Rešili smo zoprn paradoks in obrnili svet na glavo!

Dne 28. september 2015 objavil Stanislava Vabšek
 

”Priznati si morate, da nimate pojma! Da ne veste, kaj vas bo po kaotičnem iskanju ‘product-market fit-a’ pognalo v strmo rast. Ker pa investitorji to vseeno želijo slišati, jim predstavite svoja pričakovanja ali napovedi ob določenih predpostavkah ter tveganjih, nato pa se zavežite, da jih boste testirali na trgu in povratne informacije hitro vgrajevali v nadaljni razvoj produkta,” je udeležencem delovnega vikenda jesenske generacije podjetij, ki se potegujejo za 75.000 € konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada, svetoval start-up mentor Matej Golob iz 30Lean. Tudi tokrat je delo z mentorji navdušilo start-upe, ki so delali na razvoju svoje ideje in piljenju prezentacij za nastop na demo dnevu, hkrati pa jih spomnilo, da je zdaj skrajni čas za preskok iz razvojne miselnosti v prodajno, je opozoril Blaž Zupan, predavatelj na ljubljanski ekonomski fakulteti in soustanovitelj uspešnega podjetja Optiprint
 


24 ekip čez prvi postopek pred-selekcije

Delovni vikend, ki smo ga 19. in 20. septembra organizirali za podjetja, ki so uspešno prestala prvo ocenjevalno sito pred-selekcijskega postopka za pridobitev investicije SK75 Slovenskega podjetniškega sklada, se je udeležilo 24 ekip. Hkrati so to podjetja, ki so uspešno prestala sito prvega pred-selekcijskega postopka za pridobitev investicije SK75.


Vikend za hiter napredek

Štirje mentorji – Matej Golob in Lojze Bertoncelj iz 30Lean, Blaž Zupan iz EF Ljubljana in podjetja Optiprint ter Tomaž Frelih iz Hekovnika so celo soboto in nedeljo z njimi delali na razvoju poslovne ideje in piljenju ”pitcha” za nastop na demo dnevu, ki bo na sporedu v sredo, 30. septembra. ”Glavni namen vsega tega je, da nam dokažete, da ste sposobni v kratekem času narediti bistven napredek. In da seveda izkoristite vse ugodnosti ekosistema ter skupnosti, ki jo gradimo,” je povedal Blaž Kos, operativni vodja Iniciative Start:up Slovenija.
 

Svet se jim je postavil na glavo

Mnogim udeležencem so intenzivno delo čez vikend, druženje z mentorji in drugimi udeleženci ter njihove povratne informacije dobesedno postavile svet na glavo. Tako je kar nekaj ekip priznalo, da bodo povsem na novo sestavilo svoj ”pitch”, eden takšnih pa je tudi Davor Mišmaš iz ekipe BrewInOne, ki za ljubiteljske pivovarje razvija rešitve za varjenje dobrega domačega piva:
 

Video izjava: Davor Mišmaš iz ekipe BrewInOne

 

Šteje le globalna inovacija

Silvija Špehar, biologinja in zeliščarka, ki razvija naravno konopljino aromakozmetiko Hemptouch, v laboratoriju trenutno razvija učinkovito kozmetično linijo proti aknam, ki napade samo bakterije aken in ne uničuje mikro flore kože. Na delovnem vikendu je spoznala, da pri ”pitchu” investitorjem šteje le globalna inovacija in pa njen potencial za hitro rast.
 

Napredek v vsakem primeru

Silvija in njen kolega Marko Sladič, s katerim sta soustanovila podjetje, sta se do zdaj udeležila že številnih izobraževanj za start-upe, a po delovnem SK75 vikendu ugotovila, da vedno spoznaš kaj novega, obnoviš znanja in v vsakem primeru napreduješ.   
 

Video izjava: Silvija Špehar iz ekipe Hemptouch

 

Z intervjuji do tipičnega uporabnika

V pripravah na demo dan bo Dino Zupančič iz ekipe Booklly, ki snuje inovativno platformo za branje in pisanje knjig, predvsem nadaljeval intervjuje z uporabniki. ”Iskali bom, kdo je naš tipičen uporabnik, in do potankosti ugotovili, kaj vse dela čez dan. Temu bomo prilagodili proces razvoja in vedenju tipičnega uporabnika posvetil tudi pomemben del ”pitcha”, pove Dino.
 

