Izdelek

D·Labs premika meje visokotehnoloških startupov
 
Z edinstvenim pristopom pri razvoju spletnih potencialov svojih naročnikov se D·Labs uvršča med vidnejša svetovalno razvojna podjetja za britanske in evropske startupe. S svojimi rešitvami so med drugim prepričali tudi londonski Toothpick, za katerega so razvili spletno aplikacijo, ki revolucionarizira sistem naročanja v britanskem zobozdravstvu.
 
V ljubljanskem podjetju Domenca Labs, krajše D·Labs, verjamejo, da bi vsakdo moral imeti možnost zgraditi svoje svet spreminjajoče podjetje. Predvsem tisti, ki mislijo resno, so vztrajni in se zavedajo, da je uspeh v startup svetu, kjer približno polovica vseh projektov propade v prvih štirih letih, vse prej kot zagotovljen.
 

Ključne strateške prednosti

Kot odlični poznavalci poslovnih priložnosti in koristi, ki jih podjetnikom omogočata splet in mobilne platforme, so za uresničitev slogana 'razvijamo spletne potenciale naših naročnikov' ubrali edinstven pristop pri zagotavljanju svetovalnih in razvojnih storitev. Ta za njihove ključne kupce, predvsem britanske in evropske startupe, ki so že pridobili investicijo in se podali na tvegano pot tržnega preboja, zagotavlja tri ključne strateške prednosti:
  • inovativen proces odkrivanja produkta in razvoj poslovnega modela,
  • načrtovanje in oblikovanje učinkovite ter intuitivne uporabniške izkušnje,
  • agilen razvoj spletnih in mobilnih aplikacij, usklajen s poslovnimi cilji podjetja. 
 

Vitko in agilno zase in za naročnike

Na D·Labs so kot glasni ambasadorji agilnih metod za razvoj programske opreme zelo hitro prepoznali pomen najsodobnejših metodologij vitkega in agilnega podjetništva. Vgradili so jih tako v svoje interno poslovanje kot delo z naročniki, pri čemer kombinirajo predvsem določitev in razumevanje razvojnih faz podjetja (Marmer development stages), Customer Development po Stevu Blanku in Lean Startup Erica Riesa. Z vrsto osredotočenih delavnic in rednega svetovanja tako naročnikom najprej pomagajo raziskati nove možnosti v njihovi industriji, prepoznati najbolj ustrezne poslovne modele, segmente strank in vse bistvene uporabne in konkurenčne prednosti svojih produktov.
 

Hitreje in ceneje na trg

Tudi pri oblikovanju uporabniške izkušnje uporabljajo vitek pristop, kar pomeni, da učinkovit uporabniški vmesnik nastaja skozi stalne idejne prevetritve in testiranja, ki naročniku omogočajo hitro razumevanje vedenja in odzivanje na preference uporabnikov. Podobno kot vitko oblikovanje uporabniške izkušnje je tudi agilen razvoj spletnih in mobilnih aplikacij pri D·Labs osredotočen na sprotno testiranje, timsko programiranje, kratke razvojne cikle in nenehno preverjanje ter hitro integriranje kode, kar naročnikom znižuje stroške in tveganje, ter jim omogoča lažji in hitrejši prodor na trg.
 

Delujejo kot soustanovitelji

Da gre za učinkovit pristop dela s startup podjetji, dokazujejo D·Labsovi naročniki, ki dosegajo nadpovprečne stopnje uspeha na trgu. »Z naročniki razvijemo odnos, ki presega vlogo svetovalca in razvijalca. Obravnavajo nas kot soustanovitelje, saj jim s svojimi znanji in izkušnjami zapolnjujemo kompetenčno vrzel, značilno za mnoge podjetnike, ki obvladajo svoj posel oziroma industrijo, niso pa vešči interneta, vseh njegovih poslovnih priložnosti in tehnologij,« pojasnjuje vodja D·Labsove operative Tilen Travnik. »Smo torej alternativa grajenju lastne produktne ekipe, kar prinaša kar nekaj prednosti, med drugim bolj predvidljivo finančno konstrukcijo in manjše tveganje, v našem primeru pa tudi enako strast, zavzetost in predanost pri razvoju poslovne ideje v skalabilen poslovni model,« dodaja sogovornik.
 

