30 investitorjev, 5 startup pitchev, predstavitev mladega startupa, ki še je čisto na začetku svoje poti in scaleup podjetja, ki že uspešno posluje na različnih trgih, so dejstva, ki opisujejo dogodek Demo dan s tujimi investitorji, ki so ga konec oktobra organizirali Poslovni angeli Slovenije v sodelovanju s Slovenskim podjetniškim skladom, Advantage Austria Slovenija in Primorskim tehnološkim parkom. Spoznaj kaj novega smo izvedeli in se naučili.
Konec oktobra je potekal dogodek Demo dan s tujimi investitorji, z namenom spodbujanja čezmejnega soinvestiranja. Na dogodku, ki je povezal podjetnike in investitorje z različnih držav, smo si podrobneje ogledali Primorski tehnološki park, še natančneje spoznali Poslovne angele Slovenije in Advantage Austria Slovenija, spodbude Slovenskega podjetniškega sklada, spoznali zgodbo startupa, ki še je čisto na začetku svoje poti in scaleupa, ki uspešno deluje že več kot 9 let, ter finalno prisluhnili še 5 vrhunskim pitchem. V nadaljevanju spoznaj različne priliožnosti in ideje.
Od startupa, ki še je čisto na začetku svoje poti, do scaleupa, ki uspešno deluje na različnih trgih
Posebno priložnost za predstavitev pred investitorji sta dobila tudi mlad startup Kookidi, ki išče svojo prvo investicijo in že dobro uveljavljeno ter hitrorastoče podjetje LED Luks, ki danes zaposluje že 60 sodelavcev. Spoznaj ju v nadaljevanju.
Kookidi: Na lovu za prvo investicijo
Spoznali smo mlado podjetnico Manco Pavlin, ki je letos aprila zagnala startup Kookidi. V startupu, ki še je čisto na začetku svoje poti, se ukvarjajo s pripravo programov in posebnih paketov z igračami za otrokov razvoj. Njihovi produkti so narejeni iz okolja prijaznih materialov, v prihodnosti pa stremijo k “zero waste” poslovanju.
Manca Pavlin s podjetja Kookidi
Trenutno imajo dva poslovna modela, prvi je nakupni, drugi pa naročniški. V malo več kot 6 mesecih je ekipi preko različnih kanalov uspelo zgraditi več kot 2000 ljudi, veliko skupnost. Prodali so več kot 200 paketov, imajo 6 ambasadorjev in 58 aktivnih naročnin. Cilj, ki so si ga zastavili do konca letošnjega leta, je prodaja še 300 paketov in doseg 150 naročnin. Prav zaradi doseganja ciljev in velikih načrtov v prihodnosti iščejo investicije.
V nadaljevanju najdeš tudi nekaj vprašanj, ki so jih investitorji postavili mladi podjetnici.
Kakšno je vaše poklicno ozadje in ali imate podjetniške izkušnje?
Sem magistra profesorica razrednega pouka, vaditeljica plavanja za dojenčke, malčke in starejše otroke ter mednarodno certificirana IAIM inštruktorica masaže dojenčka. V preteklosti sem opravila ogromno tečajev in prebrala veliko knjig na temo razvoja otroka, zato imam res veliko znanja s tega področja.
V podjetniških vodah sem se že enkrat preizkusila, ko sem izdala svoj rokovnik in ga tudi razprodala v 3 tednih. Trenutno svoje podjetniške izkušnje nadgrajujem na programu Startup Academy v Primorskem tehnološkem parku. Že od nekdaj me podžiga ideja o tem, da bi imela nekaj svojega, zato sem se zdaj tudi podala v podjetniške vode.
Kako visoko investicijo iščete in zakaj?
Trenutno iščemo 50.000 EUR visoko investicijo, katero bi v podjetju uporabili za marketing in razvoj. Sam postopek izdelave in testiranja igrač je zahteven, prav tako pa more čez različne teste, kar je zelo drago.
Kaj je vaša vizija v prihodnosti?