Video izjava: Dino Zupančič iz ekipe Booklly
 
 

'UBER za čistilke' prišel z velikimi pričakovanji

Jan Dobrilovič iz ekipe Beep, ki razvija ‘UBER za čistilke' oz. platformo za hitro in enostavno naročanje preverjenih čistilcev na dom, je na delovni vikend prišel z velikimi pričakovanji. Ta so bila v celoti izpolnjena, ekipa pa bo za vsaj 50% spremenila svoj ”pitch” in se tudi v bodoče držala napotka, da pri razvoju poslovne ideje precej pomaga tudi druženje z drugače mislečimi.
 

Video izjava: Jan Dobrilovič iz ekipe Beep
 
 

Slabi ”pitchi” …

Zadovoljni in utrujeni so bili tudi mentorji, intenzivno delo s kar 24 ekipami ter njihov viden napredek pa je izpolnilo tudi njihova pričakovanja. Matej Golob je z udeleženci uspešno preizkusil še svoje najnovejše napotke za učinkovit ”elevator pitch”, do katerih je prišel skozi leta izkušenj in nerevoznega poslušanja slabih ”pitchev” na številnih dogodkih in konferencah za start-upe, med drugim tudi na letošnjem PODIM-u.
 

… in učinkovito zdravilo zanje

Nov napotek je tako kombinacija persone oz. tipičnega uporabnika in njegovega premikanja po prodajnem lijaku, ali kot razloži Golob: ”Predstavite mi svojo rešitev tako, da mi poveste, kdo točno bi moral biti jaz, torej katera oseba in s kakšno funkcijo v podjetju, ter v kakšni situaciji bi se moral nahajati, da bi navdušeno rekel, to je to, in kupil vaš izdelek. V opis dodajte, kaj točno je moj problem in kaj vse sem naredil do zdaj, da sem ga skušal rešiti, preden sem se končno srečal z vašim produktom”.
 

Pozabite, prespite in na novo sestavite kocke

Še zadnji napotek Mateja Goloba po končanem delovnem vikendu pa je šel v smer pozabe, druženja z najdražjimi in spanja ter sestavljanja kock na novo:  
 

Video izjava: Matej Golob, start-up mentor, 30Lean

 

Kot investitorja bi me zanimala vsaj polovica idej

Blaž Zupan, ki se je v vlogi mentorja delovnega SK vikenda udeležil prvič, je bil pozitivno presenečen nad kompetentnostjo posameznikov v ekipah in njihovimi domenskimi znanji. ”Če bi se denimo znašel v vlogi tipičnega ameriškega angelskega investitorja, bi se mi vsaj polovica idej zdela zelo zanimiva za potencialno naložbo”, je povedal vidno navdušen po zaključku dela s start-upi.
 

Prehojenih le prvih 10% poti

”Rešitve, ki sem jih imel možnost spoznati na tem delovnem vikendu, so tehnično zelo dobro razvite, prototipi pa takšni, da jih praktično že danes lahko dajo na police. A to, kar so naredili do zdaj, je le prvih 10% njihove poti,” opozarja Zupan.
 

Preskok iz razvoja v prodajo!

”Zdaj se morate iz razvojne miselnosti premakniti v prodajno, kar je ogromen preskok, ki zahteva tudi zelo osebne odločitve in izstop iz cone udobja. Vsakdo naj se iskreno vpraša, kjer hoče biti v prihodnosti in kaj bo moral na sebi narediti, da bo do tja prišel ter produkt zamenjal za denar. To je ključna naloga vsakega start-upa, in dokler tega ne uspete, v resnici niste pravi podjetniki,” poudarja Zupan.
 

Video izjava: Blaž Zupan, start-up mentor, EF in Optiprint
 
 

Koga bomo poslušali na demo dnevu?

