Izdelek

Vodilna tehnologija za prikazovalnike na e-papirju
 
Trenutno najbolj dovršeno in na trgu preizkušeno tehnološko platformo za delovanje digitalnih prikazovalnikov na osnovi e-papirja razvija ljubljansko visokotehnološko podjetje Visionect.
 
Samo v Evropi in ZDA je na zunanjih površinah postavljenih okoli 20 milijonov različnih tabel – od prometne signalizacije in tabel z voznimi redi do velikih oglasnih plakatov oziroma številnih drugih oblik usmerjevalnih, označevalnih ali oglasnih prikazovalnikov. Kljub različnim namenom in lokacijam, kjer so postavljene, imajo eno skupno značilnost, in sicer jih v prihodnosti čaka popolna digitalizacija.
 

E Ink, Epson in Visionect za preboj e-papirja

Na področju digitalnega prikazovanja in označevanja so danes najbolj znane in najpogosteje uporabljane tehnologije LCD, LED in TFT. V zadnjih letih pa se po zaslugi nekaterih globalnih visokotehnoloških podjetij, kot sta ameriški E Ink, ki razvija elektronski papir, in japonski Epson, ponudnik posamičnih elektronskih komponent, vse bolj uveljavljajo prikazovalniki, ki temeljijo na e-papirju. Med vidnejše globalne ponudnike celovite strojne in programske opreme, ki poganja in zagotavlja optimalno delovanje digitalnih prikazovalnikov na e-papirju, pa se je s svojimi inovativnimi rešitvami uveljavilo ljubljansko visokotehnološko podjetje Visionect.


 

Vidnost, varčnost, avtonomija

Digitalni prikazovalniki na osnovi e-papirja v primerjavi s prej omenjenimi LCD, LED ali TFT tehnologijami zagotavljajo boljšo vidnost in bralnost tudi pri neposredni sončni svetlobi. Energijsko so bistveno manj požrešni, saj električne energije ne porabljajo za prikazovanje, temveč samo za menjavo vsebin. Okolju povzročajo bistveno manj svetlobnega onesnaževanja. Prenos podatkov poteka prek wi-fi ali 3G omrežja, kar omogoča upravljanje z vsebinami s praktično katerekoli lokacije. Hkrati so bolj robustni in z namestitvijo sončnih celic praktično povsem samooskrbni. Vse to prinaša neslutene možnosti za uporabo digitalnih prikazovalnikov povsod tam, kjer njihova namestitev ali delovanje do sedaj nista bili možni.
 

Inovativna tehnološka platforma

Vse te prednosti zagotavlja tudi inovativna tehnološka platforma podjetja Visionect, namenjena interaktivnim brezžičnim prikazovalnikom vseh vrst in velikosti, ki temeljijo na tehnologiji e-papirja. Pri njenem razvoju Visionect sodeluje s korporacijami, kot sta prej omenjeni E Ink in Epson ter Plastic Logic in ST Microelectronics, ki so ključni razvojni partnerji podjetja. ”Inovativni smo v vseh fazah razvoja platforme – od njene modularne zasnove do sestave in programiranja elektronike ter celotne pripadajoče programske opreme. Platforma je zato enostavna za uporabo in naročnikom omogoča hitro namestitev ter prilagoditev na njihove konkretne rešitve, ki temeljijo na e-papirju,” pojasnjuje Matej Zalar, direktor Visionecta.

 
 

Ob razvoju tehnologije še prodaja lastnih produktov

Za tržno uveljavitev novih tehnologij, kot je e-papir, je zelo pomemben razvoj ekosistema, v katerem ključno vlogo igrajo prvi produkti in izkušnje uporabnikov pri njihovi uporabi. Zato je Visionect sočasno z razvojem jedrne tehnologije razvijal in tržil tudi lastne produkte, kot sta interaktivni brezžični dlančnik Geoffrey za elektronsko naročanje v gostinstvu ali najnovejši dlančnik Joan, ki se uporablja kot pomočnik za rezervacijo prostora v sejnih in konferenčnih sobah ali pisarnah. Joan se enostavno pritrdi na vrata ali stene prostora, uporabnike opozarja na zasedenost prostora med sestanki, poleg funkcije ”ne moti” pa omogoča tudi pregledovanje celotnega urnika in vnašanje novih terminov zasedenosti prostorov.
 
