Novica

Po demo dnevu na kavo z investitorjem ali po nov podjetniški izziv

/20.4.2015, Avtor: Stanislava Vabšek
Bistveno izboljšane prezentacije in osebni nastopi pred komisijo ter kakovost poslovnih idej, ekip in njihovega razumevanje trga, hkrati pa tudi odstopi od prvotne podjetniške zamisli in iskanja investicije. Vse to je zaznamovalo dva demo dneva, na katerih so se start-up ekipe, ki so se prijavile v pred-selekcijski postopek razpisov Slovenskega podjetniškega sklada SK75 in SK200 za pridobitev 75.000 € konvertibilnega posojila oz. 200.000 € javne lastniške investicije, potegovale za skupno 40 točk (od skupaj 100 možnih), ki jih bo SPS upošteval pri ocenjevanju finalnih razpisnih vlog.
 
'Pitch' ekipe SipSup pred ocenjevalno komisijo pred-selekcijskega postopka za razpis SK75.
 

Ocenili 17 ekip; dve ekipi odstopili

Po prvem ocenjevalnem situ in intenzivnem delu z mentorji na velikonočnem delovnem vikendu je do sklepnega dejanja (nastopa na demo dnevu) za razpis SK75 prišlo 17 od skupno 26 start-up ekip, kolikor jih je oddalo vloge za vključitev v postopek pred-selekcije. Dve ekipi pa sta nastop na demo dnevu uporabili celo zato, da sta ocenjevalni komisiji sporočili svoj odstop od razpisa.
 

Premajhen trg

Ekipa Foora, ki je razvila spletno in mobilno rešitev za avto šole za napredno učenje vožnje, je v času od delovnega vikenda (4. in 5. april) do nastopa na demo dnevu (16. april) ugotovila, da ciljev glede zastavljene donosnosti projekta ne bodo mogli doseči, saj je trg, ki ga nagovarjajo, enostavno premajhen.

 
 

Start-up ni 'lifestyle' podjetje

Borut Jeglič, vodja ekipe Foora, je iskreno in pošteno povedal, da ne želijo pridobiti sredstva, ki bi ekipi sicer omogočila še kakšno leto dni 'lagodnega' življenja, a bi jih pripeljala le do povprečno uspešnega 'lifestyle' podjetja, ne pa hitro rastočega start-upa, kar je cilj vsakega investitorja, torej tudi Slovenskega podjetniškega sklada, je sklenil Jeglič.
 

Bučen aplavz in navdušenje

Borut je po svojem nastopu požel bučen aplavz in vidno navdušenje komisije, ali kot je rekel eden od ocenjevalcev, poslovni angel in podjetnik Darko Butina: ”ko vidim podjetnika, ki spozna, da njegova ideja ni dovolj perspektivna, sem še posebej navdušen in mu lahko samo čestitam, saj vem, kako zelo pomembno je, da podjetnik verjame v svojo idejo, vendar jo hkrati tudi kritično razume in pravočasno spozna, kdaj je treba odnehati.” Za konec je Jeglič še optimistično napovedal vrnitev ekipe z novim projektom, s katerim se bodo prijavili na jesenski razpis SK75.
 

Financiranje s prihodki

Za razliko od podjetja Foora je ekipa start-upa Quizoom, ki razvija spletno platformo za izdelavo in prodajo kvizov, v času od delovnega vikenda do nastopa na demo dnevu ugotovila, da bo nadaljnjo rast podjetja lahko financirala s prihodki od prodaje in da torej konvertibilnega posojila v višini 75.000 € ne potrebujejo, kar je še posebej navdušeno pozdravil ocenjevalec, poslovni angel in podjetnik Davor Jakulin, ki poudarja, da so prvi redni kupci najboljši investitorji in pokazatelji, da je podjetnik s svojo idejo na pravi poti.
 

Etičnost, zrelost in premišljenost

Člani ocenjevalne komisije so bili enotnega mnenja, da odstop obeh ekip, ne glede na njune razloge, izkazuje visoko etičnost, podjetniško zrelost ter premišljenost podjetnikov. Rezultati pri vseh ostalih ekipah, ki so v času od delovnega vikenda do nastopa na demo dnevu temeljito prevetrile svoje poslovne ideje in modele ter bistveno izboljšale svoje prezentacije oziroma nastope, pa kažejo na dejstvo, da je postopek pred-selekcije še kako koristen poligon za dodatno urjenje, zbiranje dragocenih povratnih informacij in nasvetov, ki lahko ključno vplivajo na nadaljnji tok razvoja podjetniške ideje.
 
