D·Labs

 
Podjetje Domenca Labs, doma in v tujini bolj znano pod krajšim nazivom D·Labs, se z edinstvenim pristopom pri razvoju spletnih potencialov svojih naročnikov uvršča med vidnejša svetovalno razvojna podjetja za britanske in evropske startupe. S svojimi rešitvami so med drugim prepričali tudi londonski Toothpick, za katerega so razvili spletno aplikacijo, ki revolucionarizira sistem naročanja v britanskem zobozdravstvu.

Podjetje je nastalo z odcepitvijo razvojnega oddelka družbe Domenca, znanega slovenskega ponudnika spletnih domen in gostovanj. Enega prvih ključnih projektov so si zagotovili z nadaljevanjem razvoja spletne trgovine Mimovrste.com, ki so ga začeli že v okviru Domence, kjer pa so s svojim znanjem in inovativnim pristopom pri zagotavljanju agilnih razvojnih storitev prišli tudi do svojega prvega močnega referenčnega startup naročnika – londonskega Peerindexa.
 

Kaljenje v vlogi soustanovitelja

Za Peerindex je D·Labs razvil spletno platformo, ki omogoča analizo socialnih omrežij in vpliv posameznika ali posameznega podjetja nanje. Šlo je za enega bolj prepoznavnih in ambicioznih londonskih tehnoloških startupov v tistem času, D·Labs pa se je na tem projektu kalil v vlogi soustanovitelja, ki danes zanj in za njegove naročnike prinaša ključne konkurenčne in strateške prednosti. 
 

Razvijajo spletne potenciale naročnikov

Kot odlični poznavalci poslovnih priložnosti in koristi, ki jih podjetnikom omogočata splet in mobilne platforme, so za uresničitev slogana 'razvijamo spletne potenciale naših naročnikov' ubrali edinstven pristop pri zagotavljanju svetovalnih in razvojnih storitev. Ta za njihove ključne kupce, predvsem britanske in evropske startupe, ki so že pridobili investicijo in se podali na tvegano pot tržnega preboja, zagotavlja tri ključne strateške prednosti:
  • inovativen proces odkrivanja produkta in razvoj poslovnega modela,
  • načrtovanje in oblikovanje učinkovite ter intuitivne uporabniške izkušnje,
  • agilen razvoj spletnih in mobilnih aplikacij, usklajen s poslovnimi cilji podjetja.  

Vitko in agilno zase in za naročnike

D·Labs je eden vidnejših predstavnikov gibanja Delaj vitko in glasen ambasador agilnih metod za razvoj programske opreme ter najsodobnejših metodologij vitkega in agilnega podjetništva. Vgradili so jih tako v svoje interno poslovanje kot delo z naročniki, pri čemer kombinirajo predvsem določitev in razumevanje razvojnih faz podjetja (Marmer development stages), Customer Development po Stevu Blanku in Lean Startup Erica Riesa. Z vrsto osredotočenih delavnic in rednega svetovanja tako naročnikom najprej pomagajo raziskati nove možnosti v njihovi industriji, prepoznati najbolj ustrezne poslovne modele, segmente strank in vse bistvene uporabne in konkurenčne prednosti svojih produktov.
 

Hitreje in ceneje na trg

Tudi pri oblikovanju uporabniške izkušnje uporabljajo vitek pristop, kar pomeni, da učinkovit uporabniški vmesnik nastaja skozi stalne idejne prevetritve in testiranja, ki naročniku omogočajo hitro razumevanje vedenja in odzivanje na preference uporabnikov. Podobno kot vitko oblikovanje uporabniške izkušnje je tudi agilen razvoj spletnih in mobilnih aplikacij pri D·Labs osredotočen na sprotno testiranje, timsko programiranje, kratke razvojne cikle in nenehno preverjanje ter hitro integriranje kode, kar naročnikom znižuje stroške in tveganje, ter jim omogoča lažji in hitrejši prodor na trg.
 

