Novica

Strasten in vešč nastop na odru ter hiter napredek pri razvoju ideje

/4.4.2015, Avtor: Stanislava Vabšek
Obetavne podjetniške ideje in ekipe, super energija, nova znanja, prenos izkušenj in dobrih praks, nova poznanstva in poslovne priložnosti ter nasveti start-up mentorjev – Mateja Goloba in Lojzeta Bertonclja iz 30Lean ter Roka Stritarja iz EF Ljubljana. Tako je potekal prvi dan velikonočnega delovnega vikenda za start-upe, ki so prestali prvo ocenjevalno sito v pred-selekcijskem postopku razpisa SK75 za pridobitev 75.000 € konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada (SPS).

 


Glavni namen delovnega vikenda je odlična priprava za nastop in predstavitev na demo dnevu, je uvodoma poudaril Blaž Kos (desno), operativni vodja Iniciative.
 

Hiter napredek, strast in kompetence

Delovni vikend je namenjen temu, da v dveh dneh pokažete bistven napredek pri razvoju poslovne ideje oz. poslovnega modela in  pripravi prezentacije za nastop na demo dnevu. Za predstavitev ideje na demo dnevu pa poleg znanja in kompetenc iščemo samozavest in strast,” je uvodoma povedal Blaž Kos, operativni vodja Iniciative Start:up Slovenija.
 


Mentorja Matej Golob (levo - z Jernejem Mirtom iz ekipe Viar) in Lojze Bertoncelj (desno - s startupi).
 

Mentorji 'prodajajo' in preizkušajo ideje udeležencev

Mentorja za vitko podjetništvo Matej Golob in Lojze Bertoncelj sta se po kratki predstavitvi vitkega in agilnega podjetništva ter vitkega okvirja posvetila udeležencem – dvajsetim startup ekipam, ki se na današnjem prvem dnevu delovnega vikenda pripravljajo za nastop na demo dnevu, ki predstavlja zaključek pred-selekcijskega postopka v procesu pridobivanja konvertibilnega posojila SPS v višini 75.000 EUR.
 


Borut Jeglič iz start-up ekipe Foora.


Najprej intervjuji, šele nato razvoj

Boruta Jegliča iz start-upa Fooraj sta pozvala, naj deli svojo izkušnjo s sočasnim razvojem produkta in trga, kot ga narekuje tudi vitka podjetniška metodologija, ta pa je v smehu odvrnil, da so se razvoja produkta lotili šele po tem, ko so se nekaj mesecev le pogovarjali z avtošolami in ugotavljali njihove dejanske probleme. Šele po tem, ko so ugotovili, kaj so njihovi dejanski problemi, so se lotili razvoja in do danes prišli do aplikacije Foora, ki jo danes že uporabljajo prve stranke in zanjo tudi plačujejo.
 

Čustveni tobogan

Svojo izkušnjo s sočasnim grajenjem produkta in trga, hkrati pa še ekipe, je delila tudi Živana Žerjal, so-ustanoviteljica start-upa SportWIP, ki se je med drugim kalil tudi v ameriškem pospeševalniku Seed Sumo. ”Čustveni tobogan je pravi izraz za to. Med vzponi in padci je zato toliko bolj pomembno, kakšna je klima, kultura, vzdušje v ekipi, sploh med padci. Pri zagotavljanju dobrega vzdušja je za nas pomembno, da imamo tudi prosti čas, da športamo, si vzamemo čas zase, za zdravo prehranjevanje in dovolj spanca, pa tudi, da se kot ekipa družimo izven delovnega časa,” je povedala Živana.
 