Vseh 24 podjetij, ki se bodo za 75.000 EUR konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada potegovala v drugi fazi pred-selekcijskega postopa, to je nastop na demu dnevu, navajamo po abecednem vrstnem redu:
 
1. Podjetje: ABCS SISTEM, rešitev: Smart turn system – sistem za avtomatski izklop smernikov za motoriste
 
2. Podjetje: FSS, rešitev: napredna računalniška video-igra ShowdownVR za virtualno resničnost
 
3. Podjetje: Biometrika, rešitev: Armbeep – biometrični modul in aplikacija za merjenje dejavnikov, ki teniške igralce pripeljejo do zmage ali poraza
 
4. Podjetje: Bitnot, rešitev: SmartLOCK – brezžična pametna ključavnica za prostoročno odklepanje vrat s telefonom
 
5. Podjetje: Fibi, rešitev: spletni portal in mobilna aplikacija za neodprodane zaloge in neizkoriščene kapacitete
 
6. Podjetje: Idejum, rešitev: celovit nepremičninski portal Idejum
 
7. Podjetje: Bizpand
    Rešitev: Prolos - poslovna aplikacija za brezpapirno poslovanje na terenu
 
8. Podjetje: DEGA
    Rešitev: inovativni nizkofrekvenčni zvočnik Ekosound
 
9. Podjetje: DS Meritve, rešitev: 2GG® Second Generation Grid – celovit sistem za zbiranje in obdelavo podatkov porabe energentov in vode
 
10. Podjetje: DS Sistem, rešitev: DamScan oz. skenirni tunel za ocenjevanje škode na avtomobilih zaradi toče
 
11. Podjetje: Izkustveni laboratorij, rešitev: BrewInOne – naprava in izobraževalni sisem za ljubiteljsko kuhanje domačega piva
 
12. Podjetje: Kanas, rešitev: linija inovativne konopljine kozmetike Hemptouch proti aknam
 
13. Podjetje: LAMU, rešitev: sistem in aplikacija za kolesarske servise 21. stoletja
 
14. Podjetje: Ljudje, rešitev: aplikacija Fatsell za učinkovito prodajo in zbiranje prednaročil za snovalce crowdfunding kampanj 
 
15. Podjetje: Manibri inženiring, rešitev: inovativna naprava za klinasto prirezovanje oz. špičenje lesenih letvic oz. izdelovanje lesenih količkov
 
16. Podjetje: MEDICOAPPS, rešitev: ura za pilote FlySentinel, ki nadzira psihofizično stanje pilota ter okolja, v katerem se nahaja med letom
 
17. Podjetje: Moj prostor, rešitev: inovativna platforma Booklly.com za branje in so-avtorstvo e-knjig
 
18. Podjetje: Moods365, rešitev: MoodsLife.com - prva spletna medijska rešitev, ki spremlja in prikazuje dnevno počutje ljudi glede na zunanje vplive

19. Podjetje: Next, rešitev: platforma Beep za enostavno naročanje preverjenih čistilcev na dom 
 
20. Podjetje: PEL3O, rešitev: 3D tiskalnik LOV3D za hitro izdelavo natančnih in kakovostnih prototipov
 
21. Podjetje: Playness, rešitev: aplikacija Playness – digitaliziran športni kurikulum za vrtce
 
22. Podjetje: Simarin, rešitev: SIMARINE PICO – napreden navtični merilnik energije in nivojev ter barograf
 
23. Podjetje: SipSup, rešitev: pameten interaktivni kozarec SipSup
 
24. Podjetje: Transalytics, rešitev: inteligentni sistem za analizo podatkov o kartičnih plačilnih transakcijah in bolj usmerjen spletni marketing

 

Foto galerija

##Gallery#id=3##


Delovni vikend za jesensko SK75 generacijo, ki se poteguje za 75.000 € konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega skada, smo izvedli 19. in 20. septembra 2015, v Tehnološkem parku Ljubljana.

 

Program omogočajo

Organizator
Program sofinancirata

 

 
 

 

 

Značke
GSZ Najboljše inovacije GSZ priznanja za inovacije
Komuniciranje in pr Start:up Slovenija
Izvedba: Mojdenar IT d.o.o.