 
 

Zahteven pred-selekcijski postopek

Tudi Živana Žerjal, članica ekipe Sportwip, ki se je pri svojih prvih podjetniških korakih že urila v ameriškem start-up pospeševalniku Seed Sumo, je potrdila, da je pred-selekcijski postopek razpisa SK75 precej zahteven in od podjetnika pričakuje, da se res zelo dobro pripravi na predstavitev pred komisijo. ”Hkrati smo na delovnem vikendu od mentorjev pridobili vso ustrezno pomoč, ki nam je pomagala narediti kakovostni preskok pri izboljšani prezentaciji in nastopu za predstavitev pred komisijo na demo dnevu.”
 
 
 

Presenečen nad koristnostjo delovnega vikenda

Da je bila udeležba v pred-selekcijskem postopku resnično koristna, je povedal tudi Marko Filej, ustanovitelj start-upa Trenerji4me. ”Moram reči, da sem bil zelo presenečen nad pozitivno energijo, pozitivnimi nasveti in zelo dostopnimi ter izkušenimi mentorji. Vsi nasveti nam bodo prišli zelo prav, ko bomo iskali novo, večjo investicijo za nadaljnji razvoj podjetja.”
 
 
 

Boljša kakovost predstavitev in idej

Matej Zalar, so-ustanovitelj podjetja Visionect in aktiven start-up mentor, je kot ocenjevalec sodeloval na obeh demo dnevih – za SK75 in SK200. ”Če ekipe primerjam s tistimi, ki so se lani prijavile na SK50 in SK200, je letos opaziti precej boljšo kakovost predstavitev in idej. Vidi se tudi razlika med ekipami, ki se prijavljajo na razpis SK200 in SK75, predvsem pri razvoju posla in posvečenosti ekip,” je povedal Zalar.
 
 
 

Ustanovitelji z relevantnimi izkušnjami

Tudi ocenjevalec Darko Butina, ki je poslušal predstavitve ekip, ki se bodo prijavile na razpis SK75, v prvem koraku pred-selekcije in nato še na demu dnevu, je pohvalil napredek pri prezentacijah in ‘pitchih’. ”Če primerjam ekipe, ki so se lani prijavile na SK50, z ekipami, ki se letos potegujejo za SK75, mi je všeč, da je bistveno več ustanoviteljev z relevantnimi izkušnjami s trgov, katere napadajo, in tega je na splošno v Sloveniji bistveno premalo.” Na vprašanje, ali se bo s katero od ekip po nastopih na demo dnevih srečal na kavi, pa je odgovoril, da skoraj zagotovo.


 'Pitch' ekipe Medenka pred ocenjevalno komisijo pred-selekcijskega postopka za razpis SK75.
 