Sidranje v angleško startup sceno …

D·Labs se je po učbeniško lotil tudi vrednotenja in izbire svojega trga. Danes na evropski, predvsem londonski oziroma angleški startup sceni, ustvarijo več kot 80 % prihodkov. »Da prodreš v ta krog, te morajo priporočiti ustanovitelji startupov ali njihovi investitorji. V zadnjem času so vse pogostejši vir priporočil tudi produktni managerji, s katerimi sodelujemo, saj se oboji zavedamo, kako pomembno je vodenje in usmerjanje produkta in ekipe skozi različne faze življenjskega cikla,« pravi Travnik. »Poleg specifičnega pristopa pri delu z naročniki med svoje ključne konkurenčne prednosti uvrščamo tudi naklonjenost prevzemanju novih razvojnih tehnologij. Pri nas tako naročnik lahko najame ekipo, ki bo razvijala produkt v programskem jeziku, ki je prišel ven pred nekaj meseci,« dodaja sogovornik.
 

... in glave vrhunskih kadrov

D·Labs svojo konkurenčno prednost gradi tudi na procesu razvoja kadrov, ki zagotavlja, da so vsi programerji najprej aktivno vključeni v razvojni proces, kar je sicer standard, hkrati pa se od njih pričakuje tudi razumevanje poslovnega dela projekta, pojasnjuje Travnik. »To jim omogoča, da na mikro nivoju sprejemajo boljše odločitve, po drugi strani pa se počutijo bolj vključene, ker razumejo, kaj oziroma zakaj nekaj počnejo.« Tudi nabor zanimivih referenčnih projektov je pomemben dejavnik razvoja kadrov, posebej pri programerjih, ki med ključna pričakovanja in zaposlitvene kriterije velikokrat navajajo zanimivo delo. »Po drugi strani pa tudi naročniki vidijo, da znamo dobro delati in smo s svojim pristopom in obvladovanjem tehnologij lahko uspešni na raznovrstnih projektih,« pojasnjuje sogovornik.
 

Povej mi, kaj delaš, in povem ti, kdo si

Kot trenutne ključne reference D·Labsa Tilen Travnik kot iz rokava strese pet ”vročih” angleških startupov. Toothpick, ki s spletno rezervacijsko platformo revolucionarizira sistem naročanja v britanskem zobozdravstvu, Business of fashion, vsebinsko spletno platformo, ki med drugim spremlja tudi 500 najbolj vplivnih imen v modni industriji, Rock, pamper, scissors – spletno rezervacijsko platformo za frizerske in lepotne salone, Dipstix – spletno rezervacijsko platformo za avtomehanike, in Go Car Share, ki povezuje uporabnike pri optimizaciji stroškov prevoza na masovne prireditve oz. koncerte, festivale, športna tekmovanja … Za vpogled v ostale reference ali še raje v podatke o njihovi uspešnosti pa sledite rdeči žabi, posrečenemu in prepoznavnemu D·Labsovem logotipu, in obiščite D·Labsovo spletno stran.
 

Premikajo meje

Čeprav uspehi referenčnih projektov govorijo glasneje kot izjave zadovoljnih uporabnikov, smo vseeno izbrskali in objavili izjavo soustanovitelja Toothpicka Josefa Wallisa: »Ne omogočajo nam le mirnega spanca, temveč premikajo meje. Tehnologijo, ki jo za Toothpick razvija D·Labs, nam zavidajo mnoge večje svetovne družbe.« Takšen stavek verjetno najbolje opiše pomen edinstvenega pristopa, ki ga D·Labs ubira pri svojem delu z naročniki, ki se borijo za preboj in poslovni uspeh na vse bolj zasičenih trgih spletnih ter mobilnih produktov.
 

Povezave


 
> Nazaj na vse
Startup podjetje
Domenca Labs d.o.o.
Vključenost v programe
Go:Global Slovenija in Start:up Geek House mentor
 
Druge informacije
Spletna stran: http://dlabs.si/
Leto ustanovitve: 2010