Apis-Vita

 
Apis-Vita je vodilni slovenski proizvajalec kisa, ki se je uspešno internacionaliziral z nakupom tovarne na Poljskem. Z dodajanjem antioksidantov, koencima Q10 in naravnega sladila stevia pa svoje izdelke, kot sta kis in kečap, spreminja v inovativna funkcionalna živila.

Podjetje Apis-Vita, ustanovljeno leta 2002, je hitro rastoče podjetje iz okolice Frama, specializirano za proizvodnjo najkakovostnejših kisov in gorčic z lastno blagovno znamko Matejev. Skupaj s proizvodnjo za trgovske blagovne znamke na domačem trgu z dvema milijonoma kosov konzumnega kisa na leto dosega okoli 60 % tržni delež.
 

Vidnejši proizvajalec na Poljskem

Z več kot šestimi milijoni litrov kisa in več kot tremi tonami gorčice ter kečapa letno pa so eden vidnejših proizvajalcev tudi na Poljskem. Tam je namreč Apis-Vita leta 2010 od države med privatizacijo kupil tovarno Wytwórnia Octu i Musztardy (WOM), ki kis, gorčice in kečap pod blagovno znamko Parczew trži že od leta 1969.
 

Kis iz babičinih jabolk, ki jih je sklestila toča

Nastanku podjetja Apis-Vita je botroval splet zanimivih naključij v družini direktorja in soustanovitelja Mateja Hojnika. Ko je na babičini kmetiji toča sklestila letino jabolk za konzumno prodajo, je očetov stric, sicer profesor na Zagrebški biotehniški fakulteti, ki se je celo življenje ukvarjal s konzerviranjem hrane in kisa, dal idejo, da iz sklestenih jabolk naredijo kis.
 

Pomagala je cela družina

Pri uresničevanju ideje in preobrazbi poslovanja iz dopolnilne dejavnosti na kmetiji v sodobno podjetje je pomagala cela družina. Stric je dal know-how in tehnologijo, med drugim je pomagal razviti tudi posebno kulturo ocetno-kislinskih bakterij za Apis-Vito, ki daje kisu prav poseben okus. Mladi direktor pa je zastavil vizijo o hitro rastočem globalnem podjetju, ki tradicijo pridelave kisa združuje z najsodobnejšimi tehnologijami ter z nenehnim razvojem in inoviranjem zagotavlja zdrave izdelke najvišje kakovosti.
 

Za blagovno znamko zastavil svoje ime

Za blagovno znamko podjetja, ki jabolka prideluje na ekološkem območju pod Pohorjem, je Matej Hojnik zastavil celo svoje ime. Tako danes Apis-Vita pod blagovno znamko Matejev uspešno proizvaja in trži široko paleto kisov in gorčic. V klasični liniji kisov je potrošnikom najbolj znan in priljubljen Matejev naravni motni jabolčni kis, proizveden iz stisnjenih jabolk z naravnim biološkim postopkom fermentacije.


Brbončicam in zdravju koristno

Inovativna novost letošnje jeseni s katero Apis-Vita vstopa na evropski trg funkcionalnih živil pa je Exclusive linija kisov, ki z dodanimi vitamini, minerali, antioksidanti in dietnimi vlakninami ter drugimi dodatki pozitivno vplivajo na posamezne telesne funkcije in pomagajo ohranjati zdravje. 

Ob vse hitrejšem tempu življenja z obilico stresa, ki načenja zdravje, se namreč sodobni potrošniki še kako zavedajo pomena zdravega prehranjevanja s čim bolj naravnimi živili. Da bi inovativno – brbončicam in zdravju koristno – odgovorili na njihove potrebe, so v podjetju Apis-Vita letos pomladi začeli razvijati in testirati štiri nove produkte, ki sodijo v kategorijo funkcionalnih živil s pozitivnim vplivom na zdravje:
  • Matejev naravni motni jabolčni kis s koencimom Q10,
  • Matejev naravni motni jabolčni kis z aronijo in granatnim jabolkom,
  • Matejev balzamični kis z aronijo in
  • Parczew kečap Slim & Fit s 50% manjšo vsebnostjo sladkorja, ki ga nadomešča naravno sladilo stevia.


 

Navdušeni odzivi obiskovalcev sejma SIAL2014

Z linijo kisov Exclusive, kamor sodijo vsi ”funkcionalni” Matejevi kisi, in kečapom Slim & Fit se je Apis-Vita premierno predstavila na enem izmed največjih svetovnih sejmov prehranske industrije SIAL2014, ki je letos oktobra potekal v Parizu.

S popolnoma naravnim motnim jabolčnim kisom, ki je že sam po sebi v literaturi o naravnem zdravljenju označen za čudežno živilo s številnimi zdravilnimi učinki, so pritegnili pozornost številnih obiskovalcev sejma. Ti so pozdravili dodajanje koencima Q10, ki telesu vrača energijo in se uporablja pri zdravljenju srčno-žilnih bolezni, ter močnih antioksidantov iz aronije in granatnega jabolka.


Velika zdravilna moč in unikaten okus

Tako aroniji kot granatnemu jabolku se v naravnem zdravljenju in kozmetiki že nekaj časa pripisuje velika zdravilna moč. Oba jabolčna kisa s funkcionalnimi dodatki sta torej poleg kulinarike uporabna tudi za uživanje v napitkih, izdelavi različnih obkladkov, krem, kozmetičnih mask in podobno. Obiskovalci sejma SIAL, kjer se vsako leto predstavi več kot 1.700 inovativnih prehranskih izdelkov iz vsega sveta, pa so veliko zanimanje pokazali tudi za novi balzamični kis z okusom aronije, ki s sladkim in hkrati trpkim okusom predstavlja unikatno gastronomsko kombinacijo.