Start-upi, ki se bodo prijavili na razpis SK75

Sedemnajst start-up podjetij, ki so se predstavili na demo dnevu razpisa SK75, navajamo po abecednem vrstnem redu in s kratkim opisom njihovih rešitev:
  • 10plus: izdelovanje spletnih strani, ki jih prodaja ekipa s terenskim trženjem, ter ocenjevalni portal za spletne strani podjetij, ki delujejo na trgih v razvoju. 
  • Agiledrop: rešitev Ply.jobs, ki učinkovito organizira in optimizira proces zaposlovanja. V manjša podjetja prinese znanja in učinkovitost, ki jih sicer ponuja oddelek za zaposlovanje. 
  • Algamteknol: reševanje problema procesiranja alg z uporabo inovativne magnetne tehnologije za separacijo algine biomase. 
  • Consensio: rešitev, ki uporabnikom zagotavlja varno oddajo oz. najem nepremičnin, predvsem v kombinaciji z zavarovanjem plačil za najemodajalca in personalizirano bazo s preverjeno ponudbo za najemnika. 
Svoje ideje pred-selekcijski komisiji razpisa SK75 'pitchajo' predstavniki ekip Oculus diagnostika (levo), VIAR (v sredini) in INTECH (desno).
  • INTECH: inovativen sistem za polnjenje, plačevanje in vračanje gotovine pri plačevanju z zapestnico na množičnih prireditvah.   
  • Lux media: interaktivno digitalno ogledalo, ki je sposobno prikazovati digitalne vsebine. S pomočjo senzorja zazna prisotnost uporabnika in mu prilagodi predvajane vsebine. 
  • Oculus diagnostika: razvija algoritem za zgodnje diagnosticiranje alzheimerjeve in parkinsonove bolezni ter bolnikom v zgodnjih fazah omogoča, da s spremembo načina življenja zavirajo napredek bolezni. 
  • Original 84: razvija in trži izdelke pod blagovno znamko "Medenka". Uporabnikom zagotavlja zdravo nadomeščanje belega sladkorja z medom z dodatki (vanilija, cimet ...) v inovativni, uporabniku prijazni embalaži. 
  • Persiangel: trži naravno kozmetiko iz mineralnega blata iz Irana, ki lajša zdravstvene težave, kot so luskavica, artritis, išias, revma, celulit ... 
  • SipSup: razvija interaktiven kozarec z najnovejšo NFC tehnologijo, ki proizvajalcem pijač omogoča, da v lokalih spremljajo porabo njihovih pijač in hkrati učinkovito izvajajo različne promocijske aktivnosti. 
  • Trenerji4me: razvija spletno platformo ('market place') Trainers4me, ki iskalcem športnih trenerjev po vsem svetu ponuja takojšnjo rešitev z vsemi potrebnimi funkcijami, kot so iskanje, kontaktiranje, plačevanje, ocenjevanje in povezave s socialnimi omrežji. 
  • U2G razvija rešitev Sportwip, ki v podjetjih rešuje problem neproduktivnosti, pasivnosti zaposlenih in nepovezanosti s podjetjem, kar slabša učinkovitosti na delovnem mestu. Razvili so tehnološko rešitev, ki je povezana z wearable devici in pomaga izboljšati kulturo v podjetjih. 
  • Vanderlust: in plaftorma TravelStarter za množično financiranje v turizmu. 
  • VIAR razvija platformo, ki arhitektov 3D model ali načrt pretvori v aplikacijo za pametne telefone in uporabnikom omogoča simulacijo virtualnega sprehoda po hiši pred izgradnjo. 
  • Vsenet marketing: razvija platformo seovisor, namenjeno SEO optimizaciji in optimizaciji digitalnih poslovnih procesov. Z njo lahko podjetja učinkovito spremljajo SEO aktivnosti konkurenčnih podjetij in izboljšajo nastop lastnega podjetja na spletnih iskalnikih. 
  • Windria: je spletna aplikacija za pomorce z interaktivnim zemljevidom vetrov, pri čemer so prikazane hitrosti in smeri vetrov, tokovi, splošna vremenska napoved z veliko natančnostjo in možnostjo načrtovanja poti glede na vremenske razmere. 
  • ZP aplikacije: z ZeroPass rešitvijo, ki varno shranjuje gesla, saj jih pretvori v matematični postopek. Inovativno odpravljajo možnost napada ugibanja, kljub temu da ZeroPass strežniki nikoli ne vidijo dejanskih gesel uporabnika. 
 