 
 

Edinstvena Geoffrey & Joan

Oba produkta – tako Geoffrey kot Joan – sta zaradi Visionectove inovativne tehnološke platforme (in dovršene izdelave) globalno konkurenčno prednost dosegla s kar nekaj edinstvenimi lastnostmi:  
  • baterija, ki lahko zdrži do 9 mesecev brez polnjenja,
  • odlična vidnost tudi ob neposredni sončni svetlobi,
  • robusten dizajn, vodoodpornost in visoka odpornost na vremenske vplive ter UV žarke,
  • wi-fi ali 3G povezava za prenos podatkov, zaslon na dotik in polnjenje prek USB.
Poleg tega dlančnika nimata fizičnih gumbov. Upravljata se prek zaslona na dotik, saj podatki, ki jih prikazujeta uporabniku, niso nameščeni na dlančniku, temveč na strežniku v okolju, kjer se jih uporablja.
 

Več kot tisoč prikazovalnikov v uporabi

Visionectova tehnološka platforma je trenutno največji in tržno najbolj obetaven produkt podjetja. Možnosti za njeno uporabo so praktično neomejene, saj se jo po željah kupcev lahko uporablja za vse vrste prikazovalnikov, ki temeljijo na e-papirju, ne glede na branžo ali vsebino, ki jo želijo prikazovati. Visionect ima trenutno nameščenih več kot tisoč brezžičnih prikazovalnikov na različnih lokacijah – dlančnike Geoffrey v gostinskih lokalih, Telekom Slovenije pa  vsa svoja prodajna mesta opremlja z dlančniki, ki prikazujejo cene in podatke o razstavljenih prodajnih produktih. Avstralsko javno podjetje za avtoceste uporablja Visionectovo tehnologijo na področju prometne signalizacije, med bolj znane, a nekoliko manjše kupce Visionecta pa se uvrščajo imena, kot so Deutsche Telekom, Sony, Samsung, MIT in Greenpeace.


 

Eno leto prednosti na 9 milijard USD težkem trgu

Trgu digitalnih prikazovalnikov, katerega letna velikost je po Zalarjevih besedah trenutno ocenjena na 9 milijard USD, se do leta 2020 obeta eksponentna rast. Tudi niša digitalnih prikazovalnikov na e-papirju je ”tik pred eksplozijo”, čeprav zaradi dolgih ciklov uvajanja nove tehnologije še ni povsem razvita. To je tudi razlog, da Visionect pravzaprav še vedno išče svoj pravi ”product-market fit”, a so si kljub temu z razvojem, prodajo in izkušnjami pri lastnih produktih, kot je dlančnik Geoffrey, pridobili najmanj eno leto prednosti pred svetovnimi tekmeci. ”To so vsa podjetja, ki razvijajo in tržijo digitalne prikazovalnike na tehnologiji e-papirja. Opažamo, da jim gremo kar malo ‘na živce’, in čeprav so po eni strani konkurenti, so hkrati tudi naši potencialni ključni kupci. Vsi, ki jih obiščemo in jim predstavimo naše delo, si želijo sodelovati z nami, po možnosti ekskluzivno, saj se zavedajo, da z uporabo naše tehnološke platforme lahko prihranijo eno leto časa in slab milijon USD razvojnih stroškov,” pojasnjuje Zalar.
 

Končni cilj – prodaja know-howa

A cilj podjetja Visionect v nišnem segmentu tehnologij za digitalne prikazovalnike na osnovi e-papirja ni poroka le z enim ponudnikom. Svojo inovativno in vsestransko uporabno tehnološko platformo želijo prodajati vsem najpomembnejšim svetovnim proizvajalcem ter ohranjati vodilni položaj na področju razvoja tehnologij, ki poganjajo oziroma omogočajo delovanje e-papirja.
 

Mnenja uporabnikov

''Geoffrey je vrhunski pripomoček za natakarje, da lažje delajo ter hkrati dodana vrednost restavracije, zato tega ne jemljem kot strošek, temveč kot investicijo v boljše poslovanje.''
Tadej Batis, Thai Inn Pub, Ljubljana

“Za sistem Geoffrey smo se odločili, ker je nekaj novega. Ljudje imamo radi novitete, mi pa smo lokal, ki rad izstopa, poleg tega nam je bila všeč možnost ugodnega naročniškega razmerja z minimalno začetno investicijo.«
Jernej Bibič, Antonov Lounge Bar, Ljubljana

 

Povezave



 
   Podporno okolje

Član: Tehnološki park Ljubljana
Tehnološki park Ljubljana pod svojim okriljem povezuje več kot 290 podjetij. Število članov nenehno narašča, saj vse več podjetij prepoznava prednosti in koristi, ki jih članstvo v takšnem mednarodno usmerjenem podjetniškem in podpornem okolju prinaša. Več...
 

> Nazaj na vse
Startup podjetje
Visionect d.o.o.
Vključenost v programe
Start:up leta
Go:Global Slovenija mentor
INO
Drugi podatki
Spletna stran: www.visionect.com 
Leto ustanovitve: 2007