Blog

Pogum, vztrajnost in ljudje, ki so pripravljeni pomagati

/1.12.2014, Avtor: Stanislava Vabšek
Jaka Levstek je izkušen startup mentor, manager, spletni veteran in podjetnik. Vodi D·Labs, eno vidnejših svetovalno razvojnih podjetij za britanske in evropske startupe, ki deluje v Ljubljani in Londonu. V kratkem intervjuju razkriva svoje poglede na svet startup podjetništva, kako bo svojim ‘varovancem’ v okviru Start:up Geek House in Go:Global Slovenia pospeševalnikov svetoval pri preboju na globalni trg in zakaj je vsak dan sproti vesel, da s podjetniškega vlakca smrti sestopi nepoškodovan …


 

Vodite eno vidnejših svetovalno razvojnih podjetij za britanske in evropske startupe? Čemu prepisujete vaš uspeh na globalnih trgih?

D.Labs je šele na koncu začetka svoje poti. Ko smo se 2009 odločili, da se bomo s svetovalnimi in razvojnimi storitvami osredotočili izključno na startupe, je bil izbor Londona za center naših prodajnih aktivnosti edini smiselni korak, saj je tam največja koncentracija startupov in zagonskega kapitala v Evropi. To usmeritev smo vzeli zelo resno in se držali svojega segmenta kupcev tudi tedaj, ko ni šlo vse gladko. Samo tako smo lahko izkoristili tudi element sreče, da smo v pravem trenutku vstopili na pravi trg, ki se je tedaj šele razvijal. Zato smo lahko med prvimi zgradili svoje pozicioniranje, kar bi bilo danes mnogo težje in dražje. Sami sicer ne čutimo, da smo dosegli uspeh; ta beseda zveni nekako dokončno. D.Labs pa je šele dobro zakoračil v fazo rasti in s tem tudi novih izzivov, ki se jih bomo še morali naučiti reševati. 
 

Kdo je vam pomagal, ste imeli mentorja, druge podpornike ...? Zakaj ste kot mentor danes vi pripravljani pomagati in vlagati v mlade talente?

Z mentorji in podporniki smo imeli veliko sreče in danes D.Labs brez njih ne bi bil, to kar je. Ena izmed čudovitih lastnosti ekosistema startupov je visoka stopnja pripravljenosti pomagati drugemu, brez vnaprejšnjih pričakovanj. Nekakšna karmična ekonomija. In zanimivo so ravno tisti, ki so že nekaj dosegli, načeloma bolj pripravljeni pomagati drugim. V tem pogledu bi želel posebej izpostavil soustanovitelja Zemante, Boštjana Špetiča in Andraža Torija, ki sta ob naših londonskih začetkih z uspehom na Seedcampu že postavila Slovenijo na startupovski zemljevid. Njuni nasveti in priporočila, pa tudi energija, s katero sta gradila zavedanje o pomembnosti startupov, so bila pomembna ne le za D.Labs, temveč verjetno za celo prvo generacijo startupov pri nas. Zase in verjetno za D.Labs lahko rečem, da le poskušamo ohranjati tega duha in pomagati novim podjetnikom.
 

Kako pomemben je za startupe dostop do kapitala? Kakšno je vaše mnenje o novih možnostih za slovenske startupe, ki lahko v okviru pospeševalnika Start:up Geek House ali Go:Global pridobijo 50.000 EUR in 200.000 EUR svežega kapitala za zagon oz. rast podjetja?

Dostop do kapitala je nujen pogoj za vzpostavitev trajnega ekosistema. Ustanovitelji in startupi namreč potrebujejo čas in prostor, da ugotovijo, kam lahko umestijo svojo tehnološko inovacijo. Ta pot pa je velikokrat zelo nepredvidljiva in lahko pripelje do ugotovitev, ki se precej razlikujejo od začetnih predpostavk. Zato je pomembno, da tak kapital s seboj ne prinaša preveč ujetosti v poslovne načrte in podobne koncepte "starejših šol" podjetništva. Kapital, ki ga omenjate, naj torej izbira predvsem močne in ambiciozne ekipe ter trge, kjer je veliko priložnosti. 
 

Kaj je vaš glavni nasvet za mlade startupovce? Kaj je tisto, kar jim boste vi kot mentor skušali najbolj ‘vcepiti’ v glavo?

