Blog

Za uspeh so potrebni trud, globalno razmišljanje in sreča, a brez garancije!

/27.2.2015, Avtor: Elvisa Basailović
Darko Butina je izkušen manager, podjetnik in mentor. Leta izkušenj si je nabiral na vodilnih pozicijah največjih slovenskih podjetij kot so Nil, Trimo Trebnje, Najdi.si, Mimovrste in Elektro energija. Leta 2005 je bil tako rekoč pionir slovenske startup scene in je s podjetjem Adeptio uspel zbrati tvegani kapital. O njegovi podjetniški neustrašnosti govori tudi to, da sta z ženo in takrat enoletnim sinom, prodala stanovanje in denar vložila v podjetje. V kratkem intervjuju razkriva načrte o svojem novem startupu SASH reporting, kaj so ključne sestavine za globalni uspeh, kaj želi vcepiti v glavo novopečenim startupom v okviru Start:up Geek House in Go:Global Slovenia pospeševalnikov ter zakaj se drži mota »work hard, play hard«.



Kaj je vaš prvi nasvet, ki bi ga položili na srce vsakemu startupovcu?
Ne ukvarjate se z »exiti«, ne govorite, da bo vaš produkt nov Instagram ali Facebook. Delajte na tem, da bo vaše podjetje profitabilno od dneva 1, vse ostalo bo prišlo samo od sebe.

Na katerih napakah ste se največ naučili?
Uff, ogromno »kiksov« sem naredil. Moj prvi startup Adeptio je propadel. Naučil sem se, da ne bi smel te storitve nikoli štartati na lokalnem trgu, ker je bil le-ta takrat nezrel, ampak bi moral direktno na bolj razvite trge.
 
Kateri so pomembni dejavniki za preboj na tuje trge?
Sreča je bistven element, ki je dostikrat prezrt. Lahko naredite vse »by the book«, pa ni garancije za uspeh.
Za globalni trg ne smeš razmišljat ozko in ne smeš se bat tujine. Že od začetka je potrebno razmišljati in delovati globalno, saj je tako lažje uspeti, kot če storitve postavljate lokalno, pa mislite, da boste kar preskočili v tujino.
 
Ali ste, glede na vašo dolgo podjetniško zgodovino, že odkrili formulo za uspeh?
Uspeh je 90 % sreče in 100 % truda!
 
Dostikrat se udeležujete Go:Global Slovenia mentorskih dogodkov. Zakaj ste pripravljeni čas namenjat mladim podjetnikom? Kakšno je vodilo pri tem?
Ko si podjetnik, je težko priti do določenih informacij, ker sploh ne veš, kje bi kakšne iskal. Sam sem veliko razmišljal o podjetništvu, še preden sem se v to podal. Na začetku svoje podjetniške poti sem imel tudi srečo, ker sem imel na Nilu dobro šolo, saj sem bil vpet v mednarodne trge v urejenem podjetju. Zato mi je bilo v podjetništvu precej olajšano, saj se recimo nisem spraševal, kaj je »cash flow«, kako mora biti podjetje urejeno in operativno vodeno ipd. Na Go:Global mentorskih dogodkih lahko z nasvetom marsikomu prihraniš grenko izkušnjo, če te je pripravljen poslušat. Sam živim za posel, saj je »business« tudi moj hobi, zato se rad pogovorim na to temo. Mentorstvo, pomoč mlajšim, posredovanje kontaktov so tudi del tega.
 
Kakšno je vaše mnenje o novih možnostih za slovenske startupe, ki lahko v okviru pospeševalnika Start:up Geek House ali Go:Global pridobijo 50.000 EUR in 200.000 EUR svežega kapitala za zagon oz. rast podjetja?
Kakršenkoli korak države v to smer je dobrodošel in je v primerjavi s preteklostjo velikanski korak naprej. Kako se bo zadeva obnesla, pa se bo videlo čez nekaj časa, predvsem skozi to, kako se bo država kot solastnica v teh podjetij »obnašala«. Zelo pozdravljam drzne poteze in trud Slovenskega podjetniškega sklada, a moram vseeno pripomniti, da je moje osebno mnenje je, da država ne bi smela neposredno vstopat v tovrstna podjetja. Država bi morala zagotoviti in spodbujati plasiranje kapitala, vendar brez neposredne soudeležbe v lastništvu.

 

Ali vaši manšetni gumbi z napisom Work hard, play hard kaj povedo o vas?
Seveda, moj osebni moto je »work hard, play hard«. Mogoče po njem ni najbolj pametno živeti, se ti pa obrestuje. Takrat ko delam, delam na polno 24/7, a zadnje čase bolj od ponedeljka do petka.
Rad si vzamem proste vikende in jih preživim s svojima dvema fantoma in ženo. Kmalu se nam bo pridružila še peta članica družine. Eden ključnih razlogov zakaj sem leta 2013 zapustil podjetje Mimovrste in si privoščil daljši dopust, je bil tudi ta, da sem si vzel čas za družino.
 
Trenutno ste zopet startupovec. Dober in zanimiv »pitch« je nujno »orožje«. Naj slišimo vašega…
SASH reporting omogoča mesečni vpogled v uspešnost poslovanja s profesionalnimi poslovnimi poročili, a brez truda in problemov z implementacijo in pripravljanjem podatkov. Poročila med drugim vključujejo profesionalno nadzorno ploščo s kazalniki poslovanja in projekcijo denarnega toka, celotna SASH reporting storitev pa je na voljo za ugodnejšo ceno, kot znašajo interni stroški izdelave tovrstnih poročil v posameznem podjetju.
 