Lojze Bertoncelj je udeležence opozoril še na nekaj bistvenih načel vitkega podjetništva, za katere je dobro, da jih imajo vodje in člani start-up ekip nenehno pred očmi:
  • Zaljubi se v problem, ki ga je vredno rešiti,
  • Pojdi ven, med ljudi. Takoj. Stalno.
  • Vprašaj se, kaj je res pomembno za ljudi in se iskreno zanimaj za njihove probleme. Če nikomur ne rešuješ problema, potem to, kar delaš, nima vrednosti.
  • Vsak dan se vprašaj, katere naloge, ki jih je treba opraviti, bomo danes oddelali?
  • Kaj mi lahko ponudi ekosistem: kje in od koga se bom največ naučil?
  • Prebijemo se s poslovnimi modeli, ne z izdelki ali storitvami. Bistvo dobrega poslovnega modela pa je, da učinkovito rešuje problem, ki ga je vredno rešiti, tako z vidika trga kot organizacije.
  • Tim mora imeti vodjo. Organizacija je začasna, dokler ne najdete poslovnega modela, v katerega se splača vlagati.
  • Delajte z najmanjšim možnim timom - razvoj (tehnologija), dizajn (uporabnik) in marketing (trg).
  • Sodelujte s kolegi: bodite maloporabnik z maksimalno uporabo prosto razpoložljivih virov v okolici. Vključujte stranke, poslovne partnerje, javnost.
  • Ne zapravljajte virov! Z manj denarja ste prisiljeni ustvariti manj, iti na trg prej in se hitreje učiti.
  • Financiranje (dodeljevanje resursov) naj bo postopno, tako kot se postopno pridobiva izkušnje.
  • Pridobitev kapitala ni prava potrditev ideje. Idejo se potrdi ali ovrže izključno na trgu z doslednim potrjevanjem posameznih elementov poslovnega modela. 


Rok Stritar, start-up mentor: ”Kupec je kralj, a kako kralja razumeti? Tako, da si ves čas v stiku z njim...”


Raje pameten kot priden

Udeležence je navdušil tudi Rok Stritar, ki je s svojim dinamičnim nastopom želel razbiti nekaj ukoreninjenih prepričanj, kot so na primer: da bom uspešen podjetnik, moram biti priden.  Tako kot stvari delujejo in so v družbi, je prav. Nihče si ne upa priznati, da želi s podjetništvom obogateti. Ravno slednje je za Roka Stritarja eden od verjetnih razlogov, da slovenska podjetja v povprečju dosegajo slabo dobičkonosnost oz. v povprečju le 6% donos na lastniški kapital, kar je močno pod evropskih povprečjem, ki znaša 20%.
 


Delovno vzdušje tudi po kosilu. 
 

Super moč

Stritar je start-upe izzval še z vprašanjem, naj resnično dobro razmislijo, kaj je njihova super moč v primerjavi v velikimi uspešnimi korporacijami? ”Vaša super moč je dejstvo, da ste zelo blizu svojih kupcev. Z njimi ste nenehno v stiku in od njih pridobivate edine resnično dragocene informacije, ki nekaj štejejo pri odločitvah za nadaljnji oziroma nenehni razvoj produkta,” je dopoldanski del delovnega vikenda sklenil Stritar.
 


 Danes bo še do poznih večernih ali celo jutranjih ur potekalo individualno mentoriranje oz. osebno delo mentorjev s start-up ekipami, ki bodo na osnovi pogovora in povratnih informacij, ki jih zbirajo tako od mentorjev kot vseh ostalih udeležencev, urejajo in izboljšujejo svoje prezentacije za nastop na demo dnevu. Ta bo za udeležence pred-selekcijskega postopka razpisa SK75 potekal v četrtek, 16. Aprila, v Tehnološkem parku Ljubljana.
 


 Ekipa start-upa Foora v svojem 'privat' kotičku in najmlajša udeleženka delovnega vikenda.
 

 
 
 
NAZAJ NA VSE OBJAVE
 
Avtor vsebine: Stanislava Vabšek,
komuniciranje in pr Start:up Slovenija
 
Start:up Slovenia
Iniciativa Start:up Slovenija je aktivna povezovalka in promotorka javnih ter zasebnih deležnikov slovenskega start-up ekosistema. V sodelovanju z njimi izvajamo in promoviramo tudi javne nacionalne programe za podporo inovativnega podjetništva. Z vsemi naštetimi aktivnostmi in partnerji si prizadevamo postaviti Slovenijo na zemljevid uveljavljenih evropskih start-up vozlišč. Nosilca Iniciative sta strateško povezana Tovarna podjemov in Tehnološki park Ljubljana. Člani iniciative so Primorski tehnološki park, Pomurski tehnološki park, Inkubator Savinjske regije, SAŠA inkubator in RC IKT. Ponosni smo na vse partnerje Iniciative, ki si jih lahko ogledate na http://www.startup.si/sl-si/delezniki. Več...
 

> Nazaj na vse objave