Novica

Ekipe dosegle viden napredek! Svoje rešitve predstavljajo skozi zgodbe, ki jih razume vsak.

/5.4.2015, Avtor: Stanislava Vabšek
Večina udeležencev delovnega vikenda je skozi trening ‘pitchev’ in povratne informacije mentorjev ter udeležencev ugotovila, da so predstavljali predvsem tehnično plat svojih rešitev, ki jo splošna javnost na razume najbolje. Manjkal jim je ‘storytelling’ oz. predstavitev rešitve skozi zgodbe, emocije in vrednost za uporabnika. Jasno povedati kaj delate, kako delate, kakšna je vizija in namen vsega, kar počete, pa je bistvo vsakega dobrega ‘pitcha’, so delo s start-upi, ki so v dveh dneh dosegli viden napredek, komentirali mentorji delovnega vikenda za ekipe, ki so prestale prvo ocenjevalno sito pred-selekcijskega postopka razpisa SK75 za pridobitev 75.000 € konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada.
 


Mentorji, med njima tudi Tomaž Frelih iz Hekovnika (desno) in Rok Stritar iz EF (levo), so dva dni intenzivno delali z ekipami na izboljšanju prezentacije za nastop na demo dnevu.

 

Investitorji nas niso razumeli

Za podjetnika Igorja Lavriha, predstavnika ekipe Omniloop, je največja dodana vrednost delovnega vikenda v motivaciji in mreži novih poznanstev s potencialni bodočimi partnerji, kupci ali zaposlenimi. In seveda v nasvetih, kako izboljšati predstavitev svoje poslovne ideje.
 

Igor Lavrih, predstavnik ekipe Omniloop.

 

Prezentacijo naredili na novo

”S pomočjo povratnih informacij mentorja Mateja Goloba in udeležencev smo prezentacijo za nastop na demo dnevu naredili čisto na novo, saj smo ugotovili, da smo predstavljali predvsem tehnično plat rešitve, ki jo ljudje ne razumejo. Naučili smo se rešitev predstaviti skozi zgodbo, z emocijami in izpostavljanjem vrednosti za uporabnika. Z zasebnimi investitorji smo se že pogovarjali, a neuspešno. Šele zdaj razumem, da sploh niso razumeli naše rešitve,« je povedal Lavrih.
 


 Blaž Zafošnik (desno) in Jernej Mirt iz ekipe Viar.

 

Prodajaš vizijo, ne trenutnega stanja

Tudi za Jerneja Mirta iz ekipe Viar so bili dragoceni nasveti, s pomočjo katerih so se naučili predstavljati svojo idejo na način, da ”prodajaš vizijo, ne trenutnega stanja. Skozi trening »pitcha« smo prišli do jasne opredelitve problema in njegove rešitev. Preveč smo predpostavljali, da vsi poznajo navidezno resničnost, kar se je izkazalo za zgrešeno. Zato so na novo postavili temelje predstavitve in jo prilagodili splošni javnosti,” je povedal Mirt.
 


 Boštjan Kovač iz ekipe Ply.jobs.

 

Na sejme nismo pomislili

Udeležba na delovnem vikendu je bila dragocena tudi za ekipo Ply.jobs. Po besedah njenega člana Boštjana Kovača so navezali mnoge nove stike in prek njih dobili nove kontakte potencialnih kupcev. Prav tako so zbrali številne koristne povratne informacije in ideje drugih udeležencev, kot je recimo udeležba na »recruting« sejmih, na katere sami niso pomislili. Tudi vodenja podjetja se zaradi nasvetov mentorjev lotili bolj profesionalno – s postavljanjem rokov, ciljev in mejnikov.

 

Delo z dobrimi ekipami je v užitek



Nad dobro pripravljenostjo letošnjih ekip in kakovostjo podjetniških idej je bil vidno navdušen mentor Rok Stritar. ”Že lani jeseni, ko sem kot sodeloval z ekipami, ki so se prijavile na razpis SK50, sem bil presenečen, kako relevantni ljudje z dobrimi idejami in velikim potencialom so se zbrali na delovnem vikendu. Tokrat ekipe niso nič slabše, morda v nekaterih delih celo boljše, in res mi je bilo v užitek delati z njimi, ker vem, se bodo njihove ideje naprej razvijale. Od včeraj do danes opažam velik napredek, saj so ekipe dovzetne in odprte za predloge za izboljšave,” je povedal Stritar.

 

Gaussova krivulja se je pomaknila v desno


 
Tudi startup mentor Matej Golob iz 30Lean, ki je udeležence delovnega vikenda komentiral skozi prizmo gaussove krivulje, je opazil, da se je le-ta premaknila malo v desno oziroma da se je kakovost sodelujočih ekip in podjemov izboljšala. Nekatere med njimi so po njegovem mnenju morda celo ‘preveč dobre’ oziroma za njimi stojijo dokazano uspešni posli, zaradi katerih bi financiranje morda lahko pridobili celo pri bankah.

 

Manjka dober ‘storytelling’



 Pri delu z ekipami je Golob opazil, da jim ”klasično manjka predvsem dober ‘storytelling’ – kako v nekaj minutah povedati svojo zgodbo privlačno in tako, da vsi razumejo, kaj sploh delaš, kakšen je poslovi model in ostale pomembne podatke. Poleg tega so ekipe med ‘pitchanjem’ nagnjene k temu, da skušajo zgodbo narediti čim lepšo, zaradi česar izgubljajo na avtentičnosti,” je opozoril Golob.

 

Bolj zrele ekipe za hitrejše prve korake



Po besedah startup mentorja Tomaža Freliha iz Hekovnika je ekipe težko primerjati, ker ima vsaka različno priložnost in je povsem od nje odvisno, ali bo idejo zgradbila in iz nje nekaj naredila ali ne. Opaža pa, da v tokratnem krogu financiranja Slovenskega podjetniškega sklada sodelujejo bolj zrele ekipe, sestavljene iz posameznikov, ”ki imajo že neke izkušnje in so že nekaj naredili v življenju, zato bodo prve korake naredili hitreje in morda bolj uspešno.”
 


Na vsak velikonočni delovni vikend sodi tudi dobra potica!


 
NAZAJ NA VSE OBJAVE
 
Avtor vsebine: Stanislava Vabšek,
komuniciranje in pr Start:up Slovenija
 
Start:up Slovenia
Iniciativa Start:up Slovenija je aktivna povezovalka in promotorka javnih ter zasebnih deležnikov slovenskega start-up ekosistema. V sodelovanju z njimi izvajamo in promoviramo tudi javne nacionalne programe za podporo inovativnega podjetništva. Z vsemi naštetimi aktivnostmi in partnerji si prizadevamo postaviti Slovenijo na zemljevid uveljavljenih evropskih start-up vozlišč. Nosilca Iniciative sta strateško povezana Tovarna podjemov in Tehnološki park Ljubljana. Člani iniciative so Primorski tehnološki park, Pomurski tehnološki park, Inkubator Savinjske regije, SAŠA inkubator, RC IKT in RCR Zasavje. Vse partnerje Iniciative najdete na www.startup.si/sl-si/delezniki. Več...
 

> Nazaj na vse objave