Na koga targetirate?
Podjetja dostikrat spremljajo poslovanje na mikro nivoju, redkeje pa so sposobna na mesečnem nivoju zagotoviti pregled nad poslovanjem celotnega podjetja, kar še posebej velja za mala in srednja podjetja. Velika podjetja na drugi strani velikokrat padejo v past preveč podrobnega poročanja, saj lahko naredijo preveč poročil in analiz, kar onemogoči jasen pregled na celotnim poslovanjem.
Primarne stranke so tako mala in srednja podjetja z vsaj petimi zaposlenimi in več kot pol milijona EUR prihodkov, pri čemer lahko naša poslovna poročila koristijo tudi velikim podjetjem – tako zaradi fokusa poročil na pregled nad celotnim poslovanjem kot tudi zaradi ugodnejše cene od internih stroškov priprave podobnih poročil. Poslovna poročila so sicer nujna za vsako podjetje, ki ima kompleksnejše poslovanje, da si omogoči jasen pregled nad poslovanjem. Storitev pa ni primerna za »one man band«, ki ima vse podatke v glavi.
 
V čem je vaša ključna dodana vrednost za uporabnika?

Naša storitev omogoča enostaven pričetek uporabe poročil brez truda, brez dodatnih stroškov in obremenitev z implementacijo. Mi prevzamemo komunikacijo z vašim računovodstvom in poskrbimo, da so vsi potrebni podatki na voljo in pripravljeni za uporabo ob pravem času in v pravi obliki.
Hkrati predstavlja dodano vrednost tudi cena. Interni stroški izdelave podobnega profesionalnega poslovnega poročila namreč presegajo ceno naše storitve. Vzrok za ugodno ceno se skriva v avtomatizaciji in optimizaciji naših procesov ter tudi v standardizaciji poslovnih poročil na nivoju posamezne dejavnosti.

Je storitev koga že prepričala, da jo je naročil? Kakšen je vaš poslovni model?
Produkt je »market ready«, ker že imamo stranke, ki plačujejo. Zaenkrat gre predvsem za manjša podjetja, ki veliko poslujejo s tujino in ki so sposobna svoje odločitve (tudi za uporabo naše storitve) hitro sprejeti. V fazi razvoja smo imeli kar nekaj testnih strank in odzivi so zaenkrat zelo navdušujoči. Eden izmed prvih uporabnikov je tudi prejemnik SK50 konvertibilnega posojila, podjetje Gettapro.
Naš poslovni model je enostaven in prijazen do podjetij, saj plačujejo mesečno fiksen znesek za uporabo naših storitev, medtem ko implementacije poročanja ne zaračunamo (kar je sicer standardno pri vpeljavi sistema poročanja v podjetja). Storitev SASH reportinga stane podjetja 349 € na mesec.

Kdo so kreatorji in soustvarjalci Sash reportinga?
V ekipi smo zaenkrat štirje. Ustanovno ekipo sicer sestavljava jaz in moja žena Saša, ki ima 15 letne izkušnje v kontrolingu.

Kdaj boste uspešni in kakšni so kratkoročni cilji?
Storitev je sicer vezana na človeške vire, a je vseeno skalabilna. Zaradi vzpostavljenih procesov in zasnove storitev smo lahko uspešni že pri majhnem številu strank. V tem času pričenjamo z aktivnim trženjem storitve, kar je povezano tudi z našimi cilji. Eden izmed osnovnih ciljev je tudi prodor na tuje trge. Katere trge in na kakšen način jih bomo osvojili, pa je odvisno od testiranja trgov, ki ga že izvajamo (imamo tudi že prvo stranko iz tujine – iz Srbije, v pogovorih pa smo tudi s potencialnimi strankami iz Češke in iz Švice).
Glede samega razvoja storitve je kratkoročni cilj, da bomo strankam že kmalu ponudili možnost vpogleda v »dashboard« preko spleta, preko prenosnih naprav, tablic in računalnikov. 
NAZAJ NA VSE OBJAVE
 
Avtor vsebine: Elvisa Basailović ,
vodja projekta
 
Start:up Slovenia
Iniciativa Start:up Slovenija je aktivna povezovalka in promotorka javnih ter zasebnih deležnikov slovenskega start-up ekosistema. V sodelovanju z njimi izvajamo in promoviramo tudi javne nacionalne programe za podporo inovativnega podjetništva. Z vsemi naštetimi aktivnostmi in partnerji si prizadevamo postaviti Slovenijo na zemljevid uveljavljenih evropskih start-up vozlišč. Nosilca Iniciative sta strateško povezana Tovarna podjemov in Tehnološki park Ljubljana. Člani iniciative so Primorski tehnološki park, Pomurski tehnološki park, Inkubator Savinjske regije, SAŠA inkubator, RC IKT in RCR Zasavje. Vse partnerje Iniciative najdete na www.startup.si/sl-si/delezniki. Več...
 

> Nazaj na vse objave
Koledar dogodkov
> Pokaži vse dogodke



Ne zamudite novosti na startup sceni!

Prijavite se na naše e-novice in obveščali vas bomo o vseh aktualnih dogodkih, novicah, dosežkih in razpisih.