Ekipe, ki se potegujejo za javno lastniško investicijo SK200

V pred-selekcijski postopek razpisa SK200 se je prijavilo devet ekip, od tega jih je šest uspešno prestalo prvo sito, se udeležilo programa priprave na investicijo in nato nastopilo še demo dnevu. Tudi ta podjetja navajamo po abecednem vrstnem redu in s kratkim opisom njihovih rešitev:
  • Anigmoteh razvija in trži so brezdotična stikala Anigmo, pri katerih uporabljajo senzor, ki lahko zazna roko skozi okrasno ploščico. Ker za delovanje ni potreben fizičen kontakt, ni več omejitev za material, obliko ali barvo okrasne ploščice stikala. Brezdotični proizvodi Anigmo so enostavni za montažo in uporabo. Eleganten gib pred površino stikala ali zatemnilnega stikala prižge ali ugasne luč.  
'Pitch' predstavnika ekipe Eurosender pred-selekcijski komisiji razpisa SK200.
  • Eurosender je spletni portal za naročilo kurirskih storitve po več kot 70% nižjih cenah, kot jih stranke pridobijo neposredno pri kurirskem podjetju ali na poštnem okencu. V podjetju so že pridobili 2 investitorja tveganega kapitala v višini 65.000 EUR, in sicer medijsko skupino ProSiebenSat1 in sklad tveganega kapitala Silicijevi Vrtički. Oba investitorja sodelujeta predvsem kot mentorja.  
'Pitchi' predstavnikov ekip Fieldoo (levo), Vastok (v sredini) in Cooling Ino (desno).
  • Fieldoo razvija profesionalno športno omrežje oz. ”market place”, ki povezuje široko mrežo športnih profesionalcev in pomaga pri iskanju priložnosti, izmenjavi znanj in idej s poznanimi kontakti, ter omogoča povezavo med soigralci ter nogometnimi prijatelji. 
  • Optilab razvija orodje Admiral, ki omogoča detekcijo kompleksnih zavarovalniških goljufij in učinkovito obvladovanje goljufij v zavarovalništvu. Poleg tega pomaga zavarovalnici tudi preprečevati goljufije in omogoča vzpostavitev procesa učenja ter prilagajanja vedno spominjajočim se taktikam goljufov.
  • Setran Plus razvija in trži notranjo pasivno klimatsko napravo airtower, ki ohladi prostor, velik do 10 m² in uporabniku zmanjša porabo električne energije za hlajenje za več kot 90%. V primerjavi s klasično klimatsko napravo Airtower porabi 1.000-krat manj električne energije za delovanje, je popolnoma neslišen in je enostavno prenosljiv oz. mobilen. Hkrati ne potrebuje zunanje enote in montaže ter ne izsušuje zraka. 
  • Vastok razvija 100% naravno kozmetiko, prilagojeno kupčevim potrebam. Tako kot se razlikujejo naši okusi se razlikujejo tudi potrebe naše kože, za katero obstaja ogromno kozmetičnih izdelkov, noben med njimi pa ni narejen za vsakega uporabnika posebej oz. ni prilagojen specifikam njegove kože.  
 

Mentorji ocenjevali, investitorji opazovali

Vsem 17 ‘pitchem’ podjetij, ki se bodo prijavila na razpis SK75, in šestim predstavitvam podjetij, ki se bodo prijavila na razpis SK200, je na obeh demo dnevih pozorno prisluhnilo skupaj 19 start-up mentorjev iz seznama Slovenskega podjetniškega sklada: Maria Anselmi (Bisnode), Darko Butina (SASH reporting), Branko Drobnak (Poslovni angeli Slovenije), Matej Golob (30Lean), Davor Jakulin (Atech elektronika), Primož Kunaver (Primum), Andraž Logar (3fs), Matevž Medja (pospeševalnik DsgnFwd), Jure Mikuž (RSG Kapital), Andrej Muževič (PhMR), Kristjan Pečanac (Hekovnik), Matjaž Petrič (5M), Gregor Pipan (Xlab), Borut Rismal (Pasadena), Tone Stanovnik (Špica International), Aleš Špetič (QubeSensors), Ajša Vodnik (AmCham), Tatjana Zabasu (RSG Kapital) in Matej Zalar (Visionect). Kot ‘zunanji’ opazovalci so se demo dnevov udeležili tudi številni člani kluba Poslovni angeli Slovenije in drugi zasebni investitorji.
NAZAJ NA VSE OBJAVE
 
Avtor vsebine: Stanislava Vabšek,
komuniciranje in pr Start:up Slovenija
 
Start:up Slovenia
Iniciativa Start:up Slovenija je aktivna povezovalka in promotorka javnih ter zasebnih deležnikov slovenskega start-up ekosistema. V sodelovanju z njimi izvajamo in promoviramo tudi javne nacionalne programe za podporo inovativnega podjetništva. Z vsemi naštetimi aktivnostmi in partnerji si prizadevamo postaviti Slovenijo na zemljevid uveljavljenih evropskih start-up vozlišč. Nosilca Iniciative sta strateško povezana Tovarna podjemov in Tehnološki park Ljubljana. Člani iniciative so Primorski tehnološki park, Pomurski tehnološki park, Inkubator Savinjske regije, SAŠA inkubator in RC IKT. Ponosni smo na vse partnerje Iniciative, ki si jih lahko ogledate na http://www.startup.si/sl-si/delezniki. Več...
 

> Nazaj na vse objave