Koofr

 
Koofr, zmagovalec nacionalnega tekmovanja Start:up leta 2013, se ukvarja z razvojem programske opreme za računalništvo v oblaku in uspešno deluje na globalnem trgu ”Storage as a Service”. Njihova istoimenska inovativna rešitev za shranjevanje podatkov v zadnjih mesecih osvaja nekatera največja telekomunikacijska podjetja v regiji, kot sta romunski RCS & RDS, Hrvatski Telekom in domači Si.mobil, podjetje pa je ravno v zaključni fazi sklepanja pogodbe s še enim evropskim telekomom. 
 
 

 

Koofr je inovativen programski in uporabniški vmesnik za shranjevanje, upravljanje in distribucijo vseh vrst datotek v lastnem oblaku, do katerega lahko uporabnik prek omrežja za prenos podatkov dostopa vedno in povsod. Vanj lahko naložimo dokumente, slike, glasbo, filme in druge digitalne zapise, ter do njih dostopamo prek računalnika, tablice ali pametnega telefona.
 

Povezuje vse ostale storitve shranjevanja

Ključna prednost aplikacije je ta, da uporabniku ne ponuja le shranjevanja, temveč poveže vse ostale storitve shranjevanja podatkov tako, da uporabnik do njih dostopa prek ene aplikacije oziroma vmesnika. V primerjavi s prvimi verzijami produkta je Koofr do danes doživel številne izboljšave, med katere sodita tudi možnost predogleda dokumentov in sprotnega predvajanja videoposnetkov prek spleta brez predhodnega prenašanja z uporabo pretočnih tehnologij.




Na prvem mestu je varnost

V primerjavi s storitvami, ki jih zagotavljata Dropbox ali Google Drive, na katera tudi sicer večina uporabnikov najprej pomisli, ko je govora o shranjevanju podatkov v oblaku, rešitev Koofr omogoča vzpostavljanje lastnega zasebnega oblaka in na prvo mesto postavlja varnost podatkov. ”Pri Koofrovih oblakih ni nevarnosti, da bi postali del odprte mreže. Gre za interno storitev, ki temelji na obstoječi strojni opremi kupcev in pri kateri uporabniki ves čas natančno vedo, kje se nahajajo shranjeni podatki. Prav tako naš namen ni prevzemati uporabnike Dropboxa in Googla, saj zagotavljamo aplikacijo, s katero na enem mestu povezujemo vse storitve za shranjevanje podatkov v oblaku,” pojasnjuje Damjan Matičič, soustanovitelj in direktor mladega start-upa Koofr, ki razvija istoimensko aplikacijo.
 

'White label' za telekome in sistemske integratorje

Podjetje svojo programsko rešitev v prvi vrsti trži kot 'white label' in z njo cilja na velike ponudnike internetnih storitev, mobilne operaterje in telekomunikacijska podjetja ter sistemske integratorje, ki s pomočjo Koofra svojim končnim uporabnikom lahko zagotovijo dodatno storitev shranjevanja podatkov v oblaku. Svojim naročnikom Koofr zagotavlja tudi podporo za tako imenovano objektno hrambo podatkov, ki omogoča izgradnjo velikih pomnilnih sistemov, kot jih premorejo največja svetovna podjetja, z uporabo običajne, poceni strojne opreme, kot jo premore praktično vsak osebni računalnik.

 
 
Romunski telekom RCS & RDS Koofrovo rešitev svojim končnim uporabnikom ponuja pod
blagovno znamko DigiStorage, slovenski Si.mobil pa kot Hangar mapo (desno).
 

Veliki prihranki in manjše tveganje

Objektna hramba podatkov naročnikom omogoča znatne prihranke, saj nove naložbe v drage, visoko zmogljive strežnike niso potrebne. Hkrati jim Koofr z možnostjo najema, pri čemer je naročnina odvisna od števila končnih uporabnikov, zmanjšuje poslovno tveganje in razvojne stroške, ki bi jih imeli, če bi storitev shranjevanja podatkov v oblaku želeli razvijati in zagotavljati sami. ”Ko naročnik pri nas najame storitev, mi poskrbimo za celotno podporo in vzdrževanje sistema, hkrati pa svojim naročnikom svetujemo, kako naj to storitev uspešno predstavijo in ponudijo svojim končnim uporabnikom tako, da bodo razumeli, da gre za drugačno storitev od tistih, ki jih ponujata Dropbox ali Google,” razlaga sogovornik.



 

Romunski telekom pridobil pet tisoč uporabnikov

Koofr je letos pomladi s svojo rešitvijo že prepričal enega največjih romunskih telekom podjetij RCS & RDS. Ta Koofrovo storitev svojim končnim uporabnikom ponuja pod blagovno znamko DigiStorage in z njo žanje veliko navdušenje, saj so v enem mesecu pridobili dobrih pet tisoč odjemalcev. Romunskemu naročniku je sledil Hrvatski Telekom, največji hrvaški ponudnik telekomunikacijskih storitev in član skupine Deutsche Telekom. V začetku septembra pa so podpisali pogodbo tudi s Si.mobilom, drugim največjim mobilnim operaterjem v Sloveniji, in zanj razvili Hangar mapo, ki zasebnim naročnikom brezplačno nudi štiri gigabajte prostora za varno shranjevanje podatkov.
 