Kečap Slim & Fit srca kupcev osvaja s stevio

Hitro pot do krožnikov bo našel tudi kečap Slim & Fit, pri katerem je Apis-Vita polovico dodanega sladkorja zamenjala s priljubljenim naravnim sladilom stevia. Sladka rastlina je pritegnila pozornost prehranske industrije, ko se je povečalo povpraševanje po hrani z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov in sladkorjev. Ker ima zanemarljiv učinek na glukozo v krvi, je uporabna kot sladilo za ljudi, ki morajo pri prehrani paziti na vnos ogljikove hidrate.


Najprej v trgovske verige, nato v HORECA branžo

Vse svoje inovativne izdelke bo hitro rastoče podjetje Apis-Vita iz okolice Frama, specializirano za proizvodnjo najkakovostnejših naravnih kisov z lastno blagovno znamko Matejev, sprva ponudilo prek svojih ustaljenih prodajnih kanalov oziroma velikih domačih in evropskih trgovskih verig, kot so Mercator, Tuš, Lidl, Spar, E.Leclerc, Tesco, Carrefour, Kaufland, Eurocash in številni drugi.

S plasiranjem novih produktov v trgovske verige bo Apis-Vita lahko hitro in učinkovito testirala odzive trga in uporabnikov. Če bodo ti glede na odzive na sejmu SIAL 2014 pričakovano pozitivni, bodo izdelke višjega cenovnega razreda po vsej verjetnosti ponudili tudi odjemalcem iz HORECA branže.

V prid uspešnega prodora novih izdelkov govori tudi dejstvo, da naravnih motnih jabolčnih kisov z dodatki, kot so koencim Q10 in izvlečki aronije ter granatnega jabolka, marketinško-prodajna ekipa podjetja Apis-Vita še ni zasledila na evropskem trgu.
 

Domači in svetovni trgovski velikani so zahtevni kupci

Kupci slovenske Apis-Vite in poljskega WOM so številne domače in svetovne trgovske verige. Gre za zahtevne kupce, ki izdelke pogosto ocenjujejo in nadzorujejo tudi proizvodni proces, hkrati pa s svojim trajnim zaupanjem v slovenskega in poljskega dobavitelja dokazujejo bistvene konkurenčne prednosti podjetja.

Poleg visoke kakovosti vhodnih surovin in vseh najpomembnejših standardov ter certifikatov kakovosti v prehranski industriji (HACCP, ISO 22000, FSSC 22000 in IFS Food) so to še poslovna fleksibilnost in zanesljivost ter nenehna vlaganja v najsodobnejšo proizvodno opremo in razvoj novih izdelkov.
 

Umik konzervansov, visoka učinkovitost in hitra rast

Tako je denimo poljsko podjetje investiralo 1,5 milijona evrov v proizvodno linijo ”ultra clean” z vpihovanjem sterilnega zraka v polnilnico, kar bo njihovim izdelkom omogočilo, da brez dodanih konzervansov na prodajnih policah zdržijo približno sedem mesecev. Tudi proizvodna linija Apis-Vite v Sloveniji je ena najsodobnejših in skoraj v celoti avtomatizirana.

Poleg visoke kakovosti izdelkov in umikanja konzervansov iz živil jim omogoča tudi visoko učinkovitost, saj ima slovensko podjetje le tri redno zaposlene oziroma sedem stalnih sodelavcev. Poljsko podjetje v sezonskih mesecih zaposluje 50 ljudi, v zimskem času pa nekaj več kot 30, prihodki obeh podjetij pa bodo v letu 2014 dosegli več kot štiri milijone evrov.
 

Vodilni v Sloveniji in na Poljskem

Poljsko podjetje je po lastniškem vstopu Apis-Vite v samo dveh letih podvojilo svoj tržni delež, ki danes na celotnem poljskem trgu kisa znaša približno 11 %. Obe podjetji s 30-odstotno letno rastjo sodita med najhitreje rastoča podjetja v slovenskem in poljskem poslovnem okolju, cilj skupine za leto 2015 pa je doseči 35-odstotno rast prodaje.

Z zasledovanjem trajnostne razvojne strategije, močno kulturo spodbujanja uspešnosti, celovitimi programi usposabljanja in razvoja zaposlenih ter jasno vizijo vodstva pa se jim obeta tudi uspešna uresničitev ključnega poslovnega cilja – postati vodilni proizvajalec kisa, gorčic in kečapa v Sloveniji in na Poljskem.
 

Povezave


 

 

   Podporno okolje

Član: Tehnološki park Ljubljana
Tehnološki park Ljubljana pod svojim okriljem povezuje več kot 290 podjetij. Število članov nenehno narašča, saj vse več podjetij prepoznava prednosti in koristi, ki jih članstvo v takšnem mednarodno usmerjenem podjetniškem in podpornem okolju prinaša. Več...
 

> Nazaj na vse
Ustanovitelja
Matej Hojnik
Barbara Bradač Hojnik
Inovativni produkti
Kis kot funkcionalno živilo
Druge informacije
http://www.matejev.si/
http://womparczew.pl/
Leto ustanovitve: 2002