Odnos, ki presega vlogo svetovalca in razvijalca

Da gre za učinkovit pristop dela s startup podjetji, dokazujejo D·Labsovi naročniki, ki dosegajo nadpovprečne stopnje uspeha na trgu. »Z naročniki razvijemo odnos, ki presega vlogo svetovalca in razvijalca. Obravnavajo nas kot soustanovitelje, saj jim s svojimi znanji in izkušnjami zapolnjujemo kompetenčno vrzel, značilno za mnoge podjetnike, ki obvladajo svoj posel oziroma industrijo, niso pa vešči interneta, vseh njegovih poslovnih priložnosti in tehnologij,« pojasnjuje vodja D·Labsove operative Tilen Travnik. »Smo torej alternativa grajenju lastne produktne ekipe, kar prinaša kar nekaj prednosti, med drugim bolj predvidljivo finančno konstrukcijo in manjše tveganje, v našem primeru pa tudi enako strast, zavzetost in predanost pri razvoju poslovne ideje v skalabilen poslovni model,« dodaja sogovornik.
 

Sidranje v angleško startup sceno …

D·Labs se je po učbeniško lotil tudi vrednotenja in izbire svojega trga. Danes na evropski, predvsem londonski oziroma angleški startup sceni, ustvarijo več kot 80 % prihodkov. »Da prodreš v ta krog, te morajo priporočiti ustanovitelji startupov ali njihovi investitorji. V zadnjem času so vse pogostejši vir priporočil tudi produktni managerji, s katerimi sodelujemo, saj se oboji zavedamo, kako pomembno je vodenje in usmerjanje produkta in ekipe skozi različne faze življenjskega cikla,« pravi Travnik. »Poleg specifičnega pristopa pri delu z naročniki med svoje ključne konkurenčne prednosti uvrščamo tudi naklonjenost prevzemanju novih razvojnih tehnologij. Pri nas tako naročnik lahko najame ekipo, ki bo razvijala produkt v programskem jeziku, ki je prišel ven pred nekaj meseci,« dodaja sogovornik.
 

... in glave vrhunskih kadrov

D·Labs svojo konkurenčno prednost gradi tudi na procesu razvoja kadrov, ki zagotavlja, da so vsi programerji najprej aktivno vključeni v razvojni proces, kar je sicer standard, hkrati pa se od njih pričakuje tudi razumevanje poslovnega dela projekta, pojasnjuje Travnik. »To jim omogoča, da na mikro nivoju sprejemajo boljše odločitve, po drugi strani pa se počutijo bolj vključene, ker razumejo, kaj oziroma zakaj nekaj počnejo.« Tudi nabor zanimivih referenčnih projektov je pomemben dejavnik razvoja kadrov, posebej pri programerjih, ki med ključna pričakovanja in zaposlitvene kriterije velikokrat navajajo zanimivo delo. »Po drugi strani pa tudi naročniki vidijo, da znamo dobro delati in smo s svojim pristopom in obvladovanjem tehnologij lahko uspešni na raznovrstnih projektih,« pojasnjuje sogovornik.
 

Povej mi, kaj delaš, in povem ti, kdo si

Danes ekipa D·Labs pod vodstvom direktorja Jake Levstka, vodje operative Tilna Travnika in vodje odnosov z naročniki Kate Leto med svoje naročnike vključuje številne znane britanske visokotehnološke startupe, kot so ToothpickBusiness of fashionRock, pamper, scissorsDipstixGo Car ShareWanderaProdPad in drugi. Prav tako sodelujejo s prodornimi slovenskimi startupi, kot so FlaviarDietPoint in Mesi, zadnje štiri leta pa zagotavljajo tudi učinkovite in uporabnikom prijazne spletne ter mobilne aplikacije družbe Petrol. Za vpogled v ostale reference ali še raje v podatke o njihovi uspešnosti pa sledite rdeči žabi, posrečenemu in prepoznavnemu D·Labsovem logotipu, in obiščite D·Labsovo spletno stran.
 