Tri stvari. Prvič: bližnjice so dobre le pri izvedbi, nikoli pri validaciji produkta in kupcev. Drugič: najdi največji trg za svoj produkt in bodi tam. Nauči se govoriti jezik svojih kupcev in čim hitreje začni pridobivati povratne informacije. In tretjič: bodi center svoje ekipe, vsak dan.
 

Kako težek in zahteven je preskok iz sončne strani Alp na globalne trge? Kaj vse to zahteva?

Vsakič manj (smeh). Predvsem pa pogum, da se odločiš za ta korak, vztrajnost, da premaguješ ovire in zavedanje, da obstajajo ljudje, ki so ti pripravljeni pomagati. 
 

Opišete vaš tipični delovni dan kot podjetnik, ki je razpet med Londonom kot svojim glavnim trgom in Ljubljano, kjer dela večina ekipe?

Ena od lastnosti podjetništva, sploh v začetnih fazah razvoja podjetja, je to, da je tipičnih dni zelo malo. Tedaj ponavadi planiramo s svojimi ekipami, čistimo svoj poštni predal in se sekiramo, česa vsega še nismo naredili. Ostali dnevi so bolj podobni vlakcu smrti. Preprosto – vesel si, če sestopiš nepoškodovan. 

 

>> Jaka Levstek je izkušen manager, spletni veteran in podjetnik, ki je zgradil in prodal svoje prvo podjetje pri rosnih 20. S poznavanjem tržnih komunikacij, vendar z dodatnimi bogatimi izkušnjami pri operativnih zadevah, zna prepoznati priložnosti na trgu in zgraditi ekipo za realizacijo. Pred trenutnim položajem je imel vlogo vodenja podjetji v različnih gospodarskih panogah, vključno s telekomunikacijami, naftno industrijo, zabavnih in informacijskih storitev za potrošnike, predvsem v Sloveniji. Eden od največjih dosežkov je, da je bil del ekipe, ki je pritegnila prvo veliko naložbo iz Azije v Vzhodni Evropi (NTT DoCoMo je vložil 28.6 milijonov evrov v Telargo).

Jaka je usmerjen predvsem v razvoj storitvenih podjetij, tako online in offline. Vodil je podjetje za domene in gostovanje ter ga prodal v letu 2012, podjetje za izgradnjo povsem nove inovativne storitve (SAAS za upravljanje flote) in hitro rastoče svetovalno podjetje. Ne glede na dejavnost, mu je vedno uspelo ustvariti vodilna podjetja v panogi.

Prek D.Labs, podjetja, ki ga vodi, sodeluje z mnogimi  investitorskimi hišami v Londonu (Index Ventures, Venrex, 1seed, Forward Internet ... ), tako na področju svetovanja njihovim investiranim podjetjem, kot tudi (sicer redkeje) v priporočanju podjetij za morebitno investicijo. Je član investitorske komisije bolgarskega pospeševalnika Launchub. Je gostujoči predavatelj na Univerzi v Cambridgeu Business School, na Univerzi v Luganu, Londonskem Imperial College, dolgoletni mentor v najbolj znanem evropskem inkubatorju Seedcamp in predavatelj o podjetništvu v CEE regiji.



 
NAZAJ NA VSE OBJAVE
 
Avtor vsebine: Stanislava Vabšek,
komuniciranje in pr Start:up Slovenija
 
Start:up Slovenia
Iniciativa Start:up Slovenija je aktivna povezovalka in promotorka javnih ter zasebnih deležnikov slovenskega start-up ekosistema. V sodelovanju z njimi izvajamo in promoviramo tudi javne nacionalne programe za podporo inovativnega podjetništva. Z vsemi naštetimi aktivnostmi in partnerji si prizadevamo postaviti Slovenijo na zemljevid uveljavljenih evropskih start-up vozlišč. Nosilca Iniciative sta strateško povezana Tovarna podjemov in Tehnološki park Ljubljana. Člani iniciative so Primorski tehnološki park, Pomurski tehnološki park, Inkubator Savinjske regije, SAŠA inkubator, RC IKT in RCR Zasavje. Vse partnerje Iniciative najdete na www.startup.si/sl-si/delezniki. Več...
 

> Nazaj na vse objave
Koledar dogodkov
> Pokaži vse dogodke



Ne zamudite novosti na startup sceni!

Prijavite se na naše e-novice in obveščali vas bomo o vseh aktualnih dogodkih, novicah, dosežkih in razpisih.