Prospeh

 /5.1.2015, Avtor: Elvisa Basailović
 
OriginTrail, ki ga razvija podjetje Prospeh, je sistem sledljivosti mlečnih in mesnih proizvodov, ki proizvajalcem omogoča učinkovito diferenciacijo na podlagi izvora njihovih izdelkov. Kupcem omogoča, da prek mobilne ali spletne aplikacije dostopajo do točnih informacij o poreklu ključnih sestavin, s čimer proizvajalec dvigne zaupanje v lastno blagovno znamko in se jasno diferencira od konkurenčnih proizvajalcev.
 

Problem in uporabna vrednost

Sistem OriginTrail prvič v zgodovini prehranske industrije omogoča proizvajalcem kompleksnejših mlečnih in mesnih proizvodov, da potrošnikom v realnem času podajo informacije o izvoru ključnih sestavin v izdelku. Tako prispeva k zviševanju prehranske varnosti in izpostavlja izdelke, ki za sabo puščajo nižji ogljični odtis.
 
Ameriška raziskava kaže, da kar 80 % kupcev daje prednost sledljivih proizvodom pred nesledljivimi, v kolikor ne gre za večja odstopanja v ceni. Toda proizvajalci kompleksnejših proizvodov, kot so denimo mlečni izdelki, do sedaj niso imeli možnosti kupcem prikazovati, od kje točno prihajajo vse surovine, ki sestavljajo končni proizvod. To predvsem proizvajalce visoko kakovostnih izdelkov postavlja v neugoden položaj, saj kapitalsko močnejša konkurenca lahko doseže percepcijo visoke kakovosti pri potrošniku zgolj z močnim vlaganjem v oglaševanje.
 

Konkurenčna prednost

Večinoma proizvajalci mesnih in mlečnih proizvodov višje kakovosti sami poskrbijo, da imajo potrošniki možnost preveriti poreklo, vendar so pri tem omejeni na enostavne proizvode (npr. sveže meso, mleko, sadje in zelenjavo). Slaba je tudi uporabniška izkušnja, saj potrošnik bodisi čaka na podatke o izvoru več dni (kot npr. pri izdelkih Riomare), bodisi mora za pridobitev podatkov izpolnjevati dolgočasne spletne obrazce. Od konkurenčnih storitev poznamo sistem Ftrace (nemški GS1) ter HarvestMark (ameriško podjetje YottaMark). Oba omogočata sledljivost zgolj enostavnih izdelkov, pri čemer je potreben celo poseg v označevanje izdelkov, kar prinaša znatno višje stroške za proizvajalca v primerjavi s sistemom OriginTrail, kjer poseg v označevanje ni potreben.
 

Poslovni model in kupci

Za uporabo sistema OriginTrail proizvajalec plačuje letno članarino v višini 200,00 € na proizvod v asortimanu. Prvi partner pri projektu OriginTrail je Mlekarna Celeia, ki poleg prihodka, mladi ekipi omogoča tudi razvoj produkta. Na njihovem informacijskem sistemu so namreč prvič lahko ”v živo” preizkusili OriginTrail in preverili številne predpostavke. Po uspešnem zaključku MVP-ja so trenutno že v pogovorih z nekaterimi naslednjimi potencialnimi partnerji.
 

Kontaktni podatki   

Naslov: Prospeh, poslovne in digitalne rešitve, d.o.o., Vojkova cesta 63, 1000 Ljubljana
Spletna stran: http://www.foodko.siwww.origin-trail.com
Članstvo v SIO: Ljubljanski univerzitetni inkubator
 


 
 
   Podporno okolje

Član: Tehnološki park Ljubljana
Tehnološki park Ljubljana pod svojim okriljem povezuje več kot 290 podjetij. Število članov nenehno narašča, saj vse več podjetij prepoznava prednosti in koristi, ki jih članstvo v takšnem mednarodno usmerjenem podjetniškem in podpornem okolju prinaša. Več...
 

Avtor vsebine: Elvisa Basailović ,
vodja projekta
 
> Nazaj na vse
Ekipa
Tomaž Levak, direktor
Žiga Drev, finance, marketing
Branimir Rakić, razvoj
Aleksandar Veljković, razvoj
Luka Ivanović, dizajn
Investitorji
SPS SK50 - generacija jesen 2014
Drugi podatki
Facebook
Twitter
LinkedIn