Intervju z startupovcem

Martin Pelcl
/22.5.2014, Avtor: Nataša Rus
Soustanovitelj podjetja Eforma, ki rešuje težave kaotičnega gradbenega trga.
1. Kako se vam je porodila podjetniška ideja?
Do ideje smo prišli prek poznavanja problematike gradbenega trga. Kot arhitekti smo vedeli, kako težko je investitorjem najti dobre gradbenike ali obrtnike, enako kot sami težko najdemo sodelavce, statike, inženirje. Celotni proces izbire načrtovalcev in izvajalcev, primerjave ponudb in koordinacije projekta je zelo kompleksen in večinoma neurejen. Nekateri arhitekti na primer koordinirajo gradnjo, drugi ne, nekateri imajo licenco, drugim projekte podpisujejo drugi. Ali so res dobri in ali ustrezajo našim željam in potrebam je težko ugotoviti. Od skupno 1.450 jih ima le 29 % predstavljene reference in še te na pomanjkljiv  in neučinkovit način. Zato se zasebni investitorji v 92 % primerih zanašajo na priporočila znancev. Iskanje strokovnjakov in izvajalcev za gradnjo postaja proces, povezan z veliko časa in tveganja. Skoraj vedno pa se gradnja spremeni v stresno in veliko dražjo izkušnjo, kot je bilo pričakovano.
 
2. Katera je bila »zunanja podpora«, ki ste jo potrebovali pri zagonu podjetja ?
Veliko podpore nam še zdaj nudijo ljudje, ki verjamejo v našo idejo, prijatelji, starši, partnerji. Enako pomembno je podporno okolje inkubatorja Tovarne podjemov podjetniškega inkubatorja Univerze v Mariboru, kjer lahko vedno najdemo odgovore na vprašanja in strokovne nasvete.
 
3. Kaj je po vašem mnenju ključ do uspeha v vaši dejavnosti?
Ključ do uspeha je želja in volja, da nekaj spremeniš. Da ljudem nekaj olajšaš in pri tem ne misliš samo na hitri zaslužek. Predvsem pa je pomembno, da slediš zahtevam trga, da se pogumno soočaš z ovirami in pri vsem tem ne izgubiš začrtane smeri. Dokler delaš dobro in zagnano, imaš produkt in veš kdo so tvoji ciljni kupci, bodo kljub konservativnemu trgu rezultati gotovo prišli.
 
4. Kaj vse se je spremenilo od začetne ideje do danes in kje vidite svoje izzive v prihodnje?
Naša ideja je predmet vsakomesečne evolucije. Iz precej preproste rešitve, kjer smo ljudem najprej pomagali pri iskanju gradbenikov in obrtnikov, smo idejo razvili v informacijski sistem za gradnjo in prenovo. V njem povezujemo dobre arhitekte, inženirje, gradbenike in obrtnike, gradimo orodje za njihovo kolaboracijo in uvajamo enoten sistem reference. V prihodnosti bi radi postali platforma za investitorje, zasebnike, podjetja in institucije.
 
5. Kaj priporočate mladim, ki razvijajo nove produkte in razmišljajo o lastnem podjetju?
Če imajo dober produkt, potem svetujem, da ga takoj preizkusijo na trgu. Šele trg bo pokazal, koliko je produkt v resnici zanimiv in kje so potrebne izboljšave. Za nastop na trgu pa seveda potrebujejo podjetje, ki ga je najbolje ustanoviti kar takoj, ko imaš nekaj delujočega, nekaj, kar lahko prodaš. Z ustanovitvijo podjetja postanejo stvari bolj resne, takrat prenehaš sanjariti in se dejansko posvetiš izdelku in podjetništvu, kar je ključ, da sploh uspeš.
 
 
   Podporno okolje

Član: Tovarna podjemov, podjetniški inkubator Univerze v Mariboru
Tovarna podjemov, univerzitetni podjetniški inkubator Univerze v Mariboru je del inovacijskega ekosistema RAZ:UM. Storitve inkubatorja so primarno namenjene komercializaciji podjetniških idej študentov, raziskovalcev in profesorjev univerze ter tudi idej drugih inovativnih posameznikov. Več...
 

Avtor vsebine: Nataša Rus,
koordinator dogodkov
 
> Nazaj na vse
Ustanovitelj podjetja
Eforma
Inovativni izdelki
 
Mentor v programih
 
Vključen v programe
Start:up leta