Želimo si, da bi vsaka družina v Sloveniji in v drugih državah poznala Kookidi. V naslednjih 5 letih se želimo razširiti na tuje trge in biti prisotni v vsaj 5 državah. Prav tako si želimo odpreti svoje prostore, v katerih bi lahko ljudje pridobili “support”, preizkušali in kupovali naše produkte.
Led Luks: Njihova največja prednost je fleksibilnost
Obiskali smo tudi hitro rastoče podjetje Led Luks, ki ima svoje prostore v Primorskem tehnološkem parku in bo naslednje leto upihnilo 10 svečko. Led Luks predstavlja dober primer italijansko-slovenskega partnerstva, saj sta podjetje leta 2013 ustanovila slovenski podjetnik Matija Klinkon in italijanski podjetnik Dino Feragotto.
Podjetje, ki danes zaposluje več kot 60 ljudi, se ukvarja z izdelavo in proizvodnjo led ter tehničnih svetil, ki so namenjene predvsem pisarniški razsvetljavi in razsvetljavi večjih objektov. Podjetje stremi k ustvarjanju do okolja prijaznih in energetsko varčnih svetilnih izdelkov, ki bodo pomagala ohranjati sožitje med človekom in naravo, hkrati pa promovirati vse aktualnejše vrednote varčnosti, čistosti in skromnosti pri ravnanju z energijo.
V podjetju so že vse od svojih začetkov izvozno naravnani, saj več kot 95 odstotkov svojih izdelkov prodajajo po Evropi, Bližnjem vzhodu in Avstraliji. V prihodnosti si prizadevajo k širjenju na še več tujih trgov.
Obisk podjetja Led Luks
Mojca Strehar Fulač, ki zaseda mesto vodje marketinga in prodaje nam je zaupala, da so v lanskem letu sklenili tudi strateško partnerstvo s partnerjem iz Nemčije.
V nadaljevanju najdeš še nekaj vprašanj, ki so podjetju zastavili investitorji.
Kateri so vaši glavni prodajni kanali, je to spletna stran?
Mi ne delamo s končnimi kupci, ampak delamo s podjetji. Iščemo distributerje, ki so strokovnjaki za razsvetljavo, sodelujejo z oblikovalci, konstrukterji itd. Iščemo stranke oziroma distributerje v različnih državah, ki skrbijo za projekte.
Kaj je vaša unikatnost v primerjavi z drugimi?
Kljub temu, da imamo na trgu kar nekaj konkurentov, nudimo našim strankam neposredne informacije o ceni in tehnični dokumentaciji. Strankam omogočamo, da si ustvarijo in oblikujejo produkt po svoje. Oni ustvarjajo, mi izdelamo. Menimo, da je naša največja prednost fleksibilnost.
Obisk podjetja Led Luks
Kaj so vaši načrti za prihodnost?
Načrti za naprej so rast, nova tržišča, povečanje prodajne mreže na tržiščih, kjer še nismo prisotni in še večja prodaja. Prizadevamo si doseči nove trge znotraj Evrope, kot so Španija, Portugalska in Anglija ter pridobivanje novih strateških partnerjev.
Od prve intuitivne električne samokolnice do virtualnega pomočnika, ki rešuje izzive lepotne industrije
Vrhunec našega izleta v Primorskem tehnološkem parku so zagotovo predstavljali startup pitchi, ki so jih za nas pripravili ambiciozni podjetniki. Na oder je stopilo kar 5 zagnanih startupov iz portfelja Slovenskega podjetniškega sklada:
- PadelCourt - Incrediscope (Odpornost d.o.o.)
- Karjola (Blockhapp d.o.o.)
- FLUX Primo (Flux Performance d.o.o.)
- Process Space (Process Space d.o.o.)
- Glossiq (Glossiq d.o.o.)
Spoznaj njihove produkte v nadaljevanju.
PadelCourt: Mobilna aplikacija za igralce padela, ki temelji na umetni inteligenci in strojnem učenju
Padel predstavlja enega najhitreje rastočih športov na svetu. Prav tu je zaznal potencial podjetnik Boštjan Troha, ki se ukvarja z razvojem mobilne aplikacija PadelCourt.