Novi posli na Bližnjem vzhodu in v Latinski Ameriki

V bližnji prihodnosti se Koofru obetajo novi posli na Bližnjem vzhodu in v Latinski Ameriki, kjer se že intenzivno pogovarjajo z nekaterimi večjimi telekomunikacijskimi podjetji. Do tovrstnih strank podjetje Koofr načeloma dostopa kar z direktno prodajo oziroma osebnim navezovanjem stikov. ”Hkrati se partnersko povezujemo z nekaterimi vodilnimi svetovnimi proizvajalci strojne opreme, predvsem strežnikov. Sinergije smo že našli s podjetjem Hitachi, s katerim nas sicer vežejo pretekla poznanstva, dogovarjamo pa se še s kitajsko multinacionalko Huawei, največjim svetovnim ponudnikom telekomunikacijske opreme, ki je leta 2012 prevzel tudi švedsko korporacijo Ericsson,” strategijo za osvojitev globalnega trga razkriva sogovornik.
 

Potencialni tekmec je ownCloud, ne Google in Dropbox

Med tekmece, ki ponujajo podobno storitev – torej ‘white label’ produkt za velika telekomunikacijska podjetja in sistemske integratorje, ki rešitev zapakirajo in končnim uporabnikom ponudijo kot svojo lastno storitev, podjetje Koofr trenutno uvršča tri ponudnike. Še najbolj se jim je uspel približati švicarsko-ameriški ownCloud, ki za razliko od Koofra ponuja brezplačen produkt, vendar vsako nadaljnjo podporo, kot sta denimo končno brendiranje in prilagajanje aplikacije naročnikovim specifičnim zahtevam, zaračuna.
 

Svetovanje pri paketih in cenah 

”Poleg tega, da smo v končni fazi cenovno ugodnejši, je naša konkurenčna prednosti predvsem aktivno sodelovanje s končnimi uporabniki rešitev in vgrajevanje njihovih izkušenj oziroma povratnih informacij v razvoj produkta. Hkrati kupcem, ki se zavedajo, da je shranjevanje podatkov velika priložnost, nimajo pa izkušenj pri njegovem tržnem pozicioniranju, svetujemo glede paketov in oblikovanja optimalne cenovne politike,” pojasnjuje Matičič.
 

Osvajanje končnih uporabnikov

Takšen pristop bo Koofru tudi v bodoče omogočal hitro in učinkovito nagovarjanje mobilnih operaterjev in telekomov po vsem svetu. Trge, na katere Koofr ne bo vstopal prek njih, pa načrtuje osvojiti z malce prilagojeno aplikacijo za končne uporabnike. Kakšne prednosti jim prinaša, preverite na http://koofr.eu, kjer lahko aplikacjo tudi brezplačno preizkusite.
 
 
Trge, na katere Koofr ne bo vstopal prek telekomov, podjetje načrtuje osvojiti z malce prilagojeno aplikacijo za končne uporabnike.
 

Izkušena ustanovna ekipa

Vseh pet ključnih članov Koofra izhaja iz podjetja Xlab, vodilnega podjetja v Sloveniji na področju računalništva v oblaku. Imajo dolgoletne izkušnje na področju razvoja programske opreme, upravljanja startup podjetij in vodenja projektov, sodelovali pa so tudi pri odmevnejših evropskih raziskovalnih projektih. Poleg direktorja podjetja Damjana Matičiča, ki ima že dobrih deset let izkušenj z razvojem in s trženjem programske opreme, so člani ustanovne ekipe še magister računalništva Jaka Močnik, ki se že dobro desetletje ukvarja s porazdeljenim in vzporednim računanjem, izkušen programer Luka Zakrajšek in razvijalca Andraž Vrhovec ter Andraž Bajt.
 

Načrti za rast

Po besedah Damjana Matičiča se mora vsak novo pridruženi član ekipe predvsem dobro vklopiti v delo in ekipo. Zaposlujejo večinoma strokovnjake, od katerih v prvi vrsti pričakujejo samoiniciativnost. Podjetje, ki deluje dobro leto in pol, ima trenutno šest rednih sodelavcev in za ključne zaposlene predvideva tudi možnost lastniške udeležbe v podjetju. Lani so ustvarili 30 tisoč evrov prihodkov, letos jih načrtujejo okoli 150 tisoč. Vsako leto bodo skušali pridobiti par novih poslov z večjimi telekomi, na osnovi tega lahko pričakujejo od 100 do 200-odstotno rast prihodkov, napoveduje sogovornik.
 

Iščejo milijon evrov svežega kapitala

Nove kadre iščejo predvsem na področju prodaje in dizajna, dodatno želijo okrepiti tudi razvojni oddelek. Vse to bo odvisno od prihodkov podjetja, ki je do zdaj raslo organsko, pa tudi uspešnosti pri iskanju vlagatelja, ki bi podjetju omogočil nove poslovne povezave in hitro ter agresivno širitev na globalnem trgu. Podjetje, ki je na začetku delovanja sicer pridobilo angelsko investicijo in razvojno subvencijo Slovenskega podjetniška sklada, na tej stopnji razvoja potrebuje okoli milijon evrov svežega kapitala.
 

Povezave


 
   Podporno okolje

Član: Tehnološki park Ljubljana
Tehnološki park Ljubljana pod svojim okriljem povezuje več kot 290 podjetij. Število članov nenehno narašča, saj vse več podjetij prepoznava prednosti in koristi, ki jih članstvo v takšnem mednarodno usmerjenem podjetniškem in podpornem okolju prinaša. Več...
 

> Nazaj na vse
Ustanovitelji
Matičič Damjan
Močnik Jaka
Zakrajšek Luka
Pipan Gregor
Vrhovec Andraž
Inovativni izdelki
Koofr
Viri financiranja
angelska naložba
razvojna subvencija prek razpisa P2
Vključenost v programe
Start:up leta
INO
Drugi podatki
Spletna stran: koofr.eu
Leto ustanovitve: 2013