Intervju z startupovcem

Aleš Bizjak
/9.1.2015, Avtor: Elvisa Basailović
Aleš Bizjak, CEO podjetja SolAir, je za koncept zračnega kolektorja z uporabo TISS premazov, ki ga razvija, že kot študent prejel nagrado za najbolj obetavni projekt za gospodarstvo.
Aleš Bizjak, CEO podjetja SolAir, prejemnika investicije SK50, prihaja iz podjetniške družine, svojo poklicno pot je začel kot trgovec v družinskem podjetju Bio Dom, ki se je ukvarjalo s prodajo in proizvodnjo otroškega pohištva. Po diplomi na Biotehniški fakulteti v Ljubljani se je zaposlil v podjetju SI.CORE, kjer so proizvajali lesene sredice za smuči in snežne deske za večje proizvajalce. Preobrat se je zgodil ob vpisu na Mednarodno podiplomsko šolo Jožefa Stefana, smer Ekotehnologija, področje sončne energije. Kot študent je sodeloval s Kemijskim inštitutom in podjetjem Helios pri razvoju TISS premazov. Za sam koncept zračnega kolektorja z uporabo TISS premazov pa je že kot študent prejel glavno finančno nagrado za najbolj obetavni projekt za gospodarstvo. Leta 2013 je ustanovil podjetje SolAir za proizvodnjo in trženje sončnih zračnih kolektorjev.
 
Kaj trenutno najbolj zaznamuje vaše startupovsko življenje?
Najbolj ga zaznamujejo neprespane noči in čas, katerega porabiš, da prideš do ustreznih rešitev. Ko več kot 20-krat vidiš, kako neka stvar ne gre, je zadovoljstvo z vztrajnostjo toliko večje, ko ti enkrat uspe. V podjetju tudi že potekajo priprave na izdelavo vzorčnega sončnega zračnega kolektorja z vgrajenimi temperaturnimi senzorji za spremljanje delovanja prek spleta v realnem času. Hkrati potekajo aktivnosti za pridobitev standarda ustreznosti EN ISO in testiranje novega premaza na tujem inštitutu.
 
Kaj je najbolj impresivna stvar, ki jo je vsak član ekipe naredil do zdaj?
Aleš je pustil dobro plačano službo in šel študirat. Tomaž se je zaradi službe preselil v drugo državo. Iztok je izdelal elektronski vbrizg za renault katrca. Mohor je naredil tako dobro barvo iz različnih sestavin, da se še danes grejejo planinci na planinski koči.

Najboljši in najslabši nasvet, ki ste ga prejeli na svoji startup poti?
Najboljši nasvet je nedvomno to, da je potrebno iz inovacije narediti poslovni model, ki bo čimprej prinašal denar. Najslabši pa ta, da se mora vse dogajati hitro. V določenih trenutkih potrebuje podjetje tudi čas za razmislek ...
 
Največja napaka ali najslabša odločitev, ki ste jo sprejeli? Kaj pa najboljša poslovna odločitev do zdaj?
Mislim, da je bila največja napaka ta, da nismo takoj pristopili k meritvam in testom, ko je bil izdelek razvit, kar je bilo povezano z manjkom denarnih sredstev. Najboljša odločitev je bila prodaja prvega izdelka Planinskemu društvu Kamnik in vgradnja sončnega zračnega kolektorja na koči na Kamniškem sedlu.
 
Kaj vas kot ekipo povezuje in motivira pri delu?
Vsekakor izdelek. Ko smo naredili MVP in ga testirali, nam je šele postalo jasno, kaj zmore. Vemo, da bo prihodnost zelena in sončna.
 
Vaša formula/recept za uspeh in kaj bi priporočili drugim, ki se podajajo na podjetniško pot?
Ključna je izbira ekipe oziroma “benda”, katerega morajo sestavljati edinstveni ljudje, ki na prvi pogled morda ne gredo skupaj, vendar v nekem trenutku lahko ponudijo edinstvene rešitve. 



 
 
Avtor vsebine: Elvisa Basailović ,
vodja projekta
 
> Nazaj na vse
Startup podjetje
SolAir
Vključenost v programe
Start:up Geek House pospeševalnik, generacija 2014
Drugi podatki
Facebook
LinkedIn