Premikajo meje

Čeprav uspehi referenčnih projektov govorijo glasneje kot izjave zadovoljnih uporabnikov, smo vseeno izbrskali in objavili izjavo soustanovitelja Toothpicka Josefa Wallisa: »Ne omogočajo nam le mirnega spanca, temveč premikajo meje. Tehnologijo, ki jo za Toothpick razvija D·Labs, nam zavidajo mnoge večje svetovne družbe.« Takšen stavek verjetno najbolje opiše pomen edinstvenega pristopa, ki ga D·Labs ubira pri svojem delu z naročniki, ki se borijo za preboj in poslovni uspeh na vse bolj zasičenih trgih spletnih ter mobilnih produktov.
 

Grajenje pozitivne, odprte kulture

Največja vrednost podjetja D·Labs je človeški kapital, kar se zelo dobro zavedata Levstek in Travnik, ki poleg skrbi za naročnike večino svoje energije usmerjata v grajenje pozitivne, odprte, k nenehnemu učenju in razvoju zavezane kulture podjetja. Ko zaposlujejo nove sodelavce, je poleg nabora znanj in veščin pomemben tudi njihov značaj, odnos do dela in vrednote. Na D·Labs temu pravijo ”skill-set and cultural-fit”, zato naprej preverijo usposobljenost kandidata, nato pa se jim ta za nekaj časa pridruži še pri delu v podjetju, da ugotovijo, ali se ujamejo tudi na področju mehkejših dejavnikov.
 

Presenetljivost, točnost, angažiranost …

Na D·Labs ima vsak sodelavec možnost in priložnost, da s svojo unikatnostjo in idejami še dodatno obogati že tako dinamično in ustvarjalno delovno okolje. Zaposlene spodbujajo k presenetljivosti, točnosti, angažiranosti, iznajdljivosti in odprtosti, saj se zavedajo, da so ravno vrhunski kadri in spodbudna kultura podjetja ključni pri uresničevanju in ohranjanju vloge globalnega svetovalnega in razvojnega podjetja za startupe in njihove produkte. Za tovrstno prepoznavnost podjetja je zelo pomembno tudi to, da sta Jaka Levstek in Tilen Travnik poleg vodenja D·Labsa aktivno vpeta v številne predavateljske, svetovalne in mentorske aktivnosti na domači in mednarodni startup sceni.
 

Mentorstvo v uglednih pospeševalnikih in načrti za rast

Jaka Levstek kot uveljavljen mentor v uglednih pospeševalnikih SeedCamp in LAUNCHub prihaja v stik z vrhunskim posamezniki, od katerih bo morda kdo v prihodnosti ključen člen za D·Labsove smele načrte za širitev in rast. Podjetje, ki je s trenutno 50 rednimi sodelavci lani ustvarilo 1,3 milijone € prihodkov, od tega več kot 80% v tujini, in 34 tisoč € čistega dobička, želi do leta 2018 imeti 400 rednih sodelavcev na področju Slovenije in Bolgarije in s svojimi storitvami za startupe pokrivati celotno Evropo. Zato je razumljivo, da iščejo ljudi, ki jih ne zanima le pisanje kode oziroma izvrševanje nalog, temveč odprtost, proaktivnost in širše razumevanje oziroma vpliv tega, kar ustvarjajo za podjetje in svoje naročnike. Za vse ključne kadre imajo tudi že izdelan načrt opcijskega nagrajevanja oziroma lastniške soudeležbe v podjetju, za pospešitev rasti pa iščejo strateškega vlagatelja.
 

Povezave


 

 
> Nazaj na vse
Ustanovitelji
Levstek  Jaka
Jagodic  Zvone
Petković  Jugoslav
Črnologar Lado
Potokar Aleksander
Novak  Anže
Inovativni produkti
Svetovanje in razvoj spletnih in mobilnih aplikacij
Vključenost v inovativno okolje
mentorji v Start:up Geek House in Go:Global pospeševalnikih
Leto ustanovitve
2010
Spletna stran: dlabs.si