Intervju z startupovcem

Simon Štrancar
/22.5.2014, Avtor: Nataša Rus
Soustanovitelj in direktor podjetja G-1, zmagovalca tekmovanja Start:up leta 2009.
1. Bi lahko rekli, da je vaše podjetje uspešno? Je morda recesija vplivala tudi na vaše načrte?
Celotna ekipa živi za podjetje, trudimo se, da so naši produkti vedno boljši v smislu tehnologije in konkurenčni z vidika končnega odjemalca. Menim, da posledično postajamo tudi vedno bolj uspešno podjetje. Vsekakor ne dosegamo optimističnih načrtov, vendar pa presegamo pesimistično verzijo poslovnega načrta, kar pa je glede na razmere na trgu dobro. Preteklo leto nas je močno prizadelo podaljšanje dobavnih rokov za določene materiale oziroma celo njihova »nedobavljivost«. Tako vseh naročil sploh nismo mogli realizirati. Ukrepali smo takoj, z razvojem nove elektronike, kjer smo upoštevali predvsem dobavljivost uporabljenih materialov. S tem smo dosegli tudi nižje proizvodne stroške. Tako bomo letos v mesecu marcu na mednarodnem sejmu v Istanbulu predstavili nov produkt.
 
2. Koliko oseb trenutno zaposluje vaše podjetje?
V ekipi aktivno dela enajst oseb, ki so v podjetju redno ali pogodbeno zaposleni.
 
3. Kateri je vaš največji poslovni uspeh do sedaj?
Naš največji uspeh je, da smo v času gospodarske krize izgradili proizvodno podjetje, ki živi od prodaje lastnih produktov in raste. V preteklem letu smo dosegli preko 120% rast prihodkov predvsem na račun rasti prodaje v tujini.
 
4. Kako vidite prihodnji razvoj vašega podjetja in vaših produktov?
Trenutno veliko truda vlagamo v industrializacijo novega produkta in v dokapitalizacijo podjetja. Smo v fazi dogovarjanja z različnimi investitorji. Povišanje vrednosti obratnega kapitala in investicija v opremo bo pospešila prodiranje na tuje trge in zagotovila visok skok rasti prometa. Načrtujemo, da bo podjetje še v fazi visoke rasti. Na trg bomo še naprej uvajali nove in inovativne produkte, ki bodo omogočali prevzemanje vedno večjega tržnega deleža. Trenutno že imamo v testni fazi razvoja dizelski sistem, razvijamo pa že druge komponente in nove tehnologije za uporabo alternativnih pogonskih goriv.
 
5. Trenutno se poudarja predvsem problematika z izpusti CO2. Vaš sistem znižuje izpust CO2 v ozračje za 15%. Kaj pa druge škodljive emisije, so te morda manj pomembne?
Študije so pokazale, da se pri predelavi sodobnega vozila na avtoplin zmanjšajo učinki tople grede ter znižajo druge škodljive emisije. Pri izgorevanju avtoplina so emisije škodljivih snovi v primerjavi s klasičnimi motorji na bencinski pogon tudi do 50 % nižje, s tem pa so tudi pod mejami najstrožjih predpisov EU o izpušnih plinih. Sam upam, da se bo v prihodnje več govorilo o škodljivosti »pm delcev« in drugih strupenih izpuhih. Seveda je tudi izpust CO2 pomemben, vendar so na žalost pravi problemi potisnjeni v ozadje. V kolikor bi javnost malo bolje poznala strupenost dizelskih vozil, bi bila zgrožena. Tehnologija avtoplina je trenutno edina, ki omogoča realno znižanje izpusta vseh škodljivih plinov, tudi CO2. Pozitivno je, ker jo lahko uporabimo takoj, vzporedno pa razvijamo še druge tehnologije, ki jih bomo uporabili v prihodnje.
 
   Podporno okolje

Član: Tovarna podjemov, podjetniški inkubator Univerze v Mariboru
Tovarna podjemov, univerzitetni podjetniški inkubator Univerze v Mariboru je del inovacijskega ekosistema RAZ:UM. Storitve inkubatorja so primarno namenjene komercializaciji podjetniških idej študentov, raziskovalcev in profesorjev univerze ter tudi idej drugih inovativnih posameznikov. Več...
 

Avtor vsebine: Nataša Rus,
koordinator dogodkov
 
> Nazaj na vse
Ustanovitelj podjetja
G-1
Inovativni izdelki
 
Mentor v programih
 
Vključen v programe
Start:up leta