Boštjan Troha z Incrediscope
Ali veš, da je samo v Italiji registriranih že več kot 8 milijonov igralcev padela?
Igralci padela veljajo za velike zapravljivce, saj imajo navadno veliko razpoložljivega dohodka, istočasno pa si resnično želijo izboljšati svojo igro in uspeh. Prav tukaj stopi v igro mobilna aplikacija PadelCourt, ki temelji na umetni inteligenci in strojnem učenju. Namenjena je treniranju padela, točkovanju, statistiki in odločitvi ali je žoga padla v avt, v njej najdemo tudi namige, kako izboljšati igro in predloge, katere vrste tečajev kupiti za izboljšavo naše igre. Aplikacija po koncu tekme uporabniku ponuja tudi video najuspešnejšega ali najbolj smešnega trenutka s tekme, ki ga lahko deli po svojih socialnih omrežjih. Vse to je možno upravljati s pametnim mobilnim telefonom in držalom za telefon. PadelCourt združuje podporo skupnosti, igrifikacijo, turnirje, lige, matchmaking itd.
Za zajem gibanja ne uporabljajo senzorjev ali strojne opreme, ampak samo pametni telefon, zato lahko to tehnologijo uporablja vsak, ki ima telefon in je starejši od 5 let.
Boštjan Troha z Incrediscope
Trenutno na trgu ni nobenega, ki počne to, kar počnejo oni. Obstajajo aplikacije kot je na primer Swingvision, ki uporablja za zajem podatkov strojni vid z umetno inteligenco, a jo lahko uporablja le 1 igralec. Prav tako ne ponuja nobenih socialnih funkcij.
V podjetju v prihodnosti načrtujejo sodelovanje z velikimi športnimi velikani, katerim bi s pomočjo podatkov pomagali pri razumevanju, kdaj naj igralci zamenjajo lopar, čevlje itd. V preteklosti je ekipa za rešitev PadelCourt pridobila soinvesticijo Slovenskega podjetniškega sklada SI-SK, preko katere so zbrali 800.000 evrov.
Pri produktu SI-SK gre za mehanizem so-investiranja Slovenskega podjetniškega sklada (SPS) in drugih neodvisnih zasebnih investitorjev, kot so poslovni angeli, skladi zasebnega/tveganega kapitala ali korporacije. SPS in neodvisni zasebni investitorji investirajo oziroma zagotavljajo lastniško financiranje za hitro rastoča inovativna podjetja v začetnih fazah razvoja.
Karjola: Intuitivna električna samokolnica, ki rešuje problem napora pri ročnem transportu
Podjetje Blockhapp je razvilo prvo intuitivno električno samokolnico Karjola, ki rešuje problem napora pri ročnem transportu, kadar gre za težji tovor, pri vožnji v strmino oziroma pri daljši uporabi ročnega transporta.
Marko Makarovič, ki skrbi za konceptualni razvoj in design v podjetju nam je razkril zgodbo, ki se skriva za idejo Karjole:
Zgodba o Karjoli se je začela z manjšim sadovnjakom in travnikom v hribovitem delu Slovenije, ki je preko družinske dediščine prešel v mojo last. Začel sem iskati nekaj enostavnega in motoriziranega, kar bi mi pomagalo pri prevozu stvari v strmino ali po travi. Naletel sem le na različne traktorje, bagre in samokolnice, a nikakor nisem našel tiste prave rešitve. Nato sva z ženo ugotovila, da bi bila za to najbolj primerna električna samokolnica. Raziskala sva rešitve na trgu in ugotovila, da so zelo oddaljene od enostavne uporabniške izkušnje z navado samokolnico. V tistem trenutku sva vedela, da je možno električno samokolnico narediti bolj enostavno za uporabo. Tako sva se lotila razvoja takšne električne samokolnice, ki jo lahko uporabljamo kot navadno samokolnico.
