglaševanje na socialnem omrežju TikTok. Poleti so pričeli s snemanjem video vsebin in objavljanjem na TikToku, kjer so dosegli odlično konverzijo. Več video vsebin ima več milijonov ogledov, eden celo 23 milijonov ogledov. Večina sledilcev prihaja iz ZDA, od koder ima podjetje tudi največ povpraševanj.
Podjetje s prodajo še ni začelo, s pred-prodajo so začeli konec decembra, kljub temu pa so v letu 2022 že dobili precej potencialnih kupcev, med njimi je tudi svetovno znan igralec v filmih in nanizankah.
TNET Labs d.o.o.
Ekipa podjetja TNET Labs oblikuje energetske rešitve in pomaga podjetjem pri dostopni in stabilni oskrbi z električno energijo. Podjetje razvija hranilnik električne energije, ki bo uporabljal baterije odsluženih električnih avtomobilov.
V letu 2022 so postavili prototipno inštalacijo hranilnika električne energije iz rabljenih baterijskih celic. Hranilnik električne energije je priključen na omrežje in omogoča zbiranje podatkov o delovanju. Na podlagi teh podatkov bodo lahko pravilno nastavili parametre za podaljšanje življenjske dobe hranilnika.Hkrati gradijo prepoznavnost znamke EnergijaSOL, pod katero ponujajo pripravo dokumentacije in izgradnjo sončnih elektrarn. Pomembnejša prelomnica v letu 2022 je bila tudi pridobitev prve stranke.
###
Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi "de minimis" sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.