Marko Makarovič in predstavitev Karjole
In kaj je tista konkurenčna prednost Karjole, ki jo dela tako edinstveno? Karjola omogoča intuitivno uporabo, kar pomeni, da omogoča uporabo brez krmilnih ročič, tempomat in ABS. Prav tako omogoča masno uravnoteženost in je zelo enostavna za transport. Pr
Letno se proda več kot 60 milijonov samokolnic in glede na trend rasti prodaje električnih koles v podjetju ocenjujejo, da se bo v naslednjih letih povečala tudi prodaja električnih samokolnic. Prav tukaj vidi potencial tudi ekipa Karjole. V podjetju so začeli s prodajo Karjole junija in do sedaj prodali okoli 10 samokolnic ter zbrali več kot 150 povpraševanj.
Ekipa je za svoj produkt v preteklosti prejela tudi konvertibilno posojilo SK75, ki ga omogoča Slovenski podjetniški sklad. V prihodnosti si želijo dodatne investicije, saj si prizadevajo širitve na tuje trge.
FLUX Primo: Prvi električni moto-cikel, ki je visoko zmogljiv in okolju prijazen
FLUX Primo je prvi visoko zmogljivi električni terenski motocikel s snemljivo baterijo in širokimi pametnimi funkcijami. Ustanovitelj in direktor podjetja Flux Performance Marko Ukota, ki se ukvarja z razvojem FLUX Primo, panogo terenskih motociklov ter športnih urbanih hibridov zelo dobro pozna. S prijatelji so bili redno priča zapiranju prog in nenehnemu zaostrovanju proti tovrstnim aktivnostim. Prav zaradi tega veliko uporabnikov nima možnosti prevoza na oddaljene lokacije, veliko ljudi zaradi odročnosti objektov panoge sploh ne pozna, istočasno pa je vzdrževanje motociklov zelo drago, kar veliko ljudi odvrne.
Prav tukaj pa so Marko in ekipa zaznali potencial in bolečino spremenili v priložnost. Pričeli so z razvojem rešitve FLUX Primo, ki predstavlja prvi visoko zmogljivi električni terenski motocikel s snemljivo baterijo in širokimi pametnimi funkcijami. Električni motocikel se lahko pohvali z odličnimi lastnostmi kot so izjemna zmogljivost, največji domet na tržišču, prva snemljiva baterija, odlične vozne lastnosti in digitalna personalizacija preko pametnega telefona. Prav tako je okolju prijazen, saj ne povzroča hrupa in spušča emisij.
Marko Ukota s Flux Performance
FLUX Primo ima maksimalno moč 85 KM, kar pomeni da je primerljiv z bencinskimi motocikli, istočasno pa njegovi konkurenti ponujajo električne motocikle z veliko nižjo močjo npr. KTM FREERIRIDE 25 KM ali Zero FX-E 46 KM.
V ekipi verjamejo, da je njihov segment dovolj velik za rast njihovega podjetja glede na velikost trga, ki znaša 7 milijard, istočasno pa je trenutno njihov segment še premajhen, da se bi ga lotile vodilne blagovne znamke. Nahajajo se na stičišču trajnostne mobilnosti in moto-športa. Priložnost pa vidijo tudi v dejstvu, da gre za produkt, ki je primerljiv bencinskim motociklom in v tem, da je prihodnost v elektriki.
Podjetje Flux Performance je za svoj produkt FLUX Primo letos prejelo tudi zagonsko spodbudo P2, ki jo omogoča Slovenski podjetniški sklad. Več o P2 najdeš tukaj.
Process Space: Platforma, ki izboljšuje procese na učinkovit in cenovno dostopen način
Prisluhnili smo tudi Milanu Dragiču, Igorju Smirnovu in Andreju Guštinu, ki jih poznamo kot soustanovitelje startupa Process Space. Ekipa podjetja se že več kot 20 let ukvarja z rešitvami optimizacije poslovanja in izboljševanja procesov, podatkov ter tehnologij za podjetja v različnih fazah razvoja. Na podlagi svojih izkušenj in znanja so spoznali, da se podjetja po vsem svetu običajno osredotočajo le-na to, kaj delajo, istočasno pa podcenjujejo pomen tega, kako delajo stvari, torej če jih delajo pravilno. S tem izgubijo veliko prihodkov, ki bi jih lahko vložili v nadaljnjo rast in razvoj.
Prav zato je ekipa Process Space tukaj zaznala potencial in trgu IT rešitev predstavila svojo rešitev platformo Process Space, ki predstavlja digitalno zbirko standardiziranih postopkov ter praktičnih napotkov, s katero ustvarjajo prostor, kjer podjetja hitro, preprosto in ugodno dostopajo do rešitev mednarodnih poslovnih strokovnjakov, ki si jih drugače ne morejo privoščiti. Zbirka je namenjeno izboljšanju in optimizaciji poslovnih ter industrijskih procesov, ki so združeni v inovativno IP rešitev po imenu Procesna kapsula. Rešitev digitalizira osebno svetovanje in omogoča, da je znanje množično dostopno tudi malim, srednje velikim podjetjem ter svetovalcem. Produkt je razumljiv, enostaven za uporabo in stroškovno učinkovit.
Ekipa Process Space
Gre za B2B model, ki temelji na naročnini. V podjetju pa so že pridobili prve povratne informacije, ki so zelo pozitivne. Najprej so se podali na brazilski in južnoafriški trg, kjer so naleteli na veliko zanimanje za njihov produkt. Imajo že veliko število kupcev, ki kažejo interes, da so pripravljeni kupiti njihov končni produkt.
In kako se razlikujejo od konkurence? Za razliko od že obstoječih rešitev, ki kupcem nudijo prenos znanja, Process Space poskrbi za reševanje problemov podjetja na personalizirani, specifični ravni za vsako podjetje posebej. Njihova rešitev tako omogoča uporabniku takojšen vstop v vsebino in sprotno spremljavo izvedenih nalog ter postopno prehajanje v globino zahtevnosti nalog v procesih podjetja.
V preteklosti so vso financiranje pridobili interno, z izjemo podpore P2, ki jim jo je omogočil SPS. Trenutno iščejo zunanje financiranje in dolgoročno partnerstvo, da še lahko dodatno povečajo svojo prodajo.
Glossiq: Virtualni pomočnik, ki rešuje izzive lepotne industrije
Zadnji je pred nas stopil ustanovitelj in direktor podjetja Glossiq Iztok Pavlin, ki nam je predstavil več o virtualnem pomočniku, ki rešuje najpogostejše izzive v lepotni industriji. Glossiq s pomočjo ene rešitve povezuje ponudnike storitev, proizvajalce kozmetike in njihove stranke na enem mestu. In kaj so tiste ključne stvari, ki delajo rešitev Glossiq tako edinstveno?
Glossiq temelji na 4 stebrih:
- BOOKING, ki omogoča enostavno in hitro spletno naročanje na lepotne storitve kadarkoli in kjerkoli.
- MAGAZINE, ki predstavlja najnovejše in najboljše vsebine iz sveta lepote zbrane na enem mestu.
- MARKETPLACE, mesto ki omogoča nakupovanje profesionalnih lepotnih izdelkov z našega najljubšega salona.
- COLLABORATE, preko katere lahko uporabniki delijo nasvete, ideje, video vsebine, organizirajo ali se udeležujejo spletnih dogodkov ter pregledujejo najnovejše “beauty” trende.
Ekipo sestavljajo strokovnjaki, ki imajo izkušnje tako v poslovnem kot tudi v kozmetičnem svetu. Med ambasadorji in podporniki rešitve pa lahko najdemo tudi številna priznana imena, kot so na primer ameriški podjetnik John Paul Dejoira, ki ga bolje poznamo kot soustanovitelja linije izdelkov za lase Paul Mitchell.
Podjetje je uspešno stopilo na okoli 600 milijard vreden svetovni trg lepotne industrije. Trenutno pa so osredotočeni na evropski in ameriški trg. V Evropi so prisotni v Sloveniji, Italiji in na Hrvaškem, v prihodnosti pa si želijo še širitve v druge države. Do danes lahko na platformi najdemo več kot 230 salonov in več kot 10.000 uporabnikov.
In kakšna je njihova konkurenca? Po Iztokovih besedah lahko naletimo na konkurenco v vsaki državo, če razmišljamo o rešitvi, ki ponuja rezervacije. A nobena od teh rešitev ne ponuja več funkcij, kot na primer “Marketplace” ali “Magazine”, ki jih ponuja Glossiq. Prav to je ena izmed ključnih prednosti Glossiqa.
Iztok Pavlin z Glossiq
To pa še ni vse, ekipa je pravkar zaključila investicijo v vrednosti 0,7 milijonov. Na njihovi poti so jim pomembno pomagali Poslovni angeli Slovenije, ki so verjeli v njihovo idejo in jih podpirali pri pridobivanju investicije. Podjetje je prejelo so-investicijo SI-SK v vrednosti 250.000 evrov, katero so jim omogočili Poslovni angeli Slovenije in SPS. Tudi tebe zanima več o so-investiciji SI-SK? Klikni tukaj.
Poglej kaj o investiciji pravi ustanovitelj Glossiq Iztok Pavlin:
"Naša pot je imelo vzpone in padce. Tukaj so nam na pomoč priskočili Poslovni angeli Slovenije, ki so nam pomagali zaključiti investicijo ter nas vodili skozi proces. Sam menim, da ko se navadiš na tak proces in pridobiš nekaj dobrih praks, lahko to poteka brez težav."
Dogodek, ki spodbuja čezmejno soinvestiranje
Dogodek Demo dan s tujimi investitorji je potekal v sodelovanju s Poslovnimi angeli Slovenije, Primorskim tehnološkim parkom, Advantage Austria Slovenija in Slovenskim podjetniškim skladom.
Poglej, kaj o dogodku in načrtih za prihodnost pravi predsednica Poslovnih angelov Slovenije Nina Dremelj:
"Sam dogodek ima namen čezmejnega sodelovanja angelskih investitorjev, kjer je glavni cilj spodbujanje čezmejnih investicij. S samo organizacijo takšnih dogodkov dosegamo, da se investitorji bolje poznajo in zgradijo temelje zaupanja, ki vodijo v več skupnih investicij, predvsem pa v diverzifikacijo portfelja posameznega vlagatelja. V tokratnem dogodku smo združili vlagatelje Poslovnih angelov Slovenija, Avstrije, Hrvaške in Italije in Romunije ter skupno združili 30 vlagateljev, ki že pričenjajo z nadaljnjimi dogovori o soinvestiranju.
Nina Dremelj na dogodku Demo dan s tujimi investitorji
Naši načrti za prihodnost se dotikajo ciljev EBAN-a (European Business Angels Association), kjer je velik poudarek na spodbujanju čezmejnih investicij, kjer bomo poskušali biti udeleženi in spodbujati udeležbo na tovrstnih dogodkih. Tako smo v letošnjem letu uspešno izvedli dogodka z avstrijskimi in srbskimi ter češkimi vlagatelji. Naši naslednji plani pa se že v naslednjem letu dotikajo sodelovanja s Estonskimi, Finskimi in Poljskimi vlagatelji."
Za prejemnike finančnih spodbud na voljo številni vrhunski Startup Plus programi
Slovenski podjetniški sklad pa za portfeljska podjetja organizira tudi številne druge vrhunske podjetniške programe, kot so Prodajni pospeševalnik, Startup klinika, SK GROWTH, konferenca Podim, HardwareSTART, Pospeševalnik Web 3.0. in mnoge drugi. Vsebinski programi učinkovito dopolnjujejo finančne produkte P2, SK75 in SI-SK, ki slovenskim zagonskim podjetjem zagotavljajo od 54.000 EUR do 600.000 EUR zagonskih sredstev.